• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
10

در پرتوی امام

  • کد خبر : 16576
  • 24 بهمن 1401 - 13:48
در پرتوی امام
حاشیه نگاری یکی از دانشجویان در روز افتتاحیه بیست و یکمین دوره جهاد اکبر انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور

سرود پخش شد و همه ایستادند. ما ایستادیم و بعضی دست برسینه گذاشتیم و «سر زد از افق مهر خاوران» سر دادیم. همه‌ی هفتصد و خرده‌ای نفرمان ایستاده بودیم که صلوات خاصه‌ی امام پخش شد. حالا ما بودیم که در قلبِ امام در تالار قدس افتتاحیه داشتیم و سلامی که همین حوالی به امام می‌رسید. یک سلامِ دستِ جمعیِ هفتصد و خرده‌ای نفره. مجری رفت بالای سن و شعر خواند و مهمان دعوت می‌کرد. ما گوش می‌دادیم؛ گاه صلوات می‌فرستادیم و گاه وجودمان پر می‌شد از شعرهای امام رضایی. «منتِ خادم تو می‌کشم ای که تو ظرفی از خاک به دستم بده تا زر ببریم»

مداحِ جوان که بالای سِن رفت. از “ب” بسم الله‌اش با صلوات حضرت زهرا(س) شروع کرد و توی چشم‌ها اشک جمع شد. صدای گریه‌ی دختری  از گوشه‌ای می‌آمد. وقتی مداح می‌خواند: «سپردمت به خدا و به ریگ‌های بیابان، به تو از دور سلام» در آن لحظه که چراغ‌ها خاموش بود و صدا از انتهای حلق می‌رسید. ما اشک در چشم نیت کرده و زیارت امین الله خواندیم. کاش کسی نیت‌هامان را می‌نوشت. کاش کسی مثل امام رضا(ع) می‌فهمید در دل چند نفر از ما “اللهم عجل لولیک الفرج” گذشته‌ است. ما هنوز در حال و هوای دعا بودیم و بیتِ «هیچ کس کاش نباشد نگهش بر راهی، چشم به راه باشد و دلبر او دیرکند» که حاج آقا صابری آمدند برایمان سخنرانی کنند.

دست گرفته بودم زیر چانه‌ام. صحبت‌ها را ضبط می‌کردم و حین سخنرانی، تن صدا گاه بالا می‌رفت و گاه در ملایمت می‌گفتند که خدا را شاهد می‌گیرم که به حیا و ادب شما جوانان غبطه می‌خورم. شاید توی دل همه‌مان آن موقع قند آب می‌شد که حاج آقا می‌گفتند: “دانشجویی که در انجمن اسلامی قرار می‌گیرد؛ آیینه است.” ما آیینه‌هایی بودیم که باحاج آقا یکدست می‌خواندیم:«بیا یابن الحسن دورت بگردم/بیا تا دستِ خالی برنگردم» آخر حرفشان همین بود. همین و تمام.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.