• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
13
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم پیرامون درگذشت مهسا امینی و وقایع اخیر

بصیرت یک شعبه از عقلانیت

  • کد خبر : 16093
  • 02 مهر 1401 - 11:19
بصیرت یک شعبه از عقلانیت
باید فتنه را شناخت. اسیر اوضاع تشبه حق و باطل نشد و سعی کرد با استفاده از عنصر بصیرت سراغ رفع فتنه رفت. مجموعه جوانان یک کشور وقتی بصیرت دارند و آگاهانه حرکت می‌کنند و قدم برمی‌دارند، همه تیغ‌های دشمن در مقابل آنها کند می‌شود؛ بصیرت این است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم طی بیانیه‌ای در خصوص درگذشت مهسا امینی و اتفاقات اخیر اعلام کردند:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

《باید فتنه را شناخت. اسیر اوضاع تشبه حق و باطل نشد و سعی کرد با استفاده از عنصر بصیرت سراغ رفع فتنه رفت. مجموعه جوانان یک کشور وقتی بصیرت دارند و آگاهانه حرکت می‌کنند و قدم برمی‌دارند، همه تیغ‌های دشمن در مقابل آنها کند می‌شود؛ بصیرت این است.》                                                 مقام معظم رهبری ۱۳۸۸/۷/۱۵

 

 

اکنون و بعد از گذشت چندین دهه از انقلاب اسلامی شاهد خلاهای تئوریک در بنیادی ترین اصول از جمله حجاب بوده‌ایم که قربانی شدن افرادی بواسطه این عدم مفهوم پردازی اولیه را بدنبال داشته است، و نمود آن را می‌توان در مهسا امینی‌ها دید.

 

اکنون اهمیت این موضوع برایمان روشن تر خواهد بود که در کدام یک از نهادهای فرهنگی تلاش برای ارتقای ارزش حجاب صورت گرفته است؟ فرهنگ، که در جامعه متمدن ایرانی باید حرف اول را بزند در کدام پستو به خاک افتاده که نهادی برای پیشبرد آن در این زمینه قدمی بر نمی‌دارد. اما باید دانست که ناجی این خلاها در پشت این مرزها ننشسته است و برای برون رفت از این بحران معنا، توسل به بیگانه، بیهوده و هیزم ریختن در آتش آن‌هاست.

 

 

نیک می‌دانیم مردم در چنین بزنگاه‌هایی حق اعتراض و رساندن صدای خویش را دارند وصدای مردم را نیز صدای معاند نمی‌دانیم. اما آیا معنای اعتراض برایمان روشن شده است؟ آیا حدودی برای اعتراض در نظر گرفته ایم؟ آیا معیاری برای تفکیک اعتراض از اغتشاش وجود دارد؟ یا که اعتراض را در تخریب اموال عمومی می بینیم؟

 

آمبولانسی که در بحبوحه‌ی خشم مردم به آتش کشیده می‌شود را نمی‌توان به اعتراض نسبت داد. نمی‌شود تناقض میان فوت مادر و جنینش که در اغتشاشات رخ داد را با دفاع از حقوق زنان جمع کرد. سردمداران این اغتشاشات به بهانه حجاب اجباری، به تبعیت از پدران خود چادر از سر ناموس ایران کشیده و یادآور دوران رضاخان شده‌اند. آنان که معترض حجاب اجباری بوده‌اند اجبار به بی‌حجابی می‌کنند.

 

آنان که گذشته را نمی‌توانند به یاد بیاورند محکوم به تکرارند. گمان نبرید که خواست آنان صرف حجاب خواهد بود؛ روسری اولین قدم است! مسیری که برای ما ترسیم کرده‌اند از درب حجاب می‌گذرد و در نهایت به قانون جنگل ختم می‌شود. قدم که بر پله اول گذاشته شود پس از آن به آزادی سرو مشروب، ایجاد کاباره‌ها و قانونی کردن روابط نا مشروع منتهی می‌شود. ما هرگز اجازه نخواهیم داد سرزمینی که با خون شهدا تطهیر گشته است را اینگونه آلوده بگردانند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.