• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
16

حرف‌ های شنیدنی سارا عرفانی از «پنجشنبه فیروزه‌ای»

  • کد خبر : 114
  • 24 خرداد 1394 - 8:38
حرف‌ های شنیدنی سارا عرفانی از «پنجشنبه فیروزه‌ای»

مستقل: در آخرین روز کارگروه سبک زندگی اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور با حضور خانم سارا عرفانی تقدیر به عمل آمد. به گزارش خبرنگار «مستقل»؛ کارگروه سبک زندگی با محوریت آشنایی با زنان و مسائل خانواده در طول یک دوره توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های […]

مستقل: در آخرین روز کارگروه سبک زندگی اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور با حضور خانم سارا عرفانی تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار «مستقل»؛ کارگروه سبک زندگی با محوریت آشنایی با زنان و مسائل خانواده در طول یک دوره توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور تشکیل شده بود.

هدف از تشکیل این کارگروه این است که در ابتدا زن بهتری برای خانواده خود باشند و به دیگران برای زن بهتر بودن کمک کنند. در فاز اول این کارگروه مبانی قرآن بحث شد که به تفسیر نور پرداخته شد و دوره بعدی آن وارد مباحث فقهی می شوند و قانون مدنی را مطرح می کنند، دوره بعدی آن بعد از عید فطر شروع خواهد شد.

در آخرین روز از این کارگروه علاوه بر تقدیر اعضای گروه از خانم سارا عرفانی؛ نویسنده و مادر و زن موفق دعوت شده بود و صحبت هایی را با فعالان دانشجویی داشتند.

نویسنده کتاب «لبخند مسیح» صحبت های خود را در مورد کتاب این گونه آغاز کرد؛ تقریباً ده سالی است که لبخند مسیح را نوشته ام و بعد از آن چند کتاب زندگینامه شهدا از جمله «زندگی نامه شهید نواب صفوی» را نوشتم و مجموعه داستان «هدیه ولنتاین» چاپ شد و سپس هم پنجشنبه فیروزه ای چاپ شد.

کارشناس کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نوشتن کتاب «پنجشنبه فیروزه ای» چهارسال طول کشید که دقیقاً به خاطر وجود بچه ها بود، من زمانی که کار را شروع کردم یک دختر یک ساله داشتم و فکر می کردم دوساله تمام می شود ولی به هر حال نوشتن یک تمرکز خاصی می خواهد و من چون فقط می خواستم در خانه بنویسم، متوجه شدم که فقط شب تا صبح این زمان برای من وجود دارد. زمانی که تمرکز داشته باشم.

سردبیر سایت مادربانو ادامه داد: واقعیتش اصرار نداشتم که کار را یک الی دو ساله تمام کنم و ترجیح می دادم که در خانه باشم و لحظه های خاص بودن با بچه ها را از دست ندهم.

وی موضوع کتاب «پنجشنبه فیروزه ای» را زیارت معرفی کرد توضیح داد: ارتباطی که افراد با امام برقرار می کنند و من سعی کرده ام که یک دید غیرکلیشه ای بنویسم که هم جذابیت های لازم را داشته باشد  و بتواند اثر هم بگذارد. یعنی رمانی که نتواند هیچ باری را بر دارد، وقت تلف کردن است و من سعی کردم باری داشته باشد و بازخوردهایی که دیده ام دوستان می گویند تأثیر در زیارت شان داشته است و این لطف امام رضا (ع) بوده است و خوشحال هستم.

نویسنده کتاب «هدیه ولنتاین» در مورد نحوه ورود به نویسندگی اش توضیح داد: من اولش دوره خاصی ندیدم و اولین متنی که نوشتم یک رمان دفاع مقدس ۳۰۰ صفحه ای بود که چاپ نشد و خواندند و تأیید نشد و بعد از آن پیشنهاد دادند که یک دوره مکاتبه ای را بگذرانم و چون در آن زمان دبیرستان بودم برایم بهترین بود، همان زمان گفتند که الزاماً از کلاس ها نویسنده متولد نمی شود.

وی در ادامه افزود: ولی زمانی که کتاب «لبخند مسیح» چاپ شد، جلسات نقد کارگاهی تشکیل می شد  و کمک می کرد.

در آخر کتاب «پنجشنبه فیروزه ای» به عنوان هدیه با امضای خانم «سارا عرفانی» و دیگر هدایا تقدیم اعضا گردید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.