• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15
دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشگاه دریانوردی چابهار در یادداشتی به مناسبت یوم الله13 آبان:

اولین پیام تسخیر لانه جاسوسی، شکست همینه و اُبهّت آمریکا بود

  • کد خبر : 13890
  • 13 آبان 1400 - 21:15
اولین پیام تسخیر لانه جاسوسی، شکست همینه و اُبهّت آمریکا بود
تبعید حضرت امام خمینی (ره) از قم به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در 13 آبان 1358، سه رویداد با یک هویت بودند که هر کدام در شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند. هویت هر سه اتفاق مبارزه با استکبار بود

به گزارش پایگاه خبری مستقل  دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشگاه علوم دریایی چابهار در یادداشتی  ضمن تکریم روز سیزدهم آبان  بیان کرد:

قرآن دشمنان اسلام را به دودسته درونی و بیرونی تقسیم می‌کند. دشمن درونی که شامل شیطان و لشگریانش و نفس اماره می‌شود، قسم دیگر از دشمن که دشمنان بیرونی هستند، شامل مستکبرین عالم و در رأس آن، آمریکای جنایتکار هست.
که دراین‌باره هم قرآن می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید آمادگی خود را (در برابر دشمن) حفظ کنید و هرگاه در چیزى نزاع کردید آن را به خدا و پیامبر ارجاع دهید…

سیزدهم آبان ماه، رخدادی مهم را در تاریخ انقلاب اسلامی در اذهان زنده می‌کند و به همین دلیل به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامیده شده است
تبعید حضرت امام خمینی (ره) از قم به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، سه رویداد با یک هویت بودند که هر کدام در شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند. هویت هر سه اتفاق مبارزه با استکبار بود

تاثیر واقعه تسخیر سفارت آمریکا که لانه جاسوسی بود بر جریان های سیاسی داخل کشور پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که به حاکمیت استبداد در ایران پایان داد.
اولین پیام تسخیر لانه جاسوسی، شکست همینه و اُبهّت آمریکا بود آن هم به دست جوانان تحصیل کرده ای که آمریکا تصور و انتظار این حرکت را از سوی آنان نداشت.
این جنبش در واقع مقدمه ی بیداری جامعه دانشگاهی و قشر دانشجو بود که جایگاه گمشده خود را در سال های متمادی حاکمیت استکبار و نفوذ بیگانگان پیدا کند و اعلام حضور تاثیر گذار در مسائل مملکتی داشته باشد که باعث تحولی بزرگ در جریانات دانشجویی پس از انقلاب و روشن شدن مسیر و شکل گیری جنبش دانشجویی در مسائل کشور وهمچنین اشاعه فرهنگ و تقویت روحیه استکبارستیزی در بین جامعه باشد.

و اما بار دیگر در آستانه سیزدهم آبان ماه۱۴۰۰ شاهد درخشش روحیه ی استکبار ستیزی غیورمردان ایرانی بودیم و با اقدام بموقع و مقتدرانه جان برکفان دلاور نیروی های دریایی انقلاب اسلامی، عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکا ناکام ماند.

✒️زهرا جهانگیری دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشگاه دریانوردی چابهار

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.