• امروز : پنج شنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۰
  • برابر با : 2 - شوال - 1442
  • برابر با : Thursday - 13 May - 2021
13
محمد در سلسله جلسات میز انتخابات جمهور اتحادیه مستقل:

در مدیریت صاحب سبک هستم/ رییسی به انتخابات ورود کند به ایشان کمک می‌کنم

  • کد خبر : 13152
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
در مدیریت صاحب سبک هستم/ رییسی به انتخابات ورود کند به ایشان کمک می‌کنم
فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم گفت: بحث امروز کشور ما بحث مدیریت است، از رئیس جمهور شما باید مدیریت بخواهید و چیز دیگری نخواهید و من در بحث مدیریت صاحب سبک، توانمند و دارای رتبه‌های بین المللی هستم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، نظر به ابهامات متن های منتشر شده از اظهارات دکتر سعید محمد در نشست میز انتخابات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، متن کامل صحبت های ایشان در جمع دانشجویان اتحادیه بدینوسیله جهت استحضار عموم منتشر می گردد:

سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا در سومین جلسه از سلسله جلسات میز انتخاباتی جمهور اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که با عنوان « تحول در حکمرانی، عدالت و کارآمدی» برگزار شد، گفت: عملکرد دولت¬ها مطلوب نبوده و  شعار های اصلی انقلاب ( عدالت و ارزش های اصیل انقلاب) با عملکرد فاصله داشته است.

وی افزود: حضرت آقا در گام دوم تاکید دارند که فاصله زیادی بین بایدها و واقعیت هاست. ایشان در فرمایشات خود، انتقال نسل مدیریتی را راهکار دانسته اند و به نوعی از عملکردهای گذشته نارضایتی داشته اند. ایشان دنبال افرادی بودند که دغدغه مردم را داشته باشند نه اینکه به دنبال منفعت خود باشند.

محمد تصریح کرد: امیر المومنین در نهج‌البلاغه عنوان می کنند که دولت ها زمانی به فروپاشی می رسند که چهار شرط داشته باشند که متاسفانه بخشی از آن تقریبا در جمهوری اسلامی ایران دیده می شود. حضرت امیر (ع) می فرمایند : تقدیم الاراذل ، تاخیر الافاضل ، تمسک بالفروع ، تضییع الاصول که چهار نشانه واژگونی دولت هاست.

 

 دنبال ایجاد ظرفیت جدید برای انجام مطالبات هستیم

محمد در مورد بحران کسری بودجه بیان کرد: دو راهبرد برای تامین منابع مالی وجود دارد ، تامین مالی داخلی و تامین مالی خارجی. در تامین مالی خارجی نیز با دو روش مواجه هستیم ، استقراض بانکی یا فاینانس که مطلوب نیست چون تراز مالی ما را منفی می کند و همچنین تجهیزات خارجی را به کشور سرازیر کرده  و تولید داخل را تهدید می نماید اما سرمایه گذاری خارجی روش مناسبی است ولی فعلا تمایلی از سوی سایر کشورها وجود ندارد. تامین بودجه داخلی در زمان تحریم بالاجبار بهتر است و با رویکرد داخلی از منابع موجود استفاده می کنیم. ۳۴۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازار وجود دارد که باعث تورم و ایجاد بازار دلالی و واسطه گری می شود لذا راه این است که از منابع خود کشور استفاده کنیم و نقدینگی سرگردان در کشور را با حفظ اصالت سرمایه و سرمایه دار به سمت تولید جلو ببریم که نیاز به برنامه جامع و کامل دارد.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم تصریح کرد: باید سیستم بانکداری و مالی اصلاح شود و فضای سرمایه‌گذاری جدیدی را ایجاد کنیم که ریسک بازارهای کاذب بالا رود. پس ما نیاز به اصلاح قوانین و مقررات مالی و مالیاتی داریم.

محمد خاطر نشان کرد: بحث دور زدن تحریم ها هم به عنوان راه اضطراری در چند سال اول باید انجام شود. دور زدن تحریم ها در فروش نفت یک راهکار است.

این امکان وجود دارد که ما فروش نفت را به کشورهای شرق و همسایگان افزایش بدهیم. صنایع معدنی نیز یکی از مراکز بزرگی است که می‌تواند مشکل ما را به عنوان یک اینستکس داخلی در صادرات و واردات بطور موقت حل کند. هرچند که دور زدن تحریم باید انجام شود ، لیکن بصورت جدی باید به دنبال توانمندسازی های داخلی و خنثی کردن تحریم ها پیش برویم.

 

فروش نفت علی‌رغم همه سختی ها شدنی است

وی افزود: بعضی می گویند که تحریم ها باعث شده فروش نفت کاهش پیدا کرده و باعث ایجاد مشکلات شود. من به عنوان کسی که در کف کار بودم و می دانم، می گویم، ما نفت ونزوئلا را که نفت فوق سنگین هست و فروش آن خیلی سخت است به دلیل طلبی که داشتیم گرفتیم و آن را فروختیم و تبدیل به دلار کردیم. فروش نفت علی‌رغم همه سختی ها و ریسک هایی که دارد، شدنی است و جای نفتی که داریم می فروشیم، ما باید بتوانیم مایحتاج مورد نیاز کشور را وارد کنیم.

محمد ادامه داد: بانک مرکزی آنقدر قوانین و مقررات پیچیده ای گذاشت که صادر کننده عملا امکان ادامه فعالیت ندارد و از ادامه صادرات منصرف و جذب بازار کاذب می شود.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم تصریح کرد: این ها راهکارهایی هست که در کشورما مغفول مانده، چون ما فرمانده ی جنگ اقتصادی در کشور نداریم؛ یعنی وزارت‌خانه ها همه سعی میکنند کارشان را درست انجام دهند ولی به عنوان یک جزیره!

وی پیرامون بحث یارانه ها گفت: درمورد یارانه ها برنامه ما این است که نباید یارانه ها قطع شود، چون خیلی از مردم امروز زیر خط فقر هستند و حتی در دهک های پایین باید افزایش یابد  اما یکی از برنامه ریزی هایی که می توانیم انجام دهیم ایجاد یک دیتا بیس است. اینکه بتوانیم هشتاد و پنج میلیون ایرانی را در آنجا رصد کنیم و تمام اطلاعات در آن جا ثبت و ضبط شود . این خیلی به ما کمک می کند تا آمار دقیقی از وضعیت مردم داشته باشیم و شفاف‌سازی شود. شفافیت به ضرر خیلی هاست و خیلی ها جلوگیری می کنند که این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: برنامه ما این است که ابتدا برویم به سمت تشکیل این مجموعه و بتوانیم وضعیت افراد را رصد بکنیم. علاوه بر آن شیوه  مالیات گیری را از بنگاه ها به سمت افراد ببریم. همچنین برای خیلی مواد مثل بنزین این امکان وجود دارد که آن را به صورت سهمیه فردی بدهیم و افراد بتوانند آن را در بعضی فضاها معامله کنند.

 

بانکها سمت هر بازاری بروند موجب اغتشاش در آن می شوند

محمد افزود: سیستم بانکداری ما مشکل عمده دارد. اول اینکه بانکهای ما به ماشین خلق پول تبدیل شده اند و این نقدینگی موجب ایجاد تورم می شود. بانک های باید از بنگاه داری خارج شده و منابع آن ها به سمت تولید برود و از ورود به عرصه های واسطه گری بشدت پرهیز شود.

وی ادامه داد: بانکداری به بیراهه رفته و از چارچوب مورد نظر خارج شده و برگرداندن آن بسیار سخت است. مثلا بانک رسالت بانکی بود که با یک چارچوب تفکری درستی شکل گرفت و بدون اینکه بخواهد وارد فضای ربوی شود و سودهای آنچنانی از مردم بگیرد ، وارد فضایی شد که توانست حداقل یک مشکل را حل کند. آن هم بحث اسلامی قرض الحسنه هست. پس این نشان می دهد که اگر ما می خواستیم می شد بانکها را به سمت درستی هدایت کرد.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم ادامه داد: بانکها سمت هر بازاری بروند موجب اغتشاش در آن بازار می شوند. به خاطر نقدینگی بسیار زیادی که در آنها هست و یکی از معضلات مسکن و املاک در کشور ما همین بانک ها هستند و تناسبی که بین سرمایه اولیه شان و میزان تسهیلات باید برقرار بشود اکثرا رعایت نمی‌شود. به اضافه‌ اینکه خیلی زود بانکداری خصوصی در کشور ما اجرا شد. و آنها هم صرفا دنبال منافع خود بوده  و پیشرفت و توسعه ی زیرساخت های کشور در دستور کار آن ها نیست. ما وقتی به نتیجه مطلوب می رسیم. که بتوانیم بانک ها را در خدمت توسعه زیرساخت ها و اشتغال و تولید بیاوریم.

 

حدود سه میلیون واحد مسکونی خالی داریم

محمد پیرامون مسئله مسکن خاطر نشان کرد: بحث مسکن یکی از چالش های اصلی و بزرگ کشور است. با آمار موجود حدود سه میلیون واحد مسکونی خالی داریم. با وضع قوانین مالیاتی می توانیم بخشی از اینها را به چرخه عرضه برگردند و نیازها را برطرف نمود.

وی گفت: برای بقیه ساخت و ساز ها برنامه ریزی کردیم که طی چهار سال این ساخت و ساز ها صورت بگیرد. شیوه ای که استفاده می کنیم دو بخش است؛ یکی اینکه از تسهیلات بانکی کم بهره باید استفاده کنیم، که این پاسخگوی این حجم از ساخت و ساز نیست و بانک‌ها کشش آن را ندارند لذا از مشارکت بخش خصوصی به صورت ویژه استفاده خواهیم کرد.

 

مسکن مهر یکی از بهترین طرح های اجرایی کشور بود

محمد افزود: در رابطه با کاهش قیمت تمام شده برنامه ریزی نمودیم که با ورود در زنجیره تامین مصالح مورد نیاز مسکن خصوصا فولاد و سیمان نسبت به کاهش قیمت اقدام شود. چیزی که مردم در طرح مسکن مهر اعتراض داشتند، بحث کیفیت ساخت و زمان بندی و بحث زیر ساخت ها بود. هرچند طرح مسکن مهر یکی از بهترین طرح های اجرایی کشور بود اما این نواقص را باید سعی کنیم در طرح تکمیلی رفع کنیم.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم در خصوص نحوه حل مسائل بین المللی گفت: ما باید به شدت به سمت قوی شدن پیش برویم و این قوی شدن هم در بعد هسته ای است که الحمدالله بحث غنی سازی ۶۰ درصد شروع شد و خود این می تواند در مذاکرات کمک کند. و در بعد توانمندی های داخلی باید قوی بشویم و این راهکار دارد. اگر این اتفاقات بیفتد ما به راحتی می توانیم امتیاز بگیریم.

محمد در پاسخ به این سوال که طبق قانون اساسی خود را رجال سیاسی می داند یا خیر این طور پاسخ داد: قانون اساسی مصداق خاصی را در این مورد مشخص نکرده اما مجلس و شورای نگهبان اخیر چارچوبی را تعریف کرده و الان در رفت و برگشت است و من نمی‌دانم تصویب می‌شود یا خیر. در این چارچوب برای نیروهای نظامی ۶سال جایگاه سرلشکری درنظر گرفته شده است. اگر ملاک این مورد باشد من ۸ سال جایگاه سرلشکری دارم و به عنوان یک شاخصه می‌توان عنوان کرد.

 

ساختار قرارگاه را نیز با یک طرح تحولی بعد از ۳۰ سال تغییر داده‌ایم

محمد ادامه داد: مجموعه ای که من در آن کار کرده ام معادل چندین وزارتخانه است و بدین واسطه تغییر ساختار قرارگاه را در یک طرح تحولی که بعد از ۳۰ سال انجام شد و در بخش های مختلف من جمله نفت و گاز و پتروشیمی، صنعت و معدن، کشاورزی، مخابرات نیرو، راه و شهرسازی و حتی دریایی با وزارتخانه های دولتی معادل سازی کردیم و فعالیت های زیادی در کمک به دولت در این بخش ها انجام دادیم.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم گفت: من عضو ستاد اقتصاد مقاومتی دولت با حضور تعداد زیادی از اعضای هیات وزیران بودم و با تحلیل مسائل و مشکلات و تصمیم‌گیری‌ها و فضای کار آشنا هستم.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم دارای حجم کار بسیار است، ولی چون به عنوان یک مجموعه رسمی شناخته شده در بخش سیاسی نبوده، این ابهام ها ایجاد می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال تایید شدن از سوی شورای نگهبان را دارد گفت: معتقدم شورای نگهبان می تواند من را تایید کند، البته همانطور که می‌دانید آرا در شورا مستقل است. هر کس باید خودش به اغنا فکری برسد.

محمد در پاسخ به سوال دیگری گفت: هیچ فردی در همه موضوعات تخصص ندارد. هرکس در یک موضوعی تخصص دارد، فکر می کنم این مشمول همه افرادی که کاندید شده اند باشد. بعلاوه اینکه ما از نوع عملکردهایی که تا به امروز دیدیم، عملکرد های خوبی نبوده که وضعیت کشور را به این سمت برده است. نیاز به این است که افرادی به عنوان یک مجموعه خروجی محور و عملگرا و در چهارچوب گفتمان حضرت آقا حرکت کنند و مدیریت جامع را انجام بدهند.

 

 از رئیس جمهور باید مدیریت بخواهید

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم افزود: بحث امروز کشور ما بحث مدیریت است. از رئیس جمهور شما باید مدیریت بخواهید و چیز دیگری نخواهید. من در بحث مدیریت صاحب سبک، توانمند و دارای رتبه‌های بین المللی هستم. و هر چیزی را به عنوان یک پروژه میتوانیم تعریف کنیم. پروژه فقط، پروژه ساختمانی نیست. کار فرهنگی را می توانید به صورت یک پروژه فرهنگی تعریف و اجرا کنید.به شرط آنکه کسی این چهارچوب‌ها را بداند و به صورت عینی بتواند با آن برخورد و اجرا کند. فکر می کنم نقطه ضعفی که در مدیران فعلی مشاهده می شود ،  همین است.

محمد در پاسخ به سوال دیگری گفت : ۳۰ سال سابقه کار جدی در سپاه دارم، این تجربه کاری باعث شده با همه ارکان کشور از جمله مجلس، دولتی‌ها و سایر اجزای حاکمیتی یک تعامل نزدیک داشته باشیم. اگر شما از این موضوعات مطلع نشدید، بخاطر این است که لزومی نبوده که اینها رسانه‌ای شود. منتهی نیازی به موضع‌گیری سیاسیِ کسی که در این حیطه کار می‌کند، نبوده است. ولی این الزاما به این معنا نیست که موضع سیاسی ندارد بلکه نیازی به مطرح کردنش نبوده است.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم در پاسخ به این سوال که اگر طرح نشود، از کجا بفهمیم و ارزیابی کنیم؟ گفت: مناظرات و تبلیغات انتخابات را برای همین گذاشته اند.

محمد در پاسخ به یکی دانشجویان که گفت « من در توانایی مدیریتی شما شکی ندارم، بحث سیاست ورزی و داشتن تحلیل را عرض می‌کنم» تاکید کرد: اتفاقا گیر کشور ما همین سیاسیون هستند. نقطه گرفتاری کشور آنجایی است که کار دست سیاسیون بیفتد.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم در پاسخ به دانشجویی که پرسید « یعنی شما خودتان را سیاسی نمی‌دانید؟» گفت: چرا من خودم را سیاسی می‌دانم اما روش کار سیاسیون برای اداره کشور جواب نمی‌دهد. کسی که بخواهد با عینک سیاسی به همه چیز نگاه کند، باعث می‌شود از اصل موضوع و حل مساله غفلت شود و وارد فضاهایی شود که انرژی کشور را بگیرد، ولی خروجی ندهد.

وی در پاسخ به این سوال که « یعنی شما خودتان را اصلح می دانید؟» اظهار داشت: در بین عزیزانی که تا به امروز مطرح شده اند، خودم را اصلح می دانم ولی ملاک نهایی انتخاب مردم می باشد.

یکی از دانشجویان در ادامه گفت: « این برنامه ای که شما گفتید، همه کاندیداها و ضرغامی و … دارند و من میخواهم از بین افراد یکی را انتخاب کنم، نقطه تمایز شما چیست؟»

محمد پاسخ داد: این را شما باید بفهمید. در سابقه طرف و برنامه هایش نگاه کنید، ببینید قابلیت انجام دارد یا ندارد. از سوابق ما، اینکه در شدیدترین دوره تحریم، سخت ترین زمان عملیات کاری قرارگاه خاتم بوده است و هیچ دوره ای مثل این دوره ای که بنده در قرارگاه بودم نبوده است. بخاطر تشدید تحریم ها، تروریست تلقی کردن سپاه پاسداران، بسته شدن حسابهای ارزی و تمامی شرکت های خارج از کشور قرارگاه خاتم، عدم همکاری دولت و… ولی قرارگاه در این دوره بهترین عملکرد را داشته است.

وی درباره بحث تحول در قرارگاه خاتم افزود: اولا من دیدم یکسری سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده که در دولت اجرا نمی شود و نقش اصلی قرارگاه را اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی می‌دانستم و ساختار پیمانکاری جوابگو نبود لذا این ساختار قدیمی ۳۰ ساله پیمانکاری را که ریشه دوانده بود درهم ریختیم و ساختار را بنابر آنچه نیازهای اقتصاد مقاومتی بود ، بازطراحی کردیم.

وی ادامه داد: متناسب با هرکدام از وزرات خانه های دولت یک مجموعه ایجاد کردیم چون  می خواستیم قرارگاه را از حالت پیمانکاری خارج کنیم تا نقش آفرین باشد. و ببینیم در هر وزارت خانه چه کارهایی مغفول مانده تا ما به آن دستگاه اجرایی کمک کنیم. و همزمان هم قریب به ۸۰۰ نفر بازنشسته در قرارگاه خاتم داشتیم و من در بدو ورودم به ۲۰۰ نفر تقلیل دادم. و جوان ترها را در جایگاه مدیریتی استفاده کردیم و تجربه بسیار خوبی بود.

وی ادامه داد: وقتی شما جوانگرایی می کنید، قطعا نباید انتظار داشته باشید که در کوتاه مدت جواب بگیرید. قطعا یک شوکی وارد می‌شود و بعد جوانان خودشان را پیدا می کنند. بعلاوه آنکه قریب به ۵۰۰ نفر برای جذب نیروهای نخبه مجوز گرفتیم و سعی کردیم از افرادی که نخبه بودند و می شناختیم و از دانشگاه های مختلف و معتبر، وارد مجموعه کنیم.

محمد تصریح کرد: به منظور مردم نهاد کردن کشاورزی با تجمیع زمین های خرد در قالب شرکت های تعاونی و کمک به این تعاونی ها ، طرح های تحولی اجرا شد به عنوان مثال ۱۵۰۰۰هکتار در اراضی اطراف سد وشمگیر با ۴۵۰ کشاورز در قالب ۲ شرکت تعاونی در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: این یک کار مردم نهاد بود که تولید ملی را افزایش داد. و همچنین در حوزه پایین دست نفت و گاز وارد شدیم که از جمله پروژه پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس که امروز ۳۰درصد پیشرفت دارد و در حال اجراست. و همچنین پتروپالایشگاه آناهیتا که در حال مطالعات می باشد. تمام اینها را با مالکیت قرارگاه انجام دادیم و دولت علاقه ای به فعالیت در این حوزه ها نداشته است. مجموعه های بالادستی مان را تقویت کردیم و دکل های بلااستفاده وزارت نفت را فراخوان داده و در بخش بالادستی به کارگیری شد و مشکل اشتغال پرسنل نیز حل شد.

 

خیلی ها دلی در ستاد ما کار می‌کنند و پول دادن ها اتهام است

وی تصریح کرد: خیلی ها دلی در ستاد ما کار می‌کنند و پول دادن ها اتهام است. به قدری تمرکز برای تخریب ما زیاد است که اگر یک ریال در جایی تخلفی شده بود یا پولی خرج کرده بودم، الان در صدر رسانه‌ها بود. خیلی از اطرافیان ما به خاطر مسیر کاملا یک طرفه، تبعیض آمیز و هدفمندی را داریم . شاید باور نکنید اما بسیاری از افرادی که مرا کمک می کنند بچه های حزب ‌اللهی هستند که با هزینه خود تلاش می کنند و زحمت می کشند. خیلی از کلیپ های تبلیغاتی را بدون آنکه بدانم و به صورت خودجوش می‌سازند.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم اظهار داشت: درباره قرارداد مهدی جهانگیری باید بگویم که در قرارگاه خاتم با انواع کارفرما ها از آقای زنگنه که سابقه کرسنت دارد تا آقای آخوندی کار می کنیم. تا زمانی که افراد به لحاظ حقوقی بر سر پست خود هستند ما نمی توانیم مخالفتی با همکاری با آنان داشته باشیم ضمن اینکه آقای جهانگیری برج ۶ سال ۹۸ تبرئه شدند و ما در سال ۹۹ با ایشان قرارداد بستیم‌. ایشان دو پرونده جدید داشتند که به خاطر آن به دو سال حبس محکوم شدند. یکی اینکه مجموعه زیر دستشان مبلغ ۶۰۰ هزار یورو ارز مسافرتی خریدند و با آن ماموریت رفتند که در نهایت به دو سال حبس محکوم شدند. چیزی که بیرون مطرح می شود با حکم قاضی متفاوت است.

وی افزود: با همین بانک گردشگری قریب به ۱۰ سال بود که قرارداد داشتیم و فولاد بافت را اجرا کردیم و مجدد فاز بعدی آن را نیز به ما واگذار کردند ، چون آن موقع قضیه کاندیداتوری من مطرح نبود ، هیچ تخریبی صورت نگرفت. بعد از طرح مسئله کاندیداتوری من ، در طرح فولاد بناب که آورده بسیاری برای مردم دارد و سپرده های مردم در بانک گردشگری را با ارزش افزوده تبدیل می‌کند و ما خودمان در این نوع پروژه ها صاحب لایسنس هستیم. و اجرای این پروژه در جهت منافع کشور بود ، آن هم با شرکت فولاد بناب که زیر مجموعه بانک گردشگری است ، قرارداد منعقد شد.

 

اگر آقای رییسی به انتخابات ورود کنند به ایشان کمک می کنم

محمد تصریح کرد: ابتدا خدمت آقای رییسی رفتم تا برنامه را با ایشان تنظیم کنم. ایشان گفتند که به انتخابات ورود نمی‌کنند. حتی قبل از آنکه از قرارگاه خارج شوم دوباره از اطرافیان ایشان استعلام کردم و گفتند که قصد ورود به انتخابات را ندارند. اگر ورود کنند به آقای رییسی کمک می کنم چون ایشان می توانند اجماع خوبی ایجاد کنند و اولویت عدم انشقاق است.

وی افزود: شورای وحدت از ما دعوت کرده که برنامه خود را ارائه دهیم. دعوت شورای وحدت را قبول می کنیم، اما نحوه اجماع را نه بر اساس نظر اشخاص، که براساس نظر مردم و نظرسنجی ها ی نزدیک انتخابات انجام خواهیم داد. همچنین محمد بیان کرد شورای ائتلاف هنوز از ما دعوت نکرده است.

او در پاسخ به سوال دیگری در مورد برخی کاندیداها گفت: تغییر نسل مدیریتی که مورد تاکید حضرت آقا نیز بوده است، مبنای ورود ما به انتخابات بوده است ، اما آزمودن دوباره افرادی که مردم به آن‌ها اقبال ندارند انرژی جامعه را می گیرد ولی باید از تجربیات بزرگان در اداره کشور استفاده کرد.

 

ظریف در انتخابات آتی یار کمکی است

وی افزود: بخش عمده ای از همکاران خود را انتخاب کردم اما اسامی آن‌ها را اعلام نکردیم و لیست های کابینه که منتشر شده صحت ندارند. تیم هایی که ما را کمک می‌کنند مشخص هستند، اما به صلاح نیست که الان اسم کابینه را معرفی کنیم.

در پاسخ به این سوال که از آیا از رهبری مجوز گرفته اند یا خیر ، گفتند : معمولا رهبر معظم انقلاب در این موارد نفیا و اثباتا ورود نمی کنند ولی به دنبال استمزاج از دفتر ایشان هستیم.

محمد گفت: در مورد رقبا نیز باید بگویم که الان آقای لاریجانی و آقای پزشکیان بیشتر مطرح است و آقای ظریف یار کمکی است. در انتخابات پیش‌رو مشارکت ان شاءالله حداقل به پنجاه درصد می رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.