• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

به جای مصوباتی همچون الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای، با اقدامی انقلابی به صیانت از اصول ملت بپردازید

  • کد خبر : 297
  • 06 مرداد 1394 - 8:58
به جای مصوباتی همچون الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای، با اقدامی انقلابی به صیانت از اصول ملت بپردازید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»، در قسمتی از این نامه آمده است: اقدامات محافظه کارانه نمایندگان مجلس در دو سال اخیر و به موازات مذاکرات هسته ای را به شما نمایندگان ملت یادآور شویم و اعلام کنیم که نزدیکی زمانی انتخابات دوره آتی مجلس، این توهم را در ذهن دانشجویان انقلابی تقویت می کند […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»، در قسمتی از این نامه آمده است: اقدامات محافظه کارانه نمایندگان مجلس در دو سال اخیر و به موازات مذاکرات هسته ای را به شما نمایندگان ملت یادآور شویم و اعلام کنیم که نزدیکی زمانی انتخابات دوره آتی مجلس، این توهم را در ذهن دانشجویان انقلابی تقویت می کند که گویی نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی خودشان را برای بقا در دور بعدی مجلس آماده می کنند. اگر این حرف صادق باشد، اعلام می  کنیم که شما در روز ابتدایی شروع به کار مجلس نهم، برای صیانت از قانون اساسی و صیانت از واژه هایی همچون استقلال و امنیت ملی سوگند یاد کردید، نه برای صیانت از کرسی های مجلس برای ادوار آتی.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی (حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر)

خانم‌ها و آقایان؛

غلامعلی حدادعادل، سیدعلیرضا مرندی، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، مرتضی آقاتهرانی، سیدمسعود میرکاظمی، بیژن نوباوه وطن، اسماعیل کوثری، احمد توکلی، علی مطهری، سیدمحمود نبویان، سیدمهدی هاشمی، محمدرضا باهنر، علی‌اصغر زارعی، فاطمه رهبر، علیرضا زاکانی، زهره طبیب‌زاده نوری، روح‌الله حسینیان، حسین مظفر، فاطمه آلیا، مهدی کوچک‌زاده، غلامرضا مصباحی‌مقدم، لاله افتخاری، محمد سلیمانی، حمید رسایی، مجتبی رحماندوست، مهرداد بذرپاش، حسین طلا، الیاس نادران، علیرضا محجوب، حسین نجابت؛

سلام علیکم
مذاکرات نفس گیر هسته ای با تمام فراز و نشیب هایش به انتها رسید و اینک در گام نهایی، برای اجرایی شدن مفاد متن مذاکرات نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی می باشد.

تصویب شما نمایندگان ملت را می توان به معنای عدم وجود خلل قانونی در متن توافقنامه بین المللی هسته ای انگاشت و عدم تصویب این متن را می توان به منزله وجود مشکلات حقوقی، امنیتی و غیره تلقی کرد. همواره همکاری دولت و مجلس و همراستایی این دو قوه موجب صلابت و اعتلای ایران اسلامی بوده است، همچنین جدل های حقوقی و قانونی برای ادامه ی حیات قانون اساسی ایران اسلامی با رعایت همدلی اثربخش خواهد بود.

این جدل ها و اختلاف نظرها به ضمانت اجرایی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یاری خواهد رساند. البته به شرطی که با زبان قانون در مقابل با بی قانونی ها ایستاد و صد البته کلام قانون و التزام عملی به قانون مورد توجه عامه ملت شریف ایران خواهد بود. در ادامه متذکر می شویم که رفتارهای احتمالی افسارگسیخه و موضعی، از طرف عده ای که منافعشان با التزام به قانون اساسی به خطر می افتد، در کنار انبوه رسانه های زنجیره ای، شاید این وهم را ایجاد کندکه مشت نمونه خروار است و خروار همان ملت ایران می باشد.

باید یادآوری کنیم که جمعیت ایران محدود به تعدادی پورشه سوار نمی باشد. از شما خواهشمندیم که در ابتدا التزام به قانون اساسی را در دستور کار خود قرار داده و سپس دیدی جامع نگرانه ر نسبت به مردم ایران و آرا و عقاید ایشان داشته باشید.

طبق اصل دوم از اصول ۱۷۷ گانه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، یادآور می شویم که جمهوری اسلامی ایران، نظامی است بر پایه نفی هرگونه ستمگری، ستمکشی، سلطه گری، سلطه پذیری، برقراری قسط و عدل، استقلال سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و همبستگی ملی. لازم به ذکر است از مدتها پیش بحث استقلال جمهوری اسلامی ایران توسط تئورسین های دولت یازدهم مورد بی مهری های فراوانی قرار گرفت، تا جایی که متن زیر از کتاب “ایران و جهانی شدن” نظر تئورسین دولتی را در مورد استقلال به صورت رسمی اعلام می دارد: “ما به طور طبیعی یک غرور تاریخی داریم که باید آن غرور را با تحولات جهانی روز تطبیق دهیم و ترجمه کنیم. تعریف ما از حاکمیت و استقلال بر پایه آن غرور تاریخی است. در حالی که امروز در دنیا حاکمیت بر مبانی فکری و مفهومی دیگری استوار شده است، ما در دنیا لفظ به مفهوم و تعبیری به نام استقلال اصلا نداریم.”

این تئوریسین دولتی استقلال را در مقابل توسعه ی غربی ذبح می کند و اصولا عدم التزام به اصول قانون اساسی برای وی محلی از تردید نمی باشد. باید توجه داشت بسیاری از اقدامات دولت را نباید از سر لجاجت و یا حتی خیانت برداشت کرد، بلکه وجود تئوریسین های دولتی است که با قرار دادن قانون اساسی مقابل توسعه غربی، این اقدامات دولت دکترحسن روحانی را تئوریزه می کنند.

با توجه به سخنان چند روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا در کنگره، رسما اعلام کردند که آمریکا نتوانست نظر هم پیمانان خود را برای حمله نظامی به ایران جلب کند. این جمله نشان می دهد که حمله نظامی به ایران عملا امری نشدنی یا اینکه در سطح بسیار نازلی امکان تحقق داشت، تا جایی که این گزینه قبل از پذیرش توافقنامه به سخنان ویترینی طرف مقابل تبدیل شده بود ولی بعد از اجرای توافق شرایط تغییر پیدا کرده است و با قرار گرفتن پرونده جمهوری اسلامی ایران در وضعیت فوق العاده برای سالیان متمادی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایران به یکی از ناامن ترین کشورهای دنیا مبدل خواهد شد، تا جایی که با بهانه جویی یکی از اعضای ثابت شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایران در معرض تهدید و حمله نظامی با اجماع جهانی قرار می گیرد. دراین باره وزیر امورخارجه آمریکا صراحتا اعلام می دارد که حالا [بعد از تصویب توافقنامه] می توانیم منطقه را علیه ایران متحد کنیم.

مورد بعدی موضوع نظارت ها و نظام ویژه ی بازرسی ها از جمهوری اسلامی ایران می باشد. عملا بحث نظارت های جامع از جمهوری اسلامی ایران به حدی خطرآفرین است که رئیس سابق موساد از وضع شدن رژیم سختی از بازرسی ها و نظارت ها ابراز رضایت و خرسندی کرده است.

مبحث نظارت ها از کشور جمهوری اسلامی ایران و پذیرش قطنامه ۲۲۳۱ توسط جمهوری اسلامی ایران، به مثابه دو لبه یک قیچی امنیت ملی و در نهایت استقلال ملی را به استهزا خواهد گرفت.

البته با توجه به وفور متن ها و تحلیل ها پیرامون توافقنامه مذکور، سعی در تکرار مواضع گفته شده را نداریم و فقط به چند مورد برای ثبت در نامه اشاراتی داشتیم و خواستیم صدای جمعی از نمایندگان دانشجویان کشور را به گوش نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام بداریم.

در انتها لازم می دانیم، اقدامات محافظه کارانه نمایندگان مجلس در دو سال اخیر و به موازات مذاکرات هسته ای را به شما نمایندگان ملت یادآور شویم و اعلام کنیم که نزدیکی زمانی انتخابات دوره آتی مجلس، این توهم را در ذهن دانشجویان انقلابی تقویت می کند که گویی نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی خودشان را برای بقا در دور بعدی مجلس آماده می کنند. اگر این حرف صادق باشد، اعلام می  کنیم که شما در روز ابتدایی شروع به کار مجلس نهم، برای صیانت از قانون اساسی و صیانت از واژه هایی همچون استقلال و امنیت ملی سوگند یاد کردید، نه برای صیانت از کرسی های مجلس برای ادوار آتی.

با توجه به انفعال مجلس فعلی در بزنگاه های تاریخی، سوالی در ذهن دانشجویان انقلابی شکل گرفته است. اگر مجلس شورای اسلامی نتواند در مقابل انحراف از اصول قانون اساسی بایستد، علت ماهوی تکرار نمایندگی چهره های ناتوان و آزمون پس داده در دورهای بعدی چیست؟

در نهایت خواهشمندیم به جای مصوباتی همچون مصوبه الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای که صرفا با این مصوبات خودتان را پشت اسم شورای عالی امنیت ملی و مقام معظم رهبری پنهان کنید، از صفتی که مقام معظم رهبری برای خود به کار برده است تمسک بجویید، و با اقدامی انقلابی به صیانت از اصول ملت بپردازید و شیوه محافظه کارانه را برای ایامی فراموش کنید.

لازم به ذکر است، مشی محافظه کارانه امروز شما می تواند به تغییر ذائقه جوانان امروز و فردای ایران منجر شود و این تغییر ذائقه می تواند برای سالیان متمادی افراد با مشی انقلابی را از صدر امور در جمهوری اسلامی ایران دور نگه دارد.

والعاقبه للمتقین
شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.