• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
در گفتگویی با 10 دبیر انجمن‌های اسلامی مطرح شد/ 2

حماسه نهم دی، پیوند مجدد اسلام و جمهوریت بود

  • کد خبر : 4878
  • 08 دی 1395 - 14:26
حماسه نهم دی، پیوند مجدد اسلام و جمهوریت بود

 دور برگردان نهم دی ماه یکی از بارزترین نمادهای مشروعیت و مقبولیت حاکمیت دینی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران است که دهان تمام معاندین انقلاب اسلامی را دوخت؛ واقعه‌ای که تمام اقشار کشور را یکپارچه به خیابان‌ها کشاند تا به حرمت امام حسین(ع) و خون‌های شهدایی که پای این شجره طیبه ریخته شده‌اند، بار دیگر […]

 دور برگردان نهم دی ماه یکی از بارزترین نمادهای مشروعیت و مقبولیت حاکمیت دینی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران است که دهان تمام معاندین انقلاب اسلامی را دوخت؛ واقعه‌ای که تمام اقشار کشور را یکپارچه به خیابان‌ها کشاند تا به حرمت امام حسین(ع) و خون‌های شهدایی که پای این شجره طیبه ریخته شده‌اند، بار دیگر حقانیت ایران اسلامی را ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بی شک یکی از مهمترین نقاط موثر در روشنگری حوادث غبارآلود فتنه ۸۸۸، دانشگاه‌ها و فعالین دانشجویی بودند که به عنوان خط مقدم جبهه نبرد حق علیه باطل، از دیرباز، فعال بودند.

بر همین اساس با بیست نفر از مسئولین تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، در دو بخش به گفتگو نشستیم تا نقطه نظراتشان را پیرامون حماسه عظیم ۹ دی، جویا شویم.

در بخش اول، مواضع ۱۰ تن از فعالین دانشجویی را منتشر کردیم و در ادامه، بخش دوم از ۱۰ تن دیگر از فعالین دانشجویی را می‌خوانید:

۱– هادی رستمی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر
شاید علت اصلی شکل گیری حماسه ۹ دی در ظاهر انتخابات ۸۸ و اعلام تقلب در انتخابات توسط کسانی بود که پیروز انتخابات نبودند˓ در واقع این صورت مسئله بود و واقعیت چیز دیگری بود.

 روز ۹ دی با توجه به پیش زمینه هایی که حوادث پس از انتخابات به وجود آورده بود شکل گرفت؛ از جمله این پیش زمینه ها می توان به عواملی همچون زیر سؤال بردن اصل دین، نظام مقدس اسلامی و هم چنین اصل ولایت فقیه اشاره کرد که باعث شد مردم ایران با خلق حماسه ماندگار خود، دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را مأیوس کنند.

حضور باشکوه مردم نشان داد که درست در روزهایی که همه حرمتها شکسته شد، مردم ایران زنده و بیدار هستند. در روزهایی که همه تعارفات کنار گذاشته شد و فضا چنان آشفته بود که هر کسی که مشکلی با نظام داشت، می توانست از فرصت به دست آمده استفاده کند و مشکلش را نشان داده و علیه نظام شعار بدهد، اما دیدیم که چنین نشد.

کسانی در حماسه ۹ دی به خیابان آمدند و از نظام و رهبری دفاع کردند که شاید از وضعیت معیشتی و مادی خود شکایت داشته باشند، اما آمدند. کسانی به خیابان آمدند که شاید انتظارش را نداشتیم، اما آمدند.

اینها همه حکایت از مردمی است که بصیرت دینی دارند و این از مهمترین عوامل پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب، دینداری و بیداری و ولایتمداری مردم ایران است. اگر جایگاه بصیرت و بیداری را در دفاع از نظام بویژه در جنگ نرم، بالاتر از دینداری بدانیم بیهوده سخن نگفته ایم؛ زیرا دیندار بصیر و بیدار است که می تواند حق را از باطل تمیز دهد و از حق حمایت کند.

بدون شک اگر درایت و بصیرت رهبر معظّم انقلاب و همراهی و هوشیاری مردم نبود و آنان با ولایت فقیه همراه نمی شدند، آتش فتنه به این زودی ها خاموش نمی شد و پیامد منفی بیشتری را برای کشورمان به دنبال داشت.

۲– حمیدرضا شیرمحمدی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور مرکز اصفهان
حماسه ۹ دی پاسخ محکم و کوبنده مردم به عناصر خود فروخته نظام و جریان نفوذ در داخل کشور بود که با حضور به موقع خود تمام توطئه های دشمن علیه نظام ورهبری را خنثی کردند.

این حضور نشان دهنده تجدید بیعت مردم با رهبر و آرمان‌های انقلاب بوده و کماکان این نکته را گوشزد می‌کند که بصیرت مردم مانع اصلی ایجاد تفرقه میان آن‌ها و نظام جمهوری اسلامی است و بار دیگر بر این نکته تاکید می‌کند، کشوری که از پشتیبانی ولایت فقیه برخوردار است جای مناسبی برای انقلاب های رنگی و مخملی نیست.

۳– هوتن ستایش‌فر ، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف
۹ دی از آن روز‌هایی است که که امام(ره) آن را یوم الله می‌نامید. یوم الله از نگاه امام روز مردم است. روزیست که مردم یک کشور با درایت در صحنه حاضر می‌شوند و سرنوشت خود را رقم می‌زنند؛ تا نشانه‌ای باشد بر تصدیق آیه شریفه “اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ…”

ملت ایران بار دیگر در این روز دست اجنبی را که به قصد تجاور به سوی کشور دراز شده بود قطع کرد و نشان داد شمعی که در انقلاب روشن شده است، آنچنان معمار ماهری داشته که خاموش شدن آن میسر نیست  تا وقتی این ملت پشتیبان خودشان باشند حد تاثیر دست درازی ها به قدر مزاحمت مگسی است که با اشاره ای فرار می‌کند.

از ۹ دی باید آموخت که این نظام پشتیبان و صاحبی جز مردم ندارد، هر چند پیش از این نیز معمار فقیدمان به ما این نکته را گوش زد کرده بود که مبادا قافل شویم و این پشتوانگی ملت را از دست بدهیمکه آن روز خدایی ناکرده یوم الله دیگری رقم می خورد این بار علیه نظام قدار آن زمان و اگرنه تا مردم هستند چه باک از دشمنی دشمنان و مکر کینه توزان.

۴– امیر نیکو، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
با بررسی انتخابات ریاست جمهوری دهم درمی یابیم، دشمن شکن ترین وجه این انتخابات حضور ۸۵ درصدی مردم بود که  منادی قدرت مردمی ایران اسلامی در جهان بود ولی متاسفانه عده ای معدود با عدم تمکین به قانون و و برهم زدن جو کشور فتنه ای علیه نظام اسلامی بپا کردند که علاوه بر ایجاد لکه ای ننگین و پاک ناشدنی در کارنامه خود، باعث تقلیل قدرت چانه زنی کشور در عرصه سیاست خارجی و عدم امکان بهره مندی از اثرات اقتدار مردمی حاصله در آن انتخابات شدند و در ادامه نتایج سوء اقتصادی و اجتماعی ناشی از حرکت نابخردانه ایشان نمایان شد.

حماسه ۹ دی یادآور روزی است که مردم با حضور خود، پاسخ محکمی به جریان فتنه گر دادند و اثبات کردند که اهل مسامحه با توهین کنندگان به ارزشها نیستند. یوم الله ۹ دی به ما یادآوری میکند که جریان انقلابی بایستی دشمن و ادامه دهندگان خطوط دشمن در داخل کشور را بشناسد و با روشنگری مانع از تطهیر چهره ی دوروی فتنه گران شود.

دانشجویان انقلابی، به تبع وظیفه خود، از همان ابتدا با روشنگری تلاش داشتند که غبار فتنه را بتکانند و با آشکار کردن واقعیتها امکان قضاوت صحیح را به همگان بدهند و در این مسیر از تاثیرگذار ترین قشرهای مردم بودند.

 حضور گسترده دانشجویان در روز  ۹ دی ۸۸ نشان داد که دانشگاه  قلب‌ تپنده انقلاب اسلامی است و با وجود هجمه های فرهنگی و اعتقادی دشمنان علیه جوانان کشور ، جریان حرکت دانشگاهیان در مسیر حق و ولایت استوار مانده است.

۵– صابر قربانی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
سال ۸۸ خاطره‌ای جاودان را برای نظام جمهوری اسلامی ایران به یادگار گذاشت. چرا که در این سال، اشراف سیاسی وابسته به قدرت با رهبری نظریه پردازان کودتاهای مخملی پا به میدان گذاشتند.

افرادی که ادعای دموکراسی و روشنفکری آنها گوش فلک را کر کرده بود؛ افرادی که در عین ادعای دموکراسی گری ، معنای واقعی استبداد رای را به تصویر کشیدند.

همان هایی که معنای دموکراسی را فقط منحصر و معطوف به همفکران خود میدیدند و در شرایطی که اقبال عمومی به سمت آنها نبود ، نظام را متهم به عدم پایبندی به دموکراسی کردند و حاضر شدند جهت رسیدن به مقاصد خود کشور را به لبه پرتگاه ببرند.

حال، وقتی چنین شرایطی را در نظر بگیریم و فضای کشور را در آن زمان متصور شویم، آن زمان می توانیم شکوه حماسه ۹ دی را تا حدی درک کنیم.

حماسه عظیم مردم ایران در روز ۹ دی، در چنین شرایط حساسی مهر تاییدی بر پایبندی نظام به نقش آفرینی مردم در نظام اسلامی و از طرفی پاسخی کوبنده به مدعیانی بود که سعی داشتند منافع ملت را قربانی مطامع خود کنند.

۶قربانی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی
بدون شک حماسه یوم الله ۹دی برآیند نهایی ملت شریف ایران و پاسخ کوبنده به چندین ماه فتنه انگیزی اصحاب فتنه بود. این حماسه بزرگ پاسخ منفی مردم ایران به تمام برنامه ها و دسیسه‌های دشمنان انقلاب اسلامی ایران بود.حماسه ۹ دی پاسخ دندان شکن  به پروژه چندین ساله دشمنان نظام بود که در آن فتنه گران سال ها برنامه و تلاش  خود را در سال ۸۸ اجرا کردند و هرچه در چنته داشتند را بیرون ریختند.حماسه ۹ دی پاسخ به تضاد و اغتشاش فکری و عقیدتی اصحاب فتنه بود،کسانی که قبل از انتخابات ولایت فقیه و نظام را قبول داشتند و بعداز انتخابات با ولایت فقیه و نظام مخالف شده و به آن عناد ورزیدند وابزار دست دشمنان اسلام و انقلاب علی الخصوص امریکا و ایادی اش شدند.

فتنه گران حتی  روی، ‹جان لاک›  بنیانگذار لیبرالیسم  را هم سیاه کردند و به اسم دموکراسی و آزادی ساختار نظام را نشانه گرفتند و با توهین و بی احترامی به ارزش های امت اسلامی و اعتقادات مذهبی ملت نجیب ایران ، انتخابات با شکوه ۸۸ را زیر سئوال بردند.

مسلماً این حماسه بزرگ لبیک ملت عزیز ایران به رهبری معظم انقلاب بود ،رهبری که چون موسی(ع) سحرساحران فرعون زمان را باطل و چون عیسی(ع) دم مسیحائی‌اش ملت شریف ایران را جانی دوباره بخشید و همچون ابراهیم خلیل‌الله بت‌های منیت و فتنه انگیزی سران فتنه را شکست.

جذب جامعه مدنی با رفتارهای ساختارشکنانه اصحاب فتنه و شوراندن آنان بر علیه نظام دیگر موضوعی نخ نما شده است و مردم بصیر ایران با نگاه هوشمندانه، بینی این عناصر سکولار و لیبرال را در حماسه ۹ دی  به خاک مالیدند.

خدا را شکر می‌کنیم که دانشجویان عزیز کشورمان پیش قراول و پیشگام در عرصه معرفت شناسی حماسه ۹ دی و بصیرت افزایی ملت شریف ایران هستند.

اینکه دولتی با گفتمان انقلاب اسلامی هیچگاه نباید به آمریکا با گفتمان لیبرال دموکرات اعتماد کند و این اعتماد عواقب سنگینی برای نظام خواهد داشت. امیدواریم دولت محترم در روابط سیاست خارجی خود گفتمان انقلاب را لحاظ نموده و به گفتمان های رقیب اعتماد نکند چرا که در اینصورت زمینه برای نفوذ  مهیا می شود.

۷- مهدی خوش سیما، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان
ملت ایران همچون ۹ دی سال ۸۸ با بصیرتی ولایی در تمامی عرصه ها حضور پیدا خواهند کرد و اجازه نخواهند داد که طبق فرموده امام راحل مملکت در دست نااهلان بیفتد.

امروز فتنه گران سعی در ریشه دواندن در بخش های مختلف جمهوری اسلامی دارند و هر روز در حال دور کردن جامعه و نظام اسلامی از آرمانهای اصیلش است. اما ملت ایران با بصیرت انقلابی انشاءالله همچون سال ۸۸ این فتنه ها را پشت سر خواهد گذاشت.

شایسته است که مسئولین نیز همانند ملت جواب درخوری به فتنه گران دهند نه آن که هر روز در حمایت از آنها مصاحبه کنند و به گپ و گفت با فتنه گران و روند و بوسه بر پیشانی آنان بزنند و در نهایت مسئولیت های اصلی بعضی وزارت خانه ها را به آنها بسپارند چرا که خسارت هایی که اینان به کشور تحمیل کرده اند غیر قابل جبران است.

۸- علی سلطانی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خاتم‌الاتبیاء بهبهان
تاریخ انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون گواهی می‌دهد که دولت‌های غربی به ویژه آمریکا تمامی تلاش خود را برای براندازی سخت از جمله شورش، کودتا و جنگ نظامی در دهه اول انقلاب به کار گرفته و از هیچ عملی جهت ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی کوتاهی نکرده اند .

لیکن ایستادگی و مقاومت ملت ایران تحت رهبری حضرت امام خمینی(ره) قدرت‌های استکباری را به این واقعیت رساند که استفاده از گزینه سخت و نظامی نمی‌تواند در برابر ایمان و اعتقاد ملت ایران کارآمد باشد بلکه بالعکس ، موجبات تقویت بیشتر روحیه ملی و همبستگی هر چه بیشتر ملت ایران را فراهم می‌آورد و بر بدبینی و کینه بیشتر مردم ایران نسبت به غرب و دولت های غربی می‌افزاید.

چنین شد که به ناچار بر شکست خود در راهبرد مقابله ی سخت با نظام جمهوری اسلامی اعتراف کردند. پس از آن، با رویکرد جدید و در قالب بهره‌گیری از روش‌های نرم ، اهداف خود را پیگیری کردند.

امری که رهبری معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای‌ از همان آغاز دهه هفتاد با ادبیات و تعابیر مختلف نظیر تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و اخیراً جنگ نرم، خطر آن را گوشزد کرده و مسئولین نظام را به چاره‌اندیشی در برابر آن فراخواندند.

یکی از پدیده‌های قابل توجه و فرصت‌های مهم انقلاب بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم شکست استراتژی جنگ نرم فتنه گران و اربابانشان علیه انقلاب اسلامی بود .

حوادث پس از انتخابات به رغم سرمایه‌ گذاری‌های قبلی و هماهنگی‌های پنهان قدرت‌های بیگانه با سران داخلی فتنه ، این تصور را در آنها ایجاد کرد که مناسب‌ترین زمان برای اجرای این سناریو علیه انقلاب اسلامی بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری می باشد و لذا تمامی ظرفیت و امکانات و نیروی خود را برای اجرای آن در ایران به کار گرفتند.

قابلیت‌های نظام اسلامی در مواجهه با جنگ نرمِ دشمنان قسم خورده ی ایران اسلامی ، خیانت آشکار و پنهان بعضی از کسانی که آبرو و حیثیت خود را در سال‌های گذشته از انقلاب اسلامی داشتند و حالا خود مهره ای در دست نظام سلطه شدند را به ما نشان داد .

نتیجه این شد که نظام اسلامی ایران همچون عرصه‌‌های دیگر نظیر جنگ تحمیلی و توطئه‌های مختلف براندازی دشمن نظیر کودتا ، تروریسم ، توطئه برای تجزیه کشور و امثالهم توانست سرافراز و پیروزمند از این صحنه بیرون بیاید و به درستی تهدید را به فرصت تبدیل کرد . البته همه اینها از الطاف بی نهایت خداوند رحمان و رحیم است .

باور مردم به ارزشهای معنوی دین اسلام و حضور همیشه در صحنه آنها باعث این رخداد مهم شده است که حماسه نهم دی ۸۸ را بوجود آورد و باعث شد مردم جلوتر از خواص خودشان حرکت کنند.

مهمتر اینکه تیز بینی ، درایت و شعور سیاسی امام خامنه ای باعث شد این فتنه خطرناک برای همیشه نیست و نابود شود و روز نهم دی ۱۳۸۸ باعث روشنگری نسل های بعد خواهد شد.

مشکل باور به وجود جنگ نرم و انکار آن توسط برخی از نخبگان و جامعه که در فتنه ۱۳۸۸ ظهور و بروز یافته بود، با بصیرتی که در ۹ دی به جامعه تزریق شد، به میزان قابل توجهی برطرف گردید. به عبارتی خلاء ۲۰ سال بی توجهی نسبت به راهبرد تهاجم فرهنگی با این فتنه به صورت جهشی حل شد.

تقویت بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمن، تقویت اتحاد و انسجام ملی، تقویت پیوند جامعه با ارزش های دینی محرم و عاشورا، تقویت پیوند اسلام و جمهوریت و در پیوند عمیق و بیشتر ملت ایران با ولایت و مقام معظم رهبری را می توان از برکات فتنه ۸۸ و حماسه نهم دی نام برد و باید این روز برای همیشه زنده نگه داشته شود .

۹- محمد علی رضوان، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان
در مورد نقش حوادث تلخ فتنه ۸۸ در مشکلات، در مقطع زمانی که به واسطه حضور پورشور و حماسی مردم پای صندوق آرا، دشمنان نظام و ملت مرعوب و بهت زده شده بودند، برخی عوامل خودفروخته به جهت فشار به نظام، به دولت آمریکا نامه زدند که ایران را بیش از پیش دچار تحریم های کمرشکن کنند! همین تحریم ها که بهانه وضع شدنشان حوادث ۸۸ بود مردم و نظام جمهوری اسلامی را دچار چالش های خاصی کرد و حال می‌بینیم که عده ای از همین فتنه گران به بهانه برجام و رابطه با کدخدا دنبال حل معضلاتی هستند که خود مسبب آن ها هستند.

در مورد نقش دانشجویان باید عرض کنم که در آن مقطع زمانی فتنه گران جنبش سبز بشدت به دنبال استفاده ابزاری از دانشجو و دانشگاه به عنوان پیاده نظام خود به جهت پیشبرد اهداف خائنانه خود بودند و حتی به یاد داریم که در برخی از دانشگاه ها ناآرامی هایی صورت گرفت. اما دانشجویان با بصیرت به مانند همیشه با حضور به موقع و موثر خود در حوادث پس از انتخابات که اوج آن واقعه بزرگ ۹دی بود بر دهان این خائنان کوبیدند.

۱۰امیرعلی فرزانه، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج
حماسه نه دی از آن انفاقاتی بود که نشان داد در کشور بعضی از سیاستمداران و افرادی که خود را نخبه پیشروی این مملکت می دانند فرسنگ‌ها با عقاید و دغدغه های مردم فاصله دارند و گرفتار هستند به بازی های حزبی و جناحی و یا فریب خورئه ی حیله ها و مکرهای دشمن هستند.

اما مردم ما در فتنه ی سال ۸۸ نشان دادند که بصیرتشان تا چه حد عمق این فاجعه را درک کرده است و همه با هم در روز نه دی علیه جریان انحرافی شوریدند تا باز هم اثبات کنند که به آرمان ها این نظام معتقد و پای بند هستند و در برابر تعداد معدودی افراد سودجو و بازی خورده محکم و استوار خواهند ایستاد و اجازه نخواهند داد به این مملکتی آسیبی برسد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.