• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
در گفتگو با دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل مطرح شد:

تصمیمات عجیب معاونت فرهنگی/ حمایت گزینشی از تشکل‌های دانشجویی

  • کد خبر : 9339
  • 23 اسفند 1396 - 13:50
تصمیمات عجیب معاونت فرهنگی/ حمایت گزینشی از تشکل‌های دانشجویی

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در شرایطی که به نظر می‌رسد با تغییر در مجموعه مدیریتی دانشگاه آزاد، فشارهای خاص از روی تشکل‌های دانشجویی برداشته شده و توازن برقراری عدالت در مواجهه با فعالیت‌های دانشجویی در سطح واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور به وجود بیاید اما هنوز از گوشه و کنار این دانشگاه، خبرهای […]

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در شرایطی که به نظر می‌رسد با تغییر در مجموعه مدیریتی دانشگاه آزاد، فشارهای خاص از روی تشکل‌های دانشجویی برداشته شده و توازن برقراری عدالت در مواجهه با فعالیت‌های دانشجویی در سطح واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور به وجود بیاید اما هنوز از گوشه و کنار این دانشگاه، خبرهای ناخوشایندی به گوش می‌رسد.

در جدیدترین مورد، اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اردبیل از مجموعه مدیریتی آن واحد به ویژه معاونت فرهنگی، به شدت ابراز نارضایتی می‌کنند.

در شرایطی که سختگیری‌های عجیبی از سوی معاونت فرهنگی نسبت به انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اردبیل وجود دارد اما دست تشکل‌های دیگر در این واحد دانشگاهی برای برگزاری برنامه‌های سرگرمی و تفریحی بسیار باز است.

در همین راستا، یکی از مهمترین وظایف دانشگاه‌ها در قبال تشکل‌های دانشجویی، حمایت‌های مالی و معنوی برای فعالیت است که طبق ادعای دانشجویان، عملکرد گزینشی دانشگاه آزاد واحد اردبیل در این زمینه باعث اعتراض شده است.

به همین دلیل به سراغ علیرضا حسینی‌فر دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اردبیل رفتیم تا ابعاد دقیقتری از مشکلات دانشجویان این واحد دانشگاهی را جویا شویم.

حسینی‌فر درباره برگزاری موسیقی زنده در دانشگاه آزاد اردبیل که توسط کانون بازیگران جوان برگزار شد گفت: طبق ماده ۴ مصوبه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در جلسه ۲۸۸ مورخه ۹۶/۱۰/۱۴، برگزاری موسیقی با استفاده از آلات موسیقی باید با استفاده از خوانندگان و چهره های موجه فرهنگی صورت گیرد و طبق ماده۱ موسیقی جزو برنامه‌های اصلی دانشگاه محصوب نمی‌شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل همچنین تصریح کرد: این در صورتی است که کانون بازیگران جوان با حمایت معنوی دانشگاه و پشتوانه مجوز شورای فرهنگی دانشگاه و جدب اسپانسر اقدام به برگزاری برنامه به اصطلاح فرهنگی جنگ شادی کرده که هیچ گونه خروجی نداشته است.

وی در ادامه با تاکید براینکه امکانت دانشگاه مخصوص دانشجویان است، خاطرنشان کرد: بلیط فروشی برای استفاده از امکانات دانشگاه و برنامه‌ای که تمام عوامل آن دانشجویان هستند، غیرقانونی است.

این فعال دانشجویی ابراز عقیده کرد: در حالی که دانشگاه حمایت مالی مناسبی از تشکل‌های انقلابی نمی‌کند اما چگونه برنامه جنگ شادی در شورای فرهنگی تصویب و اجرا می شود؟ خروجی برنامه جنگ شادی که صرفا برای خنده و سرگرمی برگزار شد چیست؟

حسینی‌فر در پایان با اشاره به تخلفات کانون بازیگران جوان تصریح کرد: تبدیل این کانون به بنگاه اقتصادی برای درآمد زایی با استفاده از امکانات دانشگاه، طراحی لوگو شخصی بدون نام دانشگاه و یا اجرای برنامه در شهرهای دیگر بدون مجوز دانشگاه، فعالیت‌های این تشکل معلوم‌الحال و حمایت عجیب دانشگاه از آن را بیش از پیش در حاله‌ای از ابهام فرو می‌برد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.