• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12
تنها مردم حق تصمیم‌گیری در امور کشور را دارند

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص درگذشت مهسا امینی

  • کد خبر : 16060
  • 01 مهر 1401 - 12:08
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص درگذشت مهسا امینی
 اتفافات ناگوار اخیر قلب ملت شریف ایران را به درد آورده و همه ما را سوگوار دخترمان، مرحومه مهسا امینی گردانیده. این ضایعه دردناک را به خانواده امینی و مردم بزرگوار کردستان تسلیت عرض می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی یاسوج طی بیانیه‌ای در خصوص درگذشت مهسا امینی اعلام کردند:

 

بسمه تعالی

 

هر از چند گاهی رفتارهای نسنجیده و تند گشت ارشاد برای کشور حاشیه‌ساز می‌شود و موجبات آشفتگی اذهان عمومی را فراهم می‌سازد. دیگر گشت ارشاد باید مرتکب کدام فعل حرام یا اشتباه شود تا آقایان به خود بیایند و در ساختار و عملکرد گشت ارشاد تجدید نظر کنند؟ عدم حفظ کرامت انسانی، برخوردهای توهین آمیز و همراه با خشونت، کشاندن زنان و برخورد فیزیکی توسط ماموران نامحرم و در آخرین مورد هم که شاهد فوت مهسا امینی بر اثر فشار روحی سنگین بودیم.

 

حجاب موضوعی نیست که با زور بتوان مردم را به آن دعوت کرد. مسئله حجاب راه مستقیمی ندارد و بی‌حجابی ثمره شکست در ایده‌های کلان ایران است، آقایان اعتنا بفرمایید که ما در تحقق ایده‌های کلانمان همچون عدالت، آزادی، اقتصاد و آموزش اسلامی شکست خورده‌ایم و چشم‌هایمان را بستیم و نخواستیم این موارد را اصلاح کنیم. نخواستیم بفهمیم که ادیان برای انسان نزول کرده‌اند و در کنار رشد معنوی و تضمین آخرت، باید زندگی دنیایی را تضمین کنیم و زندگی را بر مردم سخت نکنیم.

 

بی‌شک واقفیم که در کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم که اصلاح و درست شدنشان مطالبه‌ی عمومی مردم در فضایی عقلانی و توام با آرامش را میطلبد. اما هر بار که مشکلی پیش می‌آید و فضای عمومی آماده‌ی مطالبه‌ی حل مشکلی می‌شود سریعا اپوزسیون خارج نشین و جیره بگیران غرب دست بکار می‌شوند و مطالبات به حق مردم را به سمت افراطی‌گری و اغتشاش می‌کشانند. رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی، ایران‌ اینترنشنال و من و تو که کارمندانشان متهم به فسادهای اخلاقی و جنسی هستند چطور می‌توانند مطالبه‌ی آزادی داشته باشند؟ کسانی که تا دیروز هشتگ “من بی ناموس هستم” می‌زدند چطور امروز داعیه ناموس‌پرستی دارند؟ سازمان مجاهدین خلق با سابقه ترور مردم عادی و مواردی همچون ازدواج‌های اجباری تشکیلاتی حق ندارند برای مهسا امینی دلسوزی کنند.

 

آنان که در این وطن حق تصمیم‌گیری و دخالت در امور کشور را دارند تنها مردم هستند و نیازی به دخالت خارج نشینان ندارند.

 

در نهایت یک بار دیگر موضع‌مان را بصورت خلاصه بیان می‌کنیم؛ جمهوری اسلامی ایران از آرمان‌های انقلاب اسلامی علی‌الخصوص مسئله عدالت و مسئله حق تعیین سرنوست بدست مردم فاصله گرفته است اما این دلیلی نمی‌شود که ما خون ۳۰۰هزار شهید را فراموش کنیم و حتما برای تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش می‌کنیم و در دامان دلالان مرگی همچون مجاهدین خلق و مزدوران اسرائیلی و آمریکایی نخواهیم افتاد و قطعا مقابل این گروه مرده‌خوار خواهیم ایستاد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.