• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
11
بیانیه‌‌ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم(خواهران) به مناسبت روز دانشجو:

دانشجو مهم‌ترین رکن تحول‌خواهی در جامعه است

  • کد خبر : 14317
  • 18 آذر 1400 - 18:09
دانشجو مهم‌ترین رکن تحول‌خواهی در جامعه است
انجمن اسلامی مستقل دانشگاه قم(خواهران) در بیانیه ای به مناسبت روز دانشجو مطرح کرد: دانشجو از دید مسئولین، کسی است که فقط 16 آذر سراغش را می‌گیرند، البته دو سال است که همان 16 آذر هم سراغ‌مان را نمی‌گیرند! گویی فرزند خوانده این دانشگاه هستیم و قید ما را دیگر زده‌اند، نه چشم دیدن ما را دارند و نه حتی فرصت گفتگو به ما میدهند ما را دور نیندازید ما آنقدرها هم بد نیستیم!
    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل،انجمن اسلامی مستقل دانشگاه قم(خواهران) در بیانیه ای به مناسبت روز دانشجو مطرح کرد: باید به دولت جدید برای سیر تحولی‌ای که در مدیریت آغاز کرده خداقوت گفت.

    متن بیانیه به شرح زیر می باشد:

     

    بسم الله الرحمن الرحیم
    تحول، بدون مدیریت ممکن نیست زیرا اگر مدیریت نباشد، ممکن است آن تحولِ دل‌خواه حاصل نشود و انحراف از هدف به‌وجود آید.
    مقام معظم رهبری

    دانشجو مهم‌ترین رکن تحول‌خواهی در جامعه است اما آیا از نگاه مسئولین هم تعریف دانشجو همین است؟ دانشجو از دید مسئولین، کسی است که فقط ۱۶ آذر سراغش را می‌گیرند، البته دو سال است که همان ۱۶ آذر هم سراغ‌مان را نمی‌گیرند! گویی فرزند خوانده این دانشگاه هستیم و قید ما را دیگر زده‌اند، نه چشم دیدن ما را دارند و نه حتی فرصت گفتگو به ما میدهند
    ما را دور نیندازید ما آنقدرها هم بد نیستیم!

    باید به دولت جدید برای سیر تحولی‌ای که در مدیریت آغاز کرده خداقوت گفت.

    آقای رئیسی!
    ما میدانیم دولت شما میراث دار زمین سوخته دولت قبلی است اما شما خود نیز به این شرایط واقف بوده اید بنابراین انتظار می رود عملیاتی تر به اجرای برنامه های خود بپردازید.

    در حوزه اقتصادی شما وعده کنترل گرانی و مقابله با گران سازی را دادید اما تا کنون نه تنها قیمت کالاهای اساسی پایین نیامده بلکه بعضا بالاتر هم رفته و سفره مردم کوچکتر نیز شده است.

    شما در خصوص رفع بیکاری هم گفته بودید سالانه یک میلیون شغل در کشور ایجاد می‌کنید بیش از ۱۰۰ روز از شروع به کار دولت شما می‌گذرد در این ۱۰۰روز گذشته حداقل بایستی ۴۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کردید که نصف این را هم رقم نزده اید.

    عدم هماهنگی و هم افزایی سه قوه در دولت قبل موجب شد تا حل مشکلات مردم میسر نشود، اکنون شما به عنوان دولت جدید که خطاهای دولت قبل را به چشم دیده‌اید باید تلاش بیشتری در راستای ایجاد هم افزایی با دو قوه دیگر داشته باشید و صرفا به برگزاری جلسه با سران قوا اکتفا نکنید و آنچه که ما تاکنون دیده‌ایم این است که حتی خروجی این جلسات نیز، برای مردم عینی و ملموس نیست.

    و اما قم!
    ما از شهری صحبت می کنیم که به جای ۳نماینده ۲نماینده دارد نماینده ای که مدعی بود آمده است تا به مردم خدمت کند، صندلی پاستور را به بهارستان ترجیح داد و جواب اعتماد مردم را با یک عذر خواهی و طلب حلالیت داد!
    به یاد مونوریل قم افتادم، ساکنین قم متوجه‌اند که بنده چه میگویم، قوی آمدند، زیاد نماندند، سریع رفتند!
    آقای زاکانی!
    ما بجای طلب حلالیت و عذرخواهی از شما انتظار داشتیم دعوتمان را بپذیرید و با حضور در جمع مان به سوالاتمان پاسخ دهید.

    هم اکنون که در جنگ اقتصادی به سر می بریم مجلس شورای اسلامی که در راس امور قرار گرفته است برای خود چه کارویژه ای تعریف کرده است؟ در پازل جنگ اقتصادی، مجلس کجا ایستاده است؟

    آقای قالیباف!
    شما خود نیز معترفید که در این بحبوحه اقتصادی آنطور که باید عمل نکرده اید اما اعتراف به کم کاری کافی نیست و باید اقدامی جدی و هدفمند برای برون رفت از این شرایط انجام دهید.

    همانطور که ۲۲۰ نماینده از آقای رئیسی دعوت کردند تا در انتخابات شرکت کند جدای اینکه با این عمل، شاءن پارلمانی بودن مجلس را زیر سوال بردند،در عین حال باید با طرح های نقطه زن به رئیس دولت کمک کنند و شان نظارتی خود را نیز حفظ کنند.

    و اما قصه پر غصّه شفافیت!
    قصه ای که بیش از یکسال است در دالان های مجلس چرخ خورده اما هنوز که هنوز است، جزئیات آن برای رای گیری وارد صحن علنی نشده است بسیاری از نمایندگان مجلس یازدهم در تبلیغات انتخاباتی خود با شعار شفافیت، رای آورده اند اما زمان رای گیری در صحن علنی که شد، حتی حاضر به رای دادن نیز نشدند و(او) به رای ممتنع روی آوردند!
    تا کنون چندین نسخه اصلاح شده از این طرح منتشر شده است اما این تعلل مجلسیان جای تعجب بسیار دارد!
    آقایان نماینده!
    شما فرصت زیادی ندارید و خود میدانید ، از فرصت چهارساله‌تان برای خدمت به مردم تنها دوسال بیشتر نمانده است اما باز هم در به سرانجام رساندن طرح ها زمان را در نظر نمی گیرید
    در همین راستا مجلس چه طرح ها نوشته و تصویب کرده اما هنوز که هنوز است در نیمه کاره رها کردن آنها رکورد دار است!

    و در آخر
    بزرگوارانِ همیشه مسئولِ دانشگاه!
    از برگزاری روز دانشجوی بدون دانشجو چه خیری دیده اید؟سال قبل با حذف دانشجو از ساختارهای دانشگاهی به چه رسیدید؟ برنامه برگزار میکنید با مسئولین؟ در سر میپروانید که دانشگاه با مسئولین معنا پیدا میکند یا با دانشجو؟
    ما که هستیم اما تا ۱۶ آذر سال دیگر خدانگهدار.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=14317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.