• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم بزرگداشت شهید علی لندی:

قهرمانان شناسنامه‌های هویتی یک ملت هستند

  • کد خبر : 13612
  • 11 مهر 1400 - 11:58
قهرمانان شناسنامه‌های هویتی یک ملت هستند
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم گرامیداشت شهادت شهید علی لندی گفت : قهرمانان شناسنامه‌های هویتی یک ملت و چهره‌هایی هستند که در مقطعی از تاریخ یک ملت، در یک پیچ بزرگ تاریخی، در یک امتحان مهم، جلوه‌های عظیم هویتی آن ملت را در قالب یک «اقدام بزرگ» از خودشان نشان دادند.

برنامه گرامیداشت قهرمان دهه هشتادی، شهید علی لندی در روز جمعه، به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور، در محل دفتر مرکزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها،  با عنوان در مسیر باور برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و حاج‌حسین یکتا، روایتگر دفاع مقدس، با موضوع ایثار و شهادت و دو عموی شهید قهرمان، علی لندی، در وصف ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار دهه هشتادی، به سخنرانی پرداختند‌.

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصطفی رستمی  در ویژه برنامه ی یادبود شهید علی لندی با یادآوری رشادت‌های سید‌الشهدا  و اصحاب ایشان در واقعه کربلا حضرت قاسم ابن الحسن را الگوی شهدای عزیزی چون علی لندی معرفی کرد و گفت: 

 از عزیزانمان در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تشکر میکنم  که کار ارزشمندی انجام دادند. وظیفه‌ای که جریان دانشجویی در «توجه به الگوهای ارزشمند» دارد را تلاش کردند ادا کنند و ادای دین هرچند ناچیزی نسبت به این شهید عزیز و این قهرمان بزرگ داشته باشند.

رستمی با بیان اینکه قهرمانان شناسنامه‌های هویتی یک ملت هستند اضافه کرد: آنها  چهره‌هایی هستند  که در مقطعی از تاریخ یک ملت، در یک پیچ بزرگ تاریخی، در یک امتحان مهم، جلوه‌های عظیم هویتی آن ملت را در قالب یک اقدام بزرگ از خودشان نشان دادند. این‌ها در ذهن، یاد و خاطره یک ملت باقی می‌ماند و به تابلوهای هویتی یک ملت تبدیل می‌شود. ملتی که قهرمان ندارد، ملت بی‌شناسنامه است؛ ملت بی‌تابلو و ملت فاقد عنصر معرفی‌کننده هویتی خودش است. جمعیت‌ها برای ملت‌سازی، رو به قهرمان‌سازی می‌آورند و خیلی از ملت‌ها برای نشان دادن هویت، قهرمان جعل می‌کنند. شما در فیلم‌های هالیوودی فراوان می‌بینید؛ چهره‌هایی که هیچ ریشه تاریخی ندارند. افرادی که هیچ گذشته‌ای در تاریخ از آن‌ها نیست اما جعل می‌شوند. ساخته و پرداخته می‌شوند برای اینکه به این ملت، هویت ببخشند.

او در ادامه افزود: ما در یک سرزمینی زندگی می‌کنیم که دو عنصر اسلام و ایران و تلاقی این دو عنصر عظیم، در داشته‌های عظیم این عالم، یکی دین ارزشمند اسلام و دیگری هویت، ملیت و کیان ارزشمند ایرانی باعث شده این سرزمین، دائماً در حال ارائه قهرمان باشد. هم قهرمانان تاریخی ملت ایران، از دیرباز نشان‌دهنده ریشه‌دار بودن این ملت هستند و هم قهرمانانی که در طول سال‌‌های اخیر عرضه می‌شوند و در پیشانی این ملت به نمایش در می‌آیند و می‌درخشند. مهم‌تر از قهرمان داشتن، قهرمان ساختن است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ارائه قهرمان را نشان دهنده حیات یک ملت عنوان کرد و گفت : اینکه جامعه ما در هر زمان و مقطعی، قهرمانی را ارائه می‌دهد، چه در دوران انقلاب، چه در دوران دفاع مقدس، چه پس از دفاع مقدس و در دفاع از حرم، از بزرگانی مثل حاج قاسم سلیمانی، تا شهدایی مثل شهید حججی، تا این قهرمان اخیر ما، شهید علی لندی یعنی این که این ملت، در حال حیات عزتمندانه، رو به جلو و واقعی است. این ملت، ملتی است که خیلی‌ها می‌خواهند تلاش کنند نباشد، اما این قهرمانان نشان می‌دهند این ملت هست و اتفاقاً حرکت رو به جلو دارد. جریان اصلی جنگ با این ملت، مبارزه با عناصر هویتی آن است و یکی از این عناصر هویتی، این است که تلاش کنند، اعتماد به نفس و باوری که این ملت دارد را، در این جنگ از آن بگیرند.

رستمی در ادامه تصریح کرد:خیلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها از اینکه امثال علی لندی‌ها در بین جوانان و نوجوانان ما زندگی می‌کنند و موقعی که فرصت امتحانی می‌شود بروز می‌کنند، ناراحتند و تلاش می‌کنند که این‌ها دیده نشوند. تلاش می‌کنند که این ملت را، ملتی خمود، ملتی بی‌انگیزه، بی‌تحرک و ناامید نشان دهند. کاری که عزیزانمان در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل انجام دادند، یک اتفاقی است که باید آن را، در راستای نهضت تبیینی که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید انجام شود حساب کنیم. یعنی جهادگران عرصه تبیین در جنگی که بر علیه این ملت دارد اتفاق می‌افتد، کسانی هستند که در مواجهه با این هجمه تبلیغاتی، میدان را درست می‌شناسند، صحنه را به درستی تشخیص می‌دهند، نقطه شلیک و تهاجم دشمن را درست تشخیص داده‌اند و متناسب با آن، دارند دفاع درست انجام می‌دهند. معرفی امثال علی لندی‌ها و نشان دادن آنان به مردم و یادآوری کردن ایثار آنان، در راستای دفاع از اسلام، دفاع از ایران، دفاع از این ملت بزرگ است. برای دشمنان نشان دهنده این است که این ملت، آزمودنی نیست. کسی جرأت و جسارت به خودش ندهد با این ملت بجنگد.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه علی لندی یک قهرمان، از قهرمانانی است که در جامعه ما فراوانند، افزود: باید این قهرمانان را به نوجوانان خودمان، به ملتمان و حتی به دشمن نشان بدهیم که ما این‌ها را داریم و به وجود این شهید عزیز افتخار میکنیم. به روح پرفتوح او درود می‌فرستیم. عملی که قهرمانانه و شجاعانه از او سر زد، عملی است که با هیچ معیاری قابل پوشیدن، قابل مخفی کردن، قابل انکار کردن نیست، یک حقیقت موجود، در یک وجودِ به ظاهر نوجوان است،اما آن حقیقت، روح ایثار و شهادت و قهرمانی و پهلوانی است که الحمدلله در این ملت وجود دارد. درباره ویژگی‌هایی که از این شهید عزیز دیده شده، خانواده بیش‌تر اشراف دارند و آن‌ها را روایت خواهند کرد‌، علاقه‌ای که به حاج قاسم دارد، عشق و محبتی که نسبت به انقلاب و اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام در وجود او بوده، منجر به این وجود قهرمان می‌شود. به روح او درود می‌فرستیم و آرزو می‌کنیم که خداوند این ملت را در راه رسیدن به آرمان‌های بلندی که آرزوی شهیدانمان و بزرگانمان بوده موفق کند. 

 

در ادامه این مراسم بزرگداشت حسین یکتا راوی و جانباز جبهه‌‌های دفاع مقدس به معرفی تعدادی از شهدایی که در سنین نوجوانی عازم جبهه شده بودند پرداخت.

یکتا حرکت‌ آرمان‌خواهانه شهید علی لندی را نشان دهنده حرکت روبه جلو و زنده بودن انقلاب عنوان کرد و گفت: انقلاب، همچنان درحال تربیت نیرو است .مایی که تا پیش از این از خاطرات شهدای دهه شصت را روایت می‌کردیم امروز، از شهدای دهه هفتادی مدافع حرم و علی لندی دهه هشتادی روایت نقل می‌کنیم.

این راوی دفاع مقدس علی لندی را معرف خانواده ایذه‌ای شجاع او دانست و اظهار داشت: ایذه و خانواده‌های عشایری آن، به شجاعت و دل‌های زلال و پاکشان شناخته می‌شوند.

او در پایان،فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب را نشان از شناخت ایشان نسبت به نسل های جدید و ماموریت آنها عنوان کرد و نشان از شناخت ایشان از نسل‌های جدید و ماموریت‌های آن‌ها دانست و اظهارداشت: «ما باید خودمان را، با استفاده از ظرفیت نسل‌های جدید برای یک اتفاق تمدنی آماده کنیم.»

 دو‌عموی شهید قهرمان،علی لندی نیر در ادامه این مراسم به سخنانی در وصف شجاعت، غیرت و محبت او نسبت به مردم، اهل‌بیت و شهدا و در رأس آنان شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند و از آرزوی این شهید دهه هشتادی برای سفر به کربلا گفتند.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده گرامی  شهید قهرمان علی لندی قدر‌دانی شد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.