• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
12

تصویب برجام سنگ محک خوبی برای شناخت مردم از نمایندگان مجلس بود

  • کد خبر : 772
  • 24 مهر 1394 - 13:25
تصویب برجام سنگ محک خوبی برای شناخت مردم از نمایندگان مجلس بود

ابوالفضل مظاهری، عضو شورا مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اصفهان، در خصوص وضعیت اقتصادی دوران پسا برجام گفت: مکرراً در دو سال گذشته اظهارنظرهای متفاوتی از جانب رئیس‌جمهور و وزرا صورت گرفته است که بخشی از آن درست و برخی دیگر نادرست، بعضی امیدوار کننده و برخی فقط جهت […]

ابوالفضل مظاهری، عضو شورا مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اصفهان، در خصوص وضعیت اقتصادی دوران پسا برجام گفت: مکرراً در دو سال گذشته اظهارنظرهای متفاوتی از جانب رئیس‌جمهور و وزرا صورت گرفته است که بخشی از آن درست و برخی دیگر نادرست، بعضی امیدوار کننده و برخی فقط جهت ایجاد یک جو و شرایط خوب در دل مردم است و هیچ فایده دیگری ندارد و درواقع فقط ظاهرسازی است.

وی افزود: وزرای مختلف از تیرماه که بحث برجام جدی‌تر شده است و به یک متن مشترک رسیده‌اند، همواره تاکید داشتند که آن طور که مردم فکر می‌کنند بعد از برجام اتفاق خاصی نمی‌افتد و با رفع تحریم‌ها ممکن است خیلی از انتظارات مردم پوشش داده نشود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان تصریح کرد: وزیر اقتصاد نیز دائما به این موضوع اشاره کردند و در واقع روشنگر این مطلب هم نامه‌ای بود که چهار وزیر خطاب به رئیس جمهور نوشتند و بحث رکود اقتصادی را مطرح کردند، این مسئله نشان می‌دهد که اقتصاد ایران در داخل کشور به مشکل برخورده و نیازمند یک طرح و برنامه‌ریزی جدی است.

مظاهری با اشاره به اینکه رهبری طی دو سال اخیر بحث اقتصاد مقاومتی را با راه‌کارهای مختلف به رئیس جمهور، هیئت دولت، مجلس و به بخش‌های مختلف کشور تذکر داند و توصیه کردند، بیان داشت: نامه‌ای که وزرا نوشتند، بیانگر این است که بحث برجام بعید است به بحث اقتصادی کمک زیادی داشته باشد و رفع این موارد نیازمند تغییرات جدی در رویه اقتصادی دولت است.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور مباحث مختلف اقتصادی، ازدواج جوانان و غیره را به برجام گره می‌زند، گفت: کارشناسان این صحبت‌های رئیس جمهور را اصلاح می‌کردند که با برجام ممکن است اتفاق خاصی رخ ندهد، کما اینکه دولت اذعان کرد که در بحث برجام ممکن است توقع مردم برآورده نشود.

عضو شورا مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل خاطرنشان کرد: امیدواریم تلاشی که دولت در این زمینه انجام داد، دو سال وقت گذاشت و در واقع می‌توان گفت توجهش از سایر قسمت‌ها گرفته‌شده و به  بحث مذاکرات معطوف کرده ختم به خیر شود، اگرچه می‌دانیم که بعید است آبی از برجام برای مردم ایران گرم شود و بخاری داشته باشد.

مظاهری در ادامه با تأکید بر اینکه دولت زودتر از موعد به سراغ انتخابات رفته است، افزود: مسئله تصویب برجام سنگ محک خوبی است که مردم نمایندگان خود را در مجلس بشناسند و بدانند کسانی که از جانب مردم در تصمیم‌گیری‌های حساس کشور مثل برجام شرکت دارند، چه نظرات و مواضعی را اتخاذ کردند و این مسئله برای شناخت نمایندگان خوب، اما برای ورود به بحث انتخابات زود است.

وی ادامه داد: امیدواریم که نمایندگان مجلس فردای قیامت به خاطر موضعی که در خصوص برجام گرفتند بتوانند از حرفی که زدند دفاع کنند، چراکه مسئله برجام مسئله حیاتی برای کشور بود و ازنظر علمی، اقتصادی و غیره می‌تواند تأثیری سو بر کشور داشته باشد، کما اینکه در بحث کمیسیون ویژه برجام نیز به این مسئله اشاره شده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان اذعان داشت: کاش نمایندگان گزارش کمیسیون برجام را با دقت مطالعه می‌کردند و خروجی آن طرحی می‌شد که نتیجه گزارش یک کمیسیون باشد نه اینکه نتیجه تفکر عده‌ای و جهت‌دهی بعضی از آقایان در مجلس باشد.

مظاهری در رابطه با تأثیر انتشار اسامی افراد موافق و مخالف برجام گفت: جایگاه مجلس در کشور کاملاً مشخص و روشن است و همان‌طور که امام می‌فرمایند مجلس باید در رأس امور کشور باشد، مجلس می‌تواند جهت‌دهی کشور را در دست بگیرد و از طرف دیگر مجلس نظرات را نیز بر عهده دارد، که این موارد نشان دهنده جایگاه بالای مجلس است و بیانگر ارزش نمایندگانی است که در مجلس صاحب کرسی می‌شوند.

وی تصریح کرد: مردم با حضور خود در انتخابات نشان می‌دهند که بر سرنوشت کشورشان حساس هستند و انتظار دارند نمایندگان منتخب آن‌ها مدافع آن‌ها باشند و بتوانند از حقوقشان دفاع کنند و طبیعی است وقتی که اسامی این نمایندگان اعلام شود، در آینده مجلس و مجلس جدید تأثیرگذار خواهد بود.

مظاهری در پایان خاطرنشان کرد: در این حالت مردم متوجه می‌شوند که افرادی که طی چهار سال گذشته انتخاب کردند، تا چه اندازه با تفکراتشان هم‌خوانی دارد و می‌تواند انتخاب بهتری را برای دوره جدید رقم بزند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.