• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12
در نامه دفاتر استان تهران خطاب به مردم مطرح شد؛

تحقق عدالت برای احیای حقوق ملت را تنها راه برون رفت از مشکلات

  • کد خبر : 12976
  • 01 اسفند 1398 - 11:03
تحقق عدالت برای احیای حقوق ملت را تنها راه برون رفت از مشکلات

به گزارش پیگاه خبری تحلیلی مستقل، دفاتر استان تهران عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور با ارسال نامه ای خطاب به مردم، تنها راه برون رفت از مشکلات کسور را “تحقق عدالت برای احیای حقوق ملت دانستند و از مردم شریف تهران دعوت کردند تا در انتخابات و البته یک انتخاب آگاهانه حضور یابند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، دفاتر استان تهران عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور با ارسال نامه ای خطاب به مردم، تنها راه برون رفت از مشکلات کسور را “تحقق عدالت برای احیای حقوق ملت دانستند و از مردم شریف تهران دعوت کردند تا در انتخابات و البته یک انتخاب آگاهانه حضور یابند.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف تهران
نیک مستحضرید که جمعه آتی، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. مجلس به موجب قانون اساسی و البته در نگاه ناظران آگاه فضای سیاسی، سهم مهمی در موفقیت ها و شکست های کشورمان در ۴۱ سال گذشته داشته و دارد. و ما اکنون در شرایطی از صندوق های سخن می گوییم که نمایندگان شهر تهران در مجلس دهم از عوامل کم تحرکی، باندبازی ها و البته تصمیمات یکسویه و غلط اقتصادی و سیاسی بوده اند. مجلس دهم آئینه تمام نمای نمایندگانی بوده است که برای رفع تبعیض و فساد در آموزش، بهداشت و درمان، ساختار اداری کشور هیج ایده و کوششی نداشته اند. مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی از سازمان خصوصی سازی و واگذاری های پر از فساد تا موسسات مالی و اعتباری، از تورم افسارگسیخته تا نقدینگی سرگردانی که دائما بازار خودرو، ارز و مسکن را دچار تلاطم می کند، از وزارت نفتی که نماد خام فروشی، بی برنامگی و حیف و میل بیت المال است، از وزارت راه و شهرسازی که افتخار می کند به خانه نساختن، از مافیای دارو تا طرح های شکست خورده در نظام سلامت، همه و همه محصول سکوت، انفعال و البته گاهی فساد مجلس اند! در چنین شرایطی ذکر چند نکته را لازم می دانیم:
۱- کسانی که اراده، توان و سلامت لازم برای رفع این مشکلات را نداشته اند امروز در نگاه مردم دیگر محبوب نیستند. همان ها می خواهند ما پای صندوق ها نباشیم. همان ها می خواهند ما را از انتخاب های بهتر دور کنند. از این رو دانشجویان انقلابی تهران شرکت دد انتخابات را لازم می دانند. دور شدت از صحنه ی تصمیم گیری های ملی علاوه بر عدم حل مشکلات شکاف اجتماعی و ضعیف کشور را نیز در می خواهد داشت. از این رو حضور پای صندوق های رای را لازم می دانیم و از همگان برای این حضور دعوت می کنیم.
۲- کانون مسائل کشور مسئله ی اقتصاد و مشکلات معیشتی است. باتوجه به تحریم های بی سابقه و بی تدبیری ها و وادادگی های دولتی ما مجلسی را انتخاب می کنیم که ایده ی مرکزی “جدا کردن اقتصاد ایران از نفت” را دنبال کند و وزیر ناتوان نفت و کابینه بی برنامه دولت را مامور و بلکه مجبور به عمل به این وظیفه نماید. نمایندگان مجلس باید سابقه، تخصص و امکان تحقق این هدف را داشته باشند.
۳- عدالت، ارزش والای انقلاب اسلامی است که علی رغم موفقیت ها، در سطح مقبول تحقق نیافته است. آنان‌ که در سابقه شان پرونده های اقتصادی وجود دارد و یا از امکانات بسیار زیاد مالی برخوردارند بدون شک توان در دست گرفتن پرچم عدالت خواهی را ندارند. آنانکه در مواجهه با شور عدالت خواهانه جوانان متعهد، محافظه کاری و تن دادن به استاندارد جریانات سیاسی را تئوریزه می کنند نمی توانند نمایندگان عدالت خواه مجلس باشند. از این رو ما نمایندگانی را انتخاب می کنیم که روحیه و سابقه ی مطالبه گری را در کارنامه داشته باشند. حفظ خط صحیح عدالت خواهی تنها با تکیه و تاکید بر دوگانه اخلاق و عقلانیت ممکن است. آنانکه به اسم عدالت خواهی مرزهای اخلاق را می شکنند، کسانی که در کنش های غیرعاقلانه در تشخیص مصادیق دچار خطا می شوند، کسانی که ناظر به جذب رای بیشتر اصل و اساس نظام را هدف می گیرند، کسانی که بدون ارائه راهکارهای جایگزین دائما بر طبل تخریب دیگران می کوبند، بدون شک عادات خواهان حقیقی نیستند.
۳- نجات اقتصاد ایران از تحریم دشمن و بی تدبیری و فساد داخلی مستلزم قطع امید از بیگانگان است. ایده مرکزی ” همگرایی با غرب ” برای رفع مشکلات کشور شکست خورده است. این شکست تاریخی ناشی از برآورد غلط برخی جریانات سیاسی و صاحب منصبان بوده است. شوربختانه مجلس دهم در وقوع این شکست نقشی بی بدیل ایفا نموده و منفعلانه با جهت گیری های دولت همراه شده است. کسانی که در سابقه خود حمایت صریح از ایده های دولت یازدهم را در کارنامه دارند حضورشان در مجلس به منافع ملی آسیب می زند.
۴- حلقه ی بسته مدیران خسته و ناتوان اجازه نمی دهد جوانان با استعداد و توانمند وارد عرصه شوند. انتخابات پیش رو فرصتی کم نظیر برای شکستن این حلقه ناکارآمد است. خیلی عظیم نخبگان و جوانان باانگیزه نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شده اند که حائز شایستگی های لازم بوده و از سلامت بالایی برخوردارند و چشم امید آن ها به حضور انتخاب مردم است.
در پایان بار دیگر اعلام می داریم که تحقق عدالت برای احیای حقوق ملت را تنها راه برون رفت از مشکلات می دانیم. چنان که گفته شد “جدایی اقتصاد ایران از نفت” را راهبرد و ایده کلان مطلوب مجلس آینده ارزیابی کرده ایم. هدفی که جز از طریق صندوق های رای محقق نخواهد شد. از این رو از عموم مردم شریف تهران برای حضور در انتخابات و البته یک انتخاب آگاهانه مبتنی بر شاخص های ذکر شده دعوت می نمائیم. بدون شک ایران اسلامی در پرتو حضور دشمن شکن و انتخاب هوشمندانه ملت دائما به اهداف انقلاب اسلامی نزدیک تر خواهد شد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل  دانشگاه صنعتی شریف

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.