• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

جزئیات برگزاری شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل +عکس

  • کد خبر : 389
  • 22 مرداد 1394 - 17:54
جزئیات برگزاری شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل +عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ در این نشست خبری، میکائیل دیانی و علی عبدی، دبیر تشکیلات و دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و همچنین علیرضا احمدی، مسئول بر گزاری این نشست، به بیان سخنان خود پرداختند. شعار این نشست که هفته آینده و به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ در این نشست خبری، میکائیل دیانی و علی عبدی، دبیر تشکیلات و دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و همچنین علیرضا احمدی، مسئول بر گزاری این نشست، به بیان سخنان خود پرداختند.

شعار این نشست که هفته آینده و به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار می‌شود، “آرمان کارفرما، پیشرفت درون زا با استکبارستیزی کارگزار” در نظر گرفته شده است.

میکائیل دیانی: مسئولین باید متوجه شوند که کارگزارند و مردم کارفرما هستند/شعار نشست شانزدهم “آرمان کارفرما، پیشرفت درون زا با استکبارستیزی کارگزار”

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در این نشست خبری گفت: شعار شانزدهمین نشست سالانه این اتحادیه که از یکشنبه ۲۴ مرداد تا پنجشنبه ۲۹ مردادماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، “آرمان کارفرما، پیشرفت درون زا با استکبارستیزی کارگزار” است.

دیانی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی کارفرما و کارگزار توسط امام در نظام سیاسی گنجانده شده و در یک نسبت کاملا مشخص طبق فرمایش امام نظر مردم بر نظر مسئولین ارجحیت دارد و مسئولین باید نظر مردم را در صحنه اجرا کنند، ولی در دولت کارگزاران، اصلاحات و اواخر دولت احمدی نژاد نسبت کارگزاران و کارفرما کاملا فراموش شد و نگاه از بالا به پایین امروز در دولت روحانی مشاهده می شود؛ از این رو لازم دانستیم بازتعریفی در ادبیات سیاسی انجام شود تا مسئولین متوجه شوند کارگزار هستند و نظر کارفرما که همان مردم است باید در نظر گرفته شود از این رو لازم دانستیم بازتعریفی در ادبیات سیاسی انجام شود تا مسئولین متوجه شوند کارگزار هستند و نظر کارفرما که همان مردم است باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: مسئله دوم آرمان های کارفرما است و آرمان ملت شهید پرور ایران این است که بتوانیم به خودکفایی برسیم و با اتکا به توان داخلی و مدنظر قرار دادن شعارهای اصلی انقلاب کار به پیش رود، شرط اصلی این است که مردم و نخبگان عدم وابستگی را ملاک قرار دهند و کارگزاران نظام هم با منطق ضداستکباری عمل کنند، البته استکبارستیزی باید جز آرمان های مسئولین و مردم شود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان با بیان اینکه پیشرفت های انقلاب اسلامی ذر این سال ها به خاطر روحیه استکبارستیزی است گفت: چرا که تجربه مصر دوران مبارک و مرسی و ایران در زمان مصدق و رژیم پهلوی نشان می دهد که هر وقت وابستگی به آمریکا بیشتر شده پس رفت کشور نیز بیشتر بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تلاش داریم شعار شانزدهمین نشست اتحادیه را در همه دفاتر خود مدنظر قرار دهیم و ویژه برنامه های نشست سالانه مان نیز طبق همین شعار است.

علی عبدی: نگاه دیکتاتور مآبانه در عمق پوست و گوشت دولت نفوذ کرده است

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز در این نشست خبری اظهار داشت: غرض از برگزاری نشست خبری این چنینی با وجود خبرنگاران این است که هم برنامه‌های اجرایی نشست را با رسانه‌ها در میان بگذاریم و هم بتوانیم دغدغه‌ای که منجر به شعار این نشست شده را بیشتر تشریح کنیم و هم چنین دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی که باعث شده ما این قبیل برنامه‌ها را برگزار کنیم بیش از بیش بسط و شرح دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که سال گذشته در فضای دانشگاه‌ها با آن دست به گریبان بودیم و چند مرتبه با خود رسانه‌ها این مسئله را در میان گذاشتیم روند پر شتاب حرکت دولت یازدهم به سمت بستن فضای نقد و انتقاد در مسیر روند اجرایی کشور است.

عبدی ادامه داد: ما همواره شاهد بودیم در دو سال گذشته حتی کوچک‌ترین نقد از سوی دلسوزان دولت محترم حتی افرادی که برچسب اصلاح طلبی داشتند و یا کسانی که سابقه همکاری بسیاری با شخص رئیس جمهور داشتند در فضای جامعه برتافته نشده است و از سوی دیگر شدیدترین برخوردها با منتقدین صورت گرفته است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: ما حتی شاهد هستیم که فضای جلوگیری از بیان نقد و انتقادات تا آن جایی پیش رفته که حتی در افتتاحیه سال تحصیلی که توسط رئیس جمهور و با حضور دانشجویان و مسئولین برگزار می‌شود حتی در آن مراسم از زبان دانشجویانی که به قول شهید بهشتی دانشجو باید مؤذن جامعه باشد و نقش بیدار کننده در آن بازی کند اجازه کوچک‌ترین انتقادی درباره عملکرد دولت داده نمی‌شود و به شکل دیکتاتور مآبانه ای با آنان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: وزیر ارشاد در روز خبرنگار روزی که متعلق به رسانه‌هاست به جای این که تلاش کند اگر کدورتی بین دولت و رسانه‌هاست در آن روز برطرف کند با اشاره به رسانه منتقد اعلام می‌کند اگر آن رسانه بخواهد باز هم علیه دولت آن حرف‌ها را تکرار کند مجوز آن رسانه را از بیخ و بن لغو می‌کنیم که متاسفانه مشاهده می‌کنیم نگاه دیکتاتور مابانه در عمق و گوشت و پوست دولت نفوذ کرده تا آنجا که وزیر ارشاد از لغو یک رسانه بدون هیچ گونه ابایی سخن می‌گوید.

عبدی تصریح کرد: ما امروز شاهد هستیم حتی افرادی که رده بالایی در میان مسئولین ندارند از شرکت در جلسات دانشجویی دانشجویان برای دغدغه های فکری خودشان برگزار و تلاش می‌کنند که با پرسش و پاسخ دانش محورانه از این افراد بهره بگیرند و پاسخ مسئولین را به صورت رودرو و چهره به چهره دریافت کنند سرباز می‌زنند.

وی افزود: حتی ما از مسئولان خواستیم که درباره مسئله ای همچون هسته ای که امروز سؤالات متعددی پیرامون آن وجود دارد و شاید به نفع دولت باشد نمایندگانش در آن حضور پیدا کنند و به سوالاتی که مطرح می‌شود پاسخگو باشند شاهد هستیم که هیچ یک از افراد دستگاه دیپلماسی حاضر نیستند تا در آن شرکت کنند.

عبدی تصریح کرد: دومین موضوعی که ما در سال های اخیر همواره تلاش کرده‌ایم به آن بپردازیم موضوع برخورد کاریکاتوری با بحث فساد است. متاسفانه شاهد هستیم که در دو سال گذشته بحث فساد یک اهرم فشار برای ضربه زدن به گروه‌ها و افراد منتقد تبدیل شده است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: هر گاه در آستانه انتخاباتی سیاسی در کشور قرار بگیریم مشاهده می‌کنیم که حجم عظیمی از رسانه های دولتی و یا حامی دولت به ساختن بابک زنجانی‌ها یا پرونده های سه هزار میلیاردی جدید می‌پردازند در صورتی که اگر واقعاً دولت در رسیدن به پرونده های فساد و اقتصادی صادق است و دوست دارد که دستگاه قضا به آن رسیدگی کند باید نگاهش متوجه وزیر نفت و برکناری وی از مسند این وزارتخانه باشد که در بزرگ‌ترین پرونده فساد اقتصادی کشور نقش داشته و موجب شده که به واسطه حضور وی در این پرونده جمهوری اسلامی محکوم شناخته شود و خسارت و هزینه های سنگینی را در این پرونده متحمل شود.

وی اظهار داشت: اینکه دولت تلاش می‌کند برای سرکوب کردن منتقدانش از این ابزار استفاده کند مهم‌ترین نتیجه آن بی اعتمادی هر چه بیشتر مردم نسبت به مسئولان و کیان انقلاب اسلامی می‌شود و قطعاً به جای آنکه اهرم فشاری باشد بر گروه های مختلف دولت به ابزاری تبدیل خواهد شد برای ضربه زدن به خود دولت.

عبدی تصریح کرد: دولت جزئی از نظام جمهوری اسلامی است و اگر قرار باشد این گزافه گویی ها نسبت به فسادهای اقتصادی در کشور دستگاه های اجرایی و دیگر دستگاه های کشور مطرح شود خود دولت از این مسئله در امان نخواهد بود.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: سومین مسئله ای که دغدغه ما بوده و تلاش کردیم که در این نشست به آن رسیدگی کنیم همان سوالی بوده که نماینده ما در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب آن را مطرح کرد و آن هم پیش بینی درباره آینده استکبارستیزی است از این رو یکی از اساسی‌ترین رکن های شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی شعار استقلال از چپ گراها و راست گراها در فضای بین الملل بوده است ما معتقد هستیم که نظام جمهوری اسلامی قرار است در دنیا مستقل زندگی کند نه آزادی‌اش را تحت سیطره دیگران قرار دهد و نه اجازه دهد هیچ کشوری در دنیا آزادی ایران را در دست بگیرد.

وی اظهار داشت: ما در تلاش هستیم که در این نشست یکی از برنامه های سال آینده اتحادیه مشخص بکنیم که چه توافق انجام بشود و چه نشود چه عده ای در داخل کشور به دنبال سرسپردگی غرب با هر هزینه ای به ویژه با آمریکایی‌ها باشند و بخواهند با آن با وجود دشمنی های مکرری که در قبال ایران داشته  ارتباط برقرار کنند و بخواهند تا بازگشایی سفارت آمریکا و به عبارتی جاسوس خانه آنها را در کشور انجام دهند ما دانشجویان انقلابی به آنها اجازه نخواهیم داد.

عبدی بیان کرد: ما دانشجویان انقلابی وظیفه خودمان می دانیم در حفظ آرمان های انقلاب که در این آرمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است تلاش کنیم نشان دهیم که استکبارستیزی در ذات انقلاب اسلامی است و اگر کسی تلاش بکند که استکبارستیزی از انقلاب اسلامی بگیرد با قدرت روی اصول انقلاب اسلامی پافشاری کنیم و اجازه ندهیم که کسی در هیچ جایگاهی به آن خدشه وارد کند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: تجربه سال های گذشته نشان داده افرادی که به دنبال مطرح کردن شعارها و خاطره هایی از زبان بزرگان هستند هیچ گاه حتی زمانی که بخواهند برای انتخابات ریاست جمهوری و یا انتخابات مجلس خبرگان اقدام کنند مورد قبول جامعه قرار نخواهند گرفت.

وی افزود: ما تمام تلاش مان این است تا در این سه حوزه برنامه های خوبی داشته باشیم در کنار همه آنها مسئله انتخابات مجلس شورای اسلامی را داریم معتقد هستیم که گروه هایی که پس از فتنه سال ۸۸ از دایره سیاسی نظام خارج شده بودند و الان تلاش می‌کنند تا مجدداً یا خودشان به عرصه سیاسی برگردند یا چهره های کمتر رسانه ای شده خود را که احتمال تاییدشان در شورای نگهبان باشد را به عرصه برگردانند صرف نظر از اینکه در کدام طیف سیاسی اصولگرا یا اصلاح طلب قرار دارد انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در سراسر کشور تلاش می‌کند تا شاخص‌ها و ملاک هایی که یک نماینده خوب برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی دارد را مشخص کنند و هر گاه ببیند فردی چنین مشخصه ای را ندارد اجازه ورود به آن را نخواهند داد.

 عبدی اظهار داشت: از مهم‌ترین ملاک هایی که مدنظر ماست پایبندی به منافع جمهوری اسلامی است از مهم‌ترین نشانه های این پایبندی دست نداشتن در براندازی نظام است براندازی نظام در هر جایی قدغن است افرادی که چه در فتنه ۸۸ و دیگر فتنه های قلما یا قدما نقشی داشته‌اند به هیچ وجه حق حضور در انتخابات در مجلس را ندارند فتنه گران به هیچ عنوان امکان حضور در انتخابات را از نظر ما ندارند حتی معتقد هستیم که احزاب برانداز که منحله اعلام شده‌اند اعضایشان هم نباید اجازه حضور داشته باشند چرا که این افراد به صورت ساختاریافته برای براندازی نظام تلاش کردند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: مسئله دیگری که برای انتخابات مطرح می‌شود این است که افرادی باید بر سر کار بیایند که خودشان را وابسته به جریان مرعوب غربی معرفی نکنند.

وی ادامه داد: اگر افرادی روی کار آیند که نسبت به توان داخلی کشور بی اعتماد باشند نتیجه آن مجلس مانند مجلس ششم خواهد شد که جمعی از افراد بی اعتماد نسبت به توان داخلی کشور یا فریب خورده غربی تلاش کردند تا مجلس را پایگاهی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تبدیل کنند.

عبدی در پایان خاطرنشان کرد: ما در تلاشیم که این دو شاخص را به صورت مشخص و شاخص های دیگر همچون انقلابی بودن، تحصیلکرده بودن و متخصص بودن را در این نشست در حضور نمایندگان مجلس مطرح کنیم تا ان شاالله افرادی با این مشخصه‌ها در انتخابات مجلس مشاهده کنیم.

توضیحات علیرضا احمدی درباره کیفیت برگزاری نشست، از میهمانان تا مکان برگزاری

مسئول شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری که پیرامون برگزاری این نشست برگزار شد، گفت: شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از یکشنبه ۲۵ مرداد با شعار « آرمان کارفرما، پیشرفت درون‌زا با استکبار ستیزی کارگزار» در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و تا ۲۹ مرداد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سیاست همیشگی اتحادیه بر این بوده است که در نشست‌ها و همایش‌ها از تمام افراد، احزاب و گروه‌های سیاسی قانونی که در چارچوب نظام فعالیت می‌کنند دعوت کنیم. امسال نیز در همین راستا از تعدادی از فعالان سیاسی، گروه‌ها و احزاب دعوت کردیم که برخی از آنها دعوت ما را پذیرفتند و برخی نیز متأسفانه به ما پاسخ منفی دادند.

این فعال دانشجویی گفت: در شانزدهمین نشست اتحادیه از آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان دعوت کرده‌ایم که به احتمال زیاد در این نشست حضور خواهد داشت.

وی افزود: مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیما، زاکانی نماینده مجلس، بذرپاش عضو هیأت رئیسه مجلس، صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و پرویز امینی و حجت الاسلام قدس پور از موسسین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در این نشست حضور دارند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: پورمحمدی وزیر دادگستری،‌ نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد، چمران عضو شورای شهر نیز از دیگر مهمانان این نشست هستند.

احمدی یادآور شد: در حاشیه این نشست دو ویژه‌برنامه در نظر گرفته‌ شده است. اولین ویژه‌برنامه اهدای جایزه ادبی است که در این راستا از سبزواری، علیرضا قزوه و محمدمهدی سیار که از شاعران انقلاب هستند، تقدیر خواهد شد.

وی گفت: در حوزه فیلم و سریال نیز از محمدحسین لطیفی، میرباقری، نرگس آبیار، بهروز شعیبی و شیخ طادی تقدیر خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: در حوزه داستان‌نویسی نیز از محمدرضا سرشار، صادق کرمیار و سارا عرفانی تقدیر می‌شود.

وی افزود:  ویژه‌برنامه دوم نیز که در حاشیه نشست برگزار می‌شود در رابطه با استکبارستیزی است که در این برنامه در نظر داریم از چند سفیر و چند شخصیت بین‌المللی دعوت کنیم.

احمدی گفت: میشل ورنوشه نویسنده فرانسوی کمی‌سبا رهبر سیاه‌پوستان ضداستکباری اروپا و ماتئوس پیسکورسکی نماینده سابق لهستان در اتحادیه اروپا از میهمانان ویژه‌برنامه استکبارستیزی هستند که با شعار «همه علیه استکبار ستیزی» برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: محمدجواد لاریجانی، محمدباقر قالیباف نیز از دیگر میهمانانی هستند که به احتمال زیاد در نشست سالانه اتحادیه حضور خواهند داشت.

احمدی در خاتمه گفت: در این نشست حدود ۶۰۰ نفر از اعضای دفاتر ۴۸ گانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل حضور خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.