• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11
پیرامون درگذشت مهسا امینی و وقایع اخیر

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان

  • کد خبر : 16121
  • 03 مهر 1401 - 19:40
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان
اگر به صورت بنادین به مسئله پرداخت شود و از طریق همان چارچوب اصلی یعنی آموزش ، تشویق و در آخرین مرحله تنبیه ، نه در مرحله نخست ، به حل مسئله پرداخت و در ابتدا از طریق خانواده و بعد جامعه (مدرسه ، دانشگاه ، جمع دوستان و...) به آموزش صحیح این مسئله پرداخت شود مسئله حجاب به صورت بنیادین حل خواهد شد و افراد با میل و رغبت خود ، نه با زور و بی میلی ، به حجاب روی می آورند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان طی بیانیه‌ای پیرامون درگذشت مهسا امینی و وقایع اخیر اعلام کردند:

 

به گفته ی شهید مطهری، امر به معروف و نهی از منکرِ درست، نیاز به آگاهی ، بصیرت ، خبرویت ، دانایی، روانشناسی و جامعه شناسی صحیح دارد تا معروف ها و منکر های جامعه ریشه یابی شوند و بعد به آنها پرداخته شود.

 

جان باختن مهسا (ژینا) امینی عاطفه های اجتماعی را بشدت تحت تاثیر قرار داد ، این اتفاق رویداد تلخی است که نمیتوان بی تفاوت از کنار آن گذشت . باید رویکرد مواجهه با ناهنجاری های فرهنگی و توجه به تبعات آن تصحیح شود .
ادامه دادن این رویکرد غلط تبعاتی به همراه خواهد داشت از جمله :
بی اعتبار شدن پلیس بین مردم
از بین رفتن امکان کار فرهنگی در مسئله حجاب
و سو استفاده دشمنان جهت از بین بردن نظم و امنیت و آرامش جامعه که درچند روزاخیر شاهد آن بودیم.

 

هرچند که مردم بصیر و آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور حماسی و وحدت بخش در راهپیمایی و محکوم کردن اغتشاشات اخیر ، ضمن اعلام پایبندی خود به آرمان های انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت فقیه ، به جهانیان فهماند که در دفاع از آرمان های والای انقلاب دچار تردید نشده اند و دشمن را از رسیدن به اهداف خود ناکام خواهد گذاشت.

 

مسئله حجاب مسئله ای بنیادین است که علاوه بر ریشه یابی درست مشکل ، به آموزش صحیح و ریشه ای نیازمند است. وجود مرکزی با نام گشت ارشاد تنها صورت مسئله را پاک می‌کند چرا که با اعمال زور و ایجاد ترس در مخاطب تنها باعث نفرت افراد بیشتری از جامعه از حجاب می‌شود و افراد تنها برای ترسی که از دستگیری و مجازات دارند حجاب را رعایت می‌کنند و بدیهی است که به محض از بین رفتن چنین مرکزی ، حجابی هم وجود نخواهد داشت …

 

اما اگر به صورت بنادین به مسئله پرداخت شود و از طریق همان چارچوب اصلی یعنی آموزش ، تشویق و در آخرین مرحله تنبیه ، نه در مرحله نخست ، به حل مسئله پرداخت و در ابتدا از طریق خانواده و بعد جامعه (مدرسه ، دانشگاه ، جمع دوستان و…) به آموزش صحیح این مسئله پرداخت شود مسئله حجاب به صورت بنیادین حل خواهد شد و افراد با میل و رغبت خود ، نه با زور و بی میلی ، به حجاب روی می آورند.

 

دستگاه های مختلفی در کشور ما سالانه بودجه هایی بسیاری بابت برنامه های فرهنگی دریافت میکنند اما با غفلت و بی برنامگی ضمن اسراف بیت المال ثمره ای برای موضوعات فرهنگی و اجتماعی از جمله حجاب ندارند حال تنها راه حل مسئولین گشت ارشاد بوده که متاسفانه اخیرا شاهد رفتارهای نامناسبی از ایشان بوده ایم. یقینا باز نگری برخی قوانین و نیز تغییر نوع اجرای آنها تاثیر خوبی در مقبولیت بیشتر نظام و دستگاه حکومتی بر مردم خواهد داشت و فراموش نشدن اولویت مردم سالاری در سطوح مختلف باعث رضایت آنان از مسئولین خواهد بود.

ما خواستار اعتراضات مسالمت آمیز و نیز تغییرات و اصلاحات به نفع مردم هستیم تا کمتر شاهد مشکلاتی مشابه باشیم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.