• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

در دیدار با دکتر عارف و تأیید دکتر آقا ابراهیمی اشتباه کردم/تریبون نماز جمعه را از خودتان بدانید

  • کد خبر : 1491
  • 02 آذر 1394 - 2:52
در دیدار با دکتر عارف و تأیید دکتر آقا ابراهیمی اشتباه کردم/تریبون نماز جمعه را از خودتان بدانید

در ابتدا دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ضمن تشکر از ایشان بابت فراهم کردن دیدار گفت: امام جمعه به عنوان قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان می باشد و به همین دلیل تریبون نماز جمعه بسیار مهم و حساس و با نفوذ است و مخاطبان بسیاری را در اختیاردارد. مرادی سپس به بیان فعالیت های […]

در ابتدا دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ضمن تشکر از ایشان بابت فراهم کردن دیدار گفت: امام جمعه به عنوان قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان می باشد و به همین دلیل تریبون نماز جمعه بسیار مهم و حساس و با نفوذ است و مخاطبان بسیاری را در اختیاردارد.

مرادی سپس به بیان فعالیت های انجمن اسلامی مستقل پرداخت و اظهار داشت: دعوت از مهمانان سیاسی، برگزاری کرسی آزاداندیشی دانشجویی و در سطح اساتید، مراسم تعزیه خوانی، هفته نامه سمعک، ساخت پهپاد از جمله فعالیت های انجمن در ترم جاری بوده است.

مرادی در رابطه با مهمان های دعوت شده به استان گفت: انتظار ما این است یک مرجع کنترل کننده مهمان هایی که به استان دعوت می شوند را مورد ارزیابی قرار دهند و اگر فردی که سابقه خوبی نداشته و یا مشخصا در بحث فتنه ندارد، دعوت نشود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضایی در ابتدا گفت: قدر این جوانی و فکر و انقلاب و امام و شهدا و زیبایی های آن را بدانید. شما جوان و دغدغه مند هستید. این انقلاب محصول آدم های بزرگ است. ما باید اسلام را احیا کنیم. بعد از انقلاب سه رخنه در آن ایجاد شد. رخنه اول این است که آن چه ما انجام می دهیم با آن چه که در دین گفته شده، متفاوت است. این انقلاب فرهنگی بود، ما آن را سیاسی کردیم و این دومین رخنه در آن بود. بی اخلاقی رخنه دیگری بود که در انقلاب ایجاد شد. شما باید مانع رخنه های دیگر شوید و هر کاری از دست تان برمی آید، انجام دهید.

وی در رابطه با مهمان های دعوت شده اظهار داشت: حرف شما درست است و نباید افرادی که سابقه خوبی ندارند، دعوت شوند.

امام جمعه بیرجند حضور دانشجویان در نماز جمعه را لازم دانست و تصریح کرد: تریبون نماز جمعه را از خودتان بدانید. ما آمادگی این را داریم تا شما بیایید و فکرها و ایده های خود را اعلام کنید. ما سروپا نقصیم، شما ما را راهنمایی کنید.

نماینده مقام معظم رهبری در بیرجند در رابطه با هنر و جشنواره عمار گفت: هنر ـ مخصوصا هنر هفتم ـ مال مردم است و جشنواره عمار نیز به مردم تعلق دارد. آقایی که مسئول جشنواره عمار استان است، هنوز یک جلسه یا دیداری با ما نداشته است. این دوست عزیز بیاید و درخواست ها و نیازهای خود را مطرح کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی دکتر عارف را یکی از بزرگان علمی کشور دانست و اظهار داشت: من در جریان عارف اشتباه کردم. من سابقه رفاقت دیرینه ای با ایشان دارم. به همین دلیل جریان فتنه را به ایشان تذکر دادم و گفتم که کاری کنید و نگذارید فتنه جدیدی راه بیفتد حتی گفتم که دولت برای استان کاری نکرده است موضع من در مقابل موضع سیاسی دکتر عارف است.درباره ی آقای آقا ابراهیمی هم من از سابقه یشان اطلاعی نداشتم و در این زمینه هم اشتباه کردم.

وی همچنین تصریح کرد: ما نباید سیاست بازی کنیم و نفاق داشته باشیم. من امام جمعه همه مردم ـ پیر و جوان و دانشجو و کارمند و دزدها و … ـ هستم. اصلا دوست ندارم فیلم بازی کنم.

در انتها امام جمعه بیرجند رهبری را هدیه ای از طرف امام (ره) دانست و گفت: ایشان معجزه روح امام (ره) هستند. ما باید در همه زمینه ها گوش به فرمان ایشان باشیم تا بتوانیم انقلاب را حفظ کنیم و اجازه ندهیم رخنه های دیگری در آن ایجاد شود.

حاشیه ها:

برخورد صمیمانه ی حجت الاسلام دکتر رضایی سبب ایجاد نشاط در میان اعضای حاضر شده بود و مکرر سخنان ایشان با لبخند و خنده حضار همراه می شد.

در ابتدا و پیش از ورود، افراد کیف ها و گوشی های همراه خود را تحویل دادند.

نوع نقدپذیری ایشان برای حضار جلب توجه کرده بود و اصرار امام جمعه به طرح سوالات و دغدغه های دانشجویان، سبب چالشی شدن جلسه و طرح سوالات دقیق تر شد و سبب شد تا زمان جلسه به حدود ۲ ساعت برسد.

در پایان هم امام جمعه محترم بیرجند به همه ی ۱۲ نفر حاضر در جلسه چند جلد کتاب نفیس از کتابهای منتشرشده خودشان به رسم هدیه اهدا کردند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.