• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

برخورد سیاست زده دولت در دفن سیب زمینی‌ها

  • کد خبر : 1437
  • 06 آذر 1394 - 0:45
برخورد سیاست زده دولت در دفن سیب زمینی‌ها

علیرضا احمدی، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به دفن ۱۷۰۰ تن سیب زمینی توسط برخی از مسئولان در فارس گفت: من نمی‌دانم با چه استدلالی این کار را انجام دادند،استدلالشان خواهان کنترل بازار بود. این استدلال ناقص و حرف نادرستی است چرا که در […]

علیرضا احمدی، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به دفن ۱۷۰۰ تن سیب زمینی توسط برخی از مسئولان در فارس گفت: من نمی‌دانم با چه استدلالی این کار را انجام دادند،استدلالشان خواهان کنترل بازار بود. این استدلال ناقص و حرف نادرستی است چرا که در کشور اقشار کم درآمد وجود دارد که به نان شب خود محتاج هستند، و هزینه‌های زندگی برایشان سخت است.

وی با بیان اینکه متولیان می‌توانستند سیب زمینی‌هایی که در استان فارس دفن شده را به صورت رایگان در بین اقشار کم درآمد جامعه توزیع کنند، اظهار داشت: اگر هم به فرض نمی‌خواستند سیب زمینی را بین اقشار کم درآمد توزیع کنند می‌توانستند به دامداران داده و برای دام‌ها استفاده کنند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور افزود: متاسفانه احساس می‌کنم ما چون یکبار سابقه این اتفاق را در کشورمان داشتیم مبنی بر اینکه در دولت گذشته سیب زمینی به قدری مازاد شده بود بازار گنجایش آن را نداشت به طور رایگان بین مردم توزیع شد.

احمدی با بیان اینکه رویکرد دولت یازدهم سیاست زده است تاکید کرد: دولت می‌خواست در فضای سیاسی شبیه دولت گذشته اقدامی نکند و ضد آن اقدام کند چراکه همه چیز را در نگاه سیاسی می‌بیند، این کار را هم اگر به فرض درست می‌دانست برای اینکه کار دولت قبل را مجدد تکرار نکند اقدام به دفن سیب زمینی‌ها کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه ما در حوزه کشاورزی برنامه مدونی نداریم برنامه کلانی که بتواند به نحوی برنامه ریزی کرده و کشاورزان ما را در چارچوب نظامی قراردهد تا متناسب با نیازهای خودمان محصول کشاورزی را تولید کنیم و چون این برنامه مدون وجود ندارد طبیعی است که چنین حادثه‌های ناگواری در کشور رخ می‌دهد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با بیان اینکه وزارت کشاورزی و ارگان های مربوط به این حوزه آیا برای کشاورزی برنامه مدونی دارند یا خیر در پایان خاطرنشان کرد: تا با برنامه ریزی پیرامون کشاورزی بتواند چنین مشکلاتی را به حداقل برساند اما متاسفانه دولت در این زمینه سیاست زده عمل کرده است. این نگاه سیاست زده منجر شده چنین اقدامی را پیرامون این حادثه انجام دهد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.