• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

در مقابل ابهامات برجام استوار بایستید و دچار تساهل و تسامح نگردید

  • کد خبر : 284
  • 01 مرداد 1394 - 11:50
در مقابل ابهامات برجام استوار بایستید و دچار تساهل و تسامح نگردید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در نامه ای به نماینده شهرستان های چابهار، کنارک و زرآباد در مجلس نکاتی را پیرامون بررسی برجام در مجلس‎ گوش زد کرد. متن این نامه به شرح ذیل است: بسمه تعالی نماینده محترم شهرستان های چابهار، کنارک و زرآباد در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در نامه ای به نماینده شهرستان های چابهار، کنارک و زرآباد در مجلس نکاتی را پیرامون بررسی برجام در مجلس‎ گوش زد کرد. متن این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

نماینده محترم شهرستان های چابهار، کنارک و زرآباد در مجلس شورای اسلامی

جناب آقای جدگال

سلام علیکم

همانطور که مستحضرید پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استکبار جهانی و در راس آن آمریکا تلاش ها و اقدامات زیادی را در جهت بازگشت سلطه و استکبار خود بر ملت شریف و انقلابی کشور علیه نظام جمهوری اسلامی صورت داده است که در راس این اقدامات باید تحریم های ظالمانه خصوصا تحریم های مربوط به مسئله هسته ای را برشمرد.

در روند این توطئه استکبار جهانی سعی کرد تا بوسیله رسانه های قدرتمند و فراگیر خود با به راه انداختن پروپاگاندای ایران هراسی و اتهام به جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ساخت تسلیحات هسته ای، اجماع جهانی را علیه کشورمان به عنوان یک تهدید جهانی ایجاد کند. در این میان اما «اصل مذاکره» با تدبیر مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در دستور کار کشورمان قرار گرفت و حدود ۱۲ سال است که مذاکرات پیچیده و دشواری پیرامون مسئله هسته ای کشورمان با ابرقدرت های جهان صورت گرفته است.

اکنون که دیپلمات های دولت یازدهم با اتکا به نفوذ و حضور مقتدرانه سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی در منطقه و به اعتبار پیشرفت های مثال زدنی در فناوری هسته ای توسط دانشمندان غیور و انقلابی کشور همچون غنی سازی ۲۰% اورانیوم و… توانسته اند این حق مسلم ایران را هر چند پایین تر از ظرفیت های واقعی این ملت، اعتباری بین المللی ببخشند بر خود لازم می بینیم تا پیرامون موضوع مهمی به نام «امنیت و استقلال ملی» که به شدت رابطه تنگاتنگی با نتیجه این مذاکرات و توافقنامه احتمالی حاصله از آن دارد با شما سخن بگوییم.

البته ما معتقدیم که نتیجه این مذاکرات و برجام حاصل از آن دارای نقاط مثبت هم می باشد اما به دلیل اولویت داشتن مسئله امنیت و استقلال کشور و مقدم بودن آن بر تمامی مسائل داخلی و بین المللی، همچنان که اصل ۱۵۲ قانون اساسی (سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس نفی هرگونه سلطه جویی و سلطه پذیری، حفظ استقلال همه جانبه و تمامیت ارضی کشور، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت های سلطه گر و روابط صلح آمیز متقابل با دول غیرمحارب استوار است) بر آن تاکید می کند از شما بعنوان نماینده منطقه ای حساس و به شدت تاثیرگذار در مسئله امنیت داخلی، انتظار داریم در مقابل کوچک ترین مسئله مطرح شده مبهم و حتی کوچک ترین جمله مبهم و احتمالا تفسیر پذیر در این برجام استوار بایستید و دچار تساهل و تسامح نگردید.

در پایان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ضمن تاکید بر نقش استراتژیک استان سیستان و بلوچستان و البته منطقه بکر چابهار در استحکام امنیت و تجلی استقلال کشور، تا حدی که همیشه اولین نقطه موردنظر معاندین این نظام جهت ایجاد اخلال و تشنج در امنیت داخلی بوده است، از شما خواستار است تا با بررسی دقیق جزییات این برجام در مقابل هرگونه تهدید و حتی هرگونه هشدار احتمالی برای امنیت و استقلال کشور در سیاست گذاری ها ی خرد و کلان این نظام، مقتدرانه موضع گیری کنید. باشد که در این مهم مورد توفیق الهی قرار گیرید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.