• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
25
نجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان خطاب به رئیس دستگاه قضا

دادستان کرمان بعنوان مدعی العموم به قضیه ورود پیدا کند/علل وقوع این فاجعه و عوامل آن معرفی شود

  • کد خبر : 12571
  • 29 دی 1398 - 22:23
دادستان کرمان بعنوان مدعی العموم به قضیه ورود پیدا کند/علل وقوع این فاجعه و عوامل آن معرفی شود

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در پی فوت تعدادی از هموطنان در مراسم تشییع شهید سلیمانی با ارسال نامه ای خطاب به رئیس دستگاه قضا ضمن درخواست ورود دادستان کرمان بعنوان مدعی العموم به این مسئله، خواستار مشخص کردن علل وقوع در مورد این فاجعه و شناسایی و معرفی عوامل آن شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در پی فوت تعدادی از هموطنان در مراسم تشییع شهید سلیمانی با ارسال نامه ای خطاب به رئیس دستگاه قضا ضمن درخواست ورود دادستان کرمان بعنوان مدعی العموم به این مسئله، خواستار مشخص کردن علل وقوع در مورد این فاجعه و شناسایی و معرفی عوامل آن شد.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

بِسمِ رَبِّ الشُّهداءِ وَ الصِّدیقین

وَمَنْ یُهَاجِرْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یَجِدْ فِی الْأَرْضِ مُرَاغَمًا کَثِیرًا وَسَعَهً ۚ وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا
و هرکس در راه خدا (از وطن خویش) هجرت کند در زمین برای آسایش و گشایش امورش جایگاه بسیار خواهد یافت، و هر گاه کسی از خانه خویش برای هجرت به سوی خدا و رسول بیرون آید و در سفر، مرگ وی فرارسد اجر و ثواب چنین کسی بر خداست و خدا پیوسته آمرزنده و مهربان است.
مقام معظم رهبری (مدظله العالی ): شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی زنده بودن انقلاب در کشور مارا، به رخ همه دنیا کشاند.

ریاست محترم قوه قضائیه؛ آیت الله رئیسی
سلام علیکم ؛
همانگونه که حضرت عالی مشاهده کردید، مردم ولایتمدار دیار کریمان که در مسیر تعظیم و تکریم سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش در تاریخ ۱۷ دی ماه حماسه ای بی نظیر افریدند؛ که تا آن روز کرمان چنین جمعیتی به خود ندیده بود، اما متاسفانه کرمان در آن روز بار دیگر در ماتم و اندوه فرو رفت؛ قریب به ۶۰ نفر از عاشقان و دلدادگان سردار سلیمانی در ابتدای مسیر تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی در خطای بزرگ انسانی جان خود را از دست دادند و صدها تن زخمی و مجروح شدند.
و اکنون این پرسش برای ما بی پاسخ مانده است که چرا خیابان شهید بهشتی با عرض ۱۸ متر و حدود ۸ کیلومتر را برای تشییع انتخاب کردند؟!
با احتساب اینکه تنها برای هر متر مربع دو نفر را لحاظ کنیم این خیابان حداکثر گنجایش ۲۸۸ هزار نفر را داشت نه تعداد بیشتر!و ورود جمعیت بسیار زیاد همراه با حرکت خودروی حامل شهدا از میدان آزادی کرمان به این خیابان کم عرض امری کاملا قابل پیش بینی برای همه بود!
در حالیکه مردم فهیم در روزهای قبل از مراسم گمان میکردند مسئولین برگزاری مراسم هم مثل آن ها فکر میکنند و فهمیده اند که این مسیر آزادی تا گلزار شهدا (محل دفن سردار شهید) ظرفیت چنین جمعیت پیش بینی شده‌ای را ندارد و میبایست از مسیرهای وسیع تر همچون بزرگراه جلوی دانشگاه شهید باهنر کرمان یا مسیر کمربندی برای تشییع استفاده کنند.
و برای ما جای ابهام است که آیا مسئولین توان فهم چنین موضوعی را نداشتند؟!

ریاست محترم دستگاه قضا؛ حضرت آیت الله رئیسی دامت برکاته
همانگونه که مستحضرید با گذشت چند روز از این فاجعه ی دردناک نه تنها هیچ یک از مسئولان اجرایی استان و مسئولان برگزاری مراسم، در رسانه ها برای پاسخگویی حاضر نشدند؛ بلکه بعضی از آن ها حتی حاضر به عذرخواهی هم نشدند و دادستان شما در کرمان بعنوان مدعی العموم حقوق عامه، پیگیری های قضایی لازم را طی ۷۲ ساعت بعد از وقوع این حادثه انجام ندادند.
این فاجعه مطلقاً نشان بارز سوء مدیریت عوامل اجرایی و بی کفایتی مسئولین مربوطه بود؛ چرا که حتی رهبری در سخنرانی خود در روزچهارشنبه، میان مردم قم خاطر نشان کردند که این حادثه تلخی که در کرمان پیش آمده عمیقا متاسف و متاثراند‌.
و مسلماً تأسف رهبری از بی تدبیری و اهمال و قصور مسئولین برگزاری این مراسم بوده است و لا غیر.
این بی تدبیری و اشتباه در طراحی و انتخاب مسیر، موجب شده است که این سوژه به دست معاندین و رسانه‌های غربی برسد و حضور میلیونی مردم فهیم و ولایتمدار کرمان به حاشیه کشیده شود و سبب اشاعه این جریان غلط شود.

ما تشکل دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان
ضمن ابراز نهایت تأسف و تأثر خود برای این تراژدی غمناک تسلیت و همدردی با خانواده های جانباختگان این حادثه، از شما ریاست محترم قوه قضاییه خواهانیم که هیأتی از افراد مورد اعتماد خود را به کرمان بفرستید تا گزارش های کارشناسی شده و دقیقی از کارشکنی ها و قصور مسئولین در این حادثه را تهیه و برای احقاق حق خدمت شما ابلاغ نمایند.
همچنین از جناب‌عالی انتظار می رود تمام تلاش خود را در قبال تضییع مهم ترین حق بشری که حق حیات است؛ در خصوص هم میهنان عزیزی که در این حادثه رحلت کردند و یا دچار آسیب شده اند را با توسل به روش های پیش بینی شده در قانون، بکار گیرید و متخلفین را بدون ملاحظه محاکمه کنید و از دادستان محترم استان کرمان جناب آقای سالاری بخواهید که بعنوان مدعی العموم به این قضیه ورود پیدا کنند و علل وقوع در مورد این فاجعه را صریحا مشخص و عوامل آن را شناسایی و معرفی کنند.
در غیر اینصورت اگر مسئولین مقصِّر در این حادثه مذکور در مدت زمان کوتاه و معقولی، پاسخگوی جان از دست رفته این تعداد از هم وطنان ما نباشند و مجدداً این حرف را تکرار کنند که این تعداد کشته طبیعی بود؛ ما دانشجویان انقلابی آتش خشم خود را شعله ورتر میکنیم و با اتکاء به پشتوانه‌ی عدل حضرت احدیت به صورت آتش به اختیار وارد عمل می شویم و تا تنبُّه عاملین، ما دانشجویان جزئیات مسئله را بصورت شفاف و با جدیت در رسانه های جمعی و ملی مطرح می‌کنیم، تا شاید قضیه بر همگان روشن شود .

درنهایت توفیق‌روزافزونِ حضرت‌عالی و همه‌ی‌مسئولان خدوم در این نظام مقدَّس را از ذات مقدّس باری‌تعالی خواستاریم.

انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه شهید باهنر کرمان

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.