• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

توضیحات معاون سیاسی خراسان جنوبی پیرامون دعوت میهمانان/ حال بررسی بازاریابی شبکه ای هستیم

  • کد خبر : 1264
  • 29 آبان 1394 - 2:57
توضیحات معاون سیاسی خراسان جنوبی پیرامون دعوت میهمانان/ حال بررسی بازاریابی شبکه ای هستیم

 در ابتدای جلسه مرادی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، در مورد فعالیت های این تشکل در سال گذشته، مواردی را بیان نمودند. وی در مورد مباحث و فعالیت ها اینگونه تصریح کرد: در بحث سیاسی برنامه هایی که در گذشته داشتیم، در مورد مسائل هسته ای، آقای زیباکلام را دعوت کردیم همچنین در باب مسائل جهان […]

 در ابتدای جلسه مرادی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، در مورد فعالیت های این تشکل در سال گذشته، مواردی را بیان نمودند.

وی در مورد مباحث و فعالیت ها اینگونه تصریح کرد: در بحث سیاسی برنامه هایی که در گذشته داشتیم، در مورد مسائل هسته ای، آقای زیباکلام را دعوت کردیم همچنین در باب مسائل جهان اسلام و داعش از آقای سیدافقهی دعوت کردیم. در سال جاری نیز یکی از برنامه هایی که بسیار بر روی آن ها تأکید داریم، مبحث کرسی های آزاداندیشی است که ما معتقدیم یکی از آرمان های جنبش دانشجویی است و تا امروز در این یک ماهی که از سال تحصیلی می گذرد، ۲ کرسی برگزار کردیم که سومین کرسی نیز با موضوع استکبارستیزی در پروژه نفوذ است که برای اولین بار بحث کرسی های آزاداندیشی را وارد فاز اساتید کردیم و تا جایی که اطلاع داریم، در این شش سال اخیر چنین برنامه ای در سطح دانشگاه های خراسان جنوبی برگزار نشده است.

در مسائل روز هم سعی می کنیم نسبت به مسائل، واکنش های به روزی داشته باشیم. بیانیه ها و مصاحبه ها و دیدارهایی که داریم، به این مبحث بیشتر وارد شده و در مسائل کشوری مثل مسئله برجام، بیانیه های مختلف تحلیلی صادر کردیم. درواقع سعی کردیم نوع نقدی که منصفانه است و رهبری نیز بر آن تاکید دارند را در (نکات مثبت و منفی را باهم ببینیم) فعالیت های دولت و فراتر از دولت و فضای استانی، این نگاه را داشته باشیم. به عنوان مثال نامه ای که به مناسبت حضور معاون اول رئیس جمهوری منتشر کردیم، سعی کردیم خوبی های دولت را هم کنارش بیاوریم ولی نقدهایی هم در مقابل داشتیم. این بخش بسیار کوچکی از فعالیتهای سیاسی ما در سال های اخیربود.

همچنین سعی کردیم بُعد فرهنگی را هم قوی کنیم. به همان اندازه که به فضای سیاسی اهمیت می دهیم به فضای فرهنگی مذهبی نیز اهمیت دهیم در برنامه ها هم به مناسبت های مختلف مثل محرّم، برنامه تعزیه خوانی را داریم. این مراسم را به عنوان یک گروه دانشجویی بر اساس یک سری اصول اجرا می کنیم و امسال هم پنجمین دوره آن قرار است اجرا شود. سال های گذشته حتی از بیرون از دانشگاه نیز پیشنهادهایی می شد که تعزیه را داخل شهر نیز اجرا کنیم؛ برنامه های دیگری که تا امروز داشتیم، اکران فیلم محمد رسول الله (ص) بود که امسال پخش شد. در واقع فیلم هایی که در چارچوب انقلاب اسلامی ساخته می شوند، با شرایط خاص برای دانشجویان پخش می کنیم. از دیگر فعالیت های فرهنگی، میتوان به همایش های مهدویت اشاره کرد که در سال های گذشته انجام شده است.

یکی دیگر از ابعاد مهم کاری ما ورود به مسائل علمی بوده است. شروع کار ما سال های قبل با ورود به فعالیت های رباتیک بوده؛ همچنین دو سال هم هست که اعضای این تشکل در مرکز پژوهشی شهید علم الهدی انجمن وارد مسائل مربوط به هوا و فضا شدند. امسال دومین پهپاد انجمن ساخته شد. اولین پهپاد را در نشست دانشگاه تهران در غرفه انجمن اسلامی بیرجند رونمایی کردیم که امسال انجمن بیرجند توانست رتبه برتر کشوری را در ساخت غرفه کسب کند. دومین پهپاد هم قرار است در کرسی ۱۱ آبان رونمایی شود. برنامه های مشابه این کرسی می تواند یک برند برای دانشگاه محسوب شود؛ زمانی که از میهمان های سرشناس در دانشگاه وارد شوند، باعث می شود که سطح دانشگاه بیرجند در کشور بالا برود و بیشتر شناخته شود. در صورتی که ما در دانشگاه با یک سری مشکلات روبه رو هستیم، به طور مثال تالار ۲۵۰ نفره داریم در حالیکه برای برگزاری برنامه هایی همچون نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل که با جمعیت ۵۰۰ نفره برگزار می شود مهم ترین کمبودی که داریم نداشتن یک تالار در دانشگاه می باشد. متاسفانه پروژه های عمرانی دانشگاه یکی از نقاط ضعف برنامه ریزی می باشد. ما در حدود یک سال و نیم که از حضور آقای دکتر خلیلی در دانشگاه می گذرد در این زمینه و نحوه برنامه ریزی این پروژه ها بهبودی نده ایم. به صورت متداول پروژه هایی در حال کلنگ خوردن است اما به سرانجامی نمی رسد توقع ما این بوده که همانند بهبود وضعیت مدیریتی در حوزه هایی همچون معاونت فرهنگی، این حوزه هم بهبود پیدا کند اما متاسفانه این بهبود حاصل نشده است.

در ادامه نصرالهی، دبیر اسبق انجمن اسلامی مستقل و عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه، سؤالاتی را در مورد فضای استان و تأثیرگذاری در این فضا بیان نمودند. ایشان به موضوع فرمانداری بیرجند اشاره کردند و تصریح کردند که متأسفانه تغییرات پیاپی در تعیین فرماندار وجود دارد که هرچند وقت یکبار فرماندار عوض می شود. این سِیر تا کی قرار است ادامه پیدا کند؟

موضوع دیگر در خصوص حضور افراد اصلاح طلب و اصولگرا می باشد که امروزه در سطح استان از هر دو طیف رفت و آمد بسیاری دارند که ما هم از این قضیه استقبال می کنیم؛ اما یک سری افراد وقتی وارد دانشگاه یا استان می شوند، مشکلاتی را به وجود می آورند. نقش معاونت سیاسی امنیتی استانداری در این مسائل چیست که وقتی چنین افرادی وارد دانشگاه می شوند؛ مسائل خاصی به وجود نیاید؟

ایشان همچنین در مورد جایگاه و نقش مدیرکل سیاسی با توجه به پیش رو بودن انتخابات نیز سؤالی را مطرح کردند.

پس از پایان سخنان اعضای انجمن اسلامی مستقل، آقای حسینی سخنان خود را آغاز کردند. ایشان در ابتدا سخنان خود را با تحلیلی از شرایط جمهوری اسلامی آغاز نمودند: امسال در شرایط حساسی قرار داریم؛ این حساسیت هم به خاطر نقشی است که نظام اسلامی در منطقه ایفا می کند. به لحاظ فردی هم همینطور است؛ یعنی هرچه شخص تأثیرگزارتر باشد، دشمنی ها و آفات نیز بیشتر است؛ لذا نظام اسلامی با توجه به تأثیرگذاری که در جهان اسلام دارد، مخالفین نظام در سطح دنیا علیه ما سرمایه گزاری زیادی کرده اند. دشمن با برنامه آمده و با برنامه ریزی دقیق واردشده؛ اما مقاومت و هوشیاری مردم و هدایت عالمانه و هوشمندانه رهبری در مقاطع حساس باعث شد که با مشکل مواجه نشویم. وقتی که بحث عراق و آمریکا پیش می آید، برخی معتقدند که زمان انتقام از آمریکاست و ما باید در جنگ کویت و امثالهم وارد شویم که در این زمان آقا یک برخوردی کردند که اجازه ندادند ما درگیر صحنه مستقیم شویم؛ بعد که عبور کردیم، همه می گفتند که اگر ما هم وارد میشدیم، معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد؟ بسیاری از مقاطع اینطور است؛ یعنی فرق بین یک فردی که مقداری جلوتر هست را با فردی که فقط درگیر روزمره اش هست، همین است؛ وقتی که شما درواقع از معبر عبور م یکنید، بعد به آنهایی توجه کنید که یک مقدار دقیق تر عمل می کنند، اهمیت کار را آن موقع متوجه می شوید. در خیلی از جاها شاید آقا برخلاف بسیاری از تحلیل گران نظر دادند و از یک سری اقدامات جلوگیری کردند، آنجا مشخص می شود. من گاهی به دوستان عرض می کنم که مردم افغانستان بسیار از شما جسورتر و شجاعترند ولی چرا مشکل دارند؟ چون رأسی ندارند. واقعاً در مقاطعی که اختلافات فضا را به هم می ریزد، داشتن رأس نعمتی است که ما داریم و مشکل بسیاری از کشورها هم همینجاست؛ بنابراین با این رهبری که ایشان دارند و بنیانگذار انقلاب اسلامی، الحمدالله ما در مقابل تمام این سرمایه گزاری ها توانستیم مقاومت کنیم. واقعیت این است که هرگونه برخورد حساب نشده در داخل نظام، هزینه درست می کند. بسیاری از اتفاقاتی که می افتد به خاطر، خود اجتهادی است که ما داریم. وگاهی هزینه درست می کنیم.

وی در خصوص سوال اول اینگونه توضیح دادند که تغییرات فرمانداری به صورت مداوم وجود ندارد. ازطرفی چون مشهد با مشکل روبرو بود بنابر ضرورت پیش آمده و همچنین اهمیت مشهدمقدس و سایر مسائل جاری آقای منصوری به آنجا رفتند. در خصوص گزینه های اخیر نیز فرآیند مصاحبه و استعلامات زمان بر است و بنده به تهران سفارش کردم که این فرآیند تسریع شود.

وی در ادامه درباره نقش استانداری در ورود مهمان های سیاسی به استان نیز تصریح کردند که نقش استانداری فقط بررسی به شکل کلی است آن هم به شرط اینکه مدعوین، عضو احزاب معاند و منحله نباشند و همچنین منع قضایی نیز نداشته باشند. درضمن هرکس وارد استان شود امنیت عمومی آن برعهده ماست. در خصوص مهمانان دانشگاه، مسئولین برگزاری برگزارکنندگان هستند. مسئول سخنان، خود شخص سخنران می باشد که اگر خطوط قرمز را نقض کند به لحاظ قضایی قابل پیگیری است.

وی همچنین در پاسخ به سؤال مربوط به مدیرکل سیاسی اظهار کردند که ساختار این طور نیست که تنفیذ و غیر تنفیذ باشد؛ همان کاری که مدیرکل سیاسی انجام می دهد، جانشین او نیز همان کار را انجام می دهد.

معاون استاندار در پایان افزود: ما در حال بررسی بحث بازاریابی شبکه ای در جلسات مختلف هستیم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.