• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران خطاب به ریاست محترم قوه قضاییه:

به ظاهر قوه ی قضائیه هیچ گونه عزمی در راستای اقناع افکار عمومی در مورد عملکرد خود ندارد

  • کد خبر : 9975
  • 01 تیر 1397 - 15:42
به ظاهر قوه ی قضائیه هیچ گونه عزمی در راستای اقناع افکار عمومی در مورد عملکرد خود ندارد

حضرت آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه ی قضائیه سلام علیکم؛ همانطور که احتمالا مستحضرید در روزهای اخیر انتشار خبر صدور احکام نسبتا سنگین در ارتباط با پرونده های مربوط به جریان های دی ماه برای جمعی از دانشجویان از جمله برخی دانشجویان دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران سبب بروز نارضایتی و به […]

حضرت آیت الله آملی لاریجانی
ریاست محترم قوه ی قضائیه
سلام علیکم؛
همانطور که احتمالا مستحضرید در روزهای اخیر انتشار خبر صدور احکام نسبتا سنگین در ارتباط با پرونده های مربوط به جریان های دی ماه برای جمعی از دانشجویان از جمله برخی دانشجویان دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران سبب بروز نارضایتی و به تبع آن برخی ناآرامی ها و اعتراض هایی در فضای دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران گردیده است.

دانشجویانِ عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران به عنوان بخشی از بدنه ی انقلابی دانشگاه ضمن تاکید بر محکومیت هرنوع اقدام در راستای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی و با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که ” قوه ی قضاییه باید از درون اصلاح شود” نکاتی را معروض می دارند.

به نظر می رسد موضع گیری‌های متعدد قوه‌ی قضاییه نسبت به اعتراض ها، تجمع ها و نامه‌های ارسال شده به این قوه در سطح کشور، بیش از آنکه تحقق بخش آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد تضعیف کننده بوده است.

طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی، قوه ی قضاییه‌ وظیفه احیای حقوق عامه، گسترش عدالت و آزادی‌های مشروع را بر عهده دارد؛ اما تا چه اندازه در تحقق این تکلیف موفق عمل کرده است؟
رئیس محترم قوه قضاییه؛

چگونه میشود که در دادگاه های کشور با کسانی که سبب ساز به تاراج رفتن ثروت این مرز وبوم شده و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به ملت دریغ نورزیده اند ملاطفت میشود و یا آن جاسوسی که خیانتش امروز اظهر من الشمس شده تنها به ۶ ماه حبس محکوم میگردد اما کارگر آق دره ای به جرم اعتراض به وضعیت معیشت خود مستحق شلاق شناخته میشود ، برای کامیون داری که به مسائل صنفی خود معترض است حکم بازداشت صادر میشود و دانشجویی که طبق آنچه در اختیار افکار عمومی قرار گرفته، درتجمعی شرکت کرده و تحت تاثیر فضای هیجانی چند شعار داده مستحق تحمل ۸ سال حبس در بهترین سال های عمر خود شناخته میشود.

آقای آملی لاریجانی

در شرایطی که می بایست فضای مناسب جهت درس و امتحان بر دانشگاه های کشور حاکم باشد، دانشجویان دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران در فضای ملتهب ناشی از احکام صادر شده برای برخی از دانشجویان به سر می برند اما به ظاهر قوه ی قضائیه هیچ گونه عزمی در راستای اقناع افکار عمومی در مورد عملکرد خود ندارد. مگر نه این است که قوه ی قضاییه باید مجموعه‌ای «نجات‌بخش، امیدبخش و آرامش‌بخش» باشد؟
حضرت آیت الله؛

وظیفه ی خود میدانیم که متذکر شویم ادامه ی روند عدم شفافیت در مجموعه ی تحت امر شما ، عملکرد دستگاه قضا در مسائل مختلف از جمله صدور احکام سنگین برای دانشجویان را غیرقابل دفاع ساخته و سبب بروز تشنجات بیشتر در فضای دانشگاه و احتمالا در آینده ای نه چندان دور در فضای جامعه خواهد شد.

مطالبه مشخص و واضح ما دانشجویان در خصوص احکامی که اخیرا صادر شده، شفافیت دقیق و ارائه ی ادله ی مناسب جهت صدور چنین احکامی است.
باشد که در هر جایگاهی که در جمهوری اسلامی خدمت می‌کنیم مصداق آیه مبارکه «قوامین بالقسط» باشیم.

والسلام علیکم و رحمه الله

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.