• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

اقتصاد غیردرون‌زا کمکی به کشور نمی‌کند

  • کد خبر : 2800
  • 13 فروردین 1395 - 16:40
اقتصاد غیردرون‌زا کمکی به کشور نمی‌کند

پیام مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۵ به «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» اظهار داشت: نظرات رهبر انقلاب اسلامی به عنوان راس هرم قدرت در ایران در ساختار حاکمیت شرعی و ساختار حکومت اسلامی باید علاوه بر اینکه مورد توجه و پذیرش مسئولان کشوری قرار می‌گیرد […]

پیام مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۵ به «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» اظهار داشت: نظرات رهبر انقلاب اسلامی به عنوان راس هرم قدرت در ایران در ساختار حاکمیت شرعی و ساختار حکومت اسلامی باید علاوه بر اینکه مورد توجه و پذیرش مسئولان کشوری قرار می‌گیرد مرتبط با مردم نیز باشد.

وی افزود: نام‌گذاری رهبر انقلاب در سال‌های مختلف و مجموعه بیانات و رهنمودهایشان دو سویه است، بخشی از آن‌ها متوجه مجموعه دستگاه‌های تصمیم‌گیری و در رأس آن دولت به عنوان بازوی اجرایی و بخش دیگر متوجه مردم است که این موضوع در نام‌گذاری سال گذشته به عنوان دولت و ملت هم‌دلی و هم‌زبانی کاملاً مشهود بود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان با بیان اینکه ما در عرصه اقتصاد مقاومتی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم عنوان کرد: باید همه مردم متعهد شوند که اگر مصرف‌کننده هستند، از کالاهای ایرانی و تولیدات داخل کشور استفاده کنند و اگر تولید کننده‌ هستند کالا را با بهترین کیفیت به دست مشتری بدهند.

وی با یادآوری تأکید رهبر انقلاب در زمینه بهره‌گیری از کمک جمعی از منتقدین و اقتصاددانان خاطرنشان کرد: چنین جمعی باید تشکیل شود و از نظر جمیع صاحب‌نظران در این زمینه استفاده شود.

مرادی با تأکید بر درون‌زا و برون‌نگر بودن اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: این مسئله غیرقابل انکار است که تحولات دو سال اخیر این مسئله را اثبات کرده است که اقتصادی که درون‌زا نباشد کمکی به کشور نمی‌کند؛ اقتصاد ما باید به سمتی برود که مؤلفه‌های تأثیرگذار در آن وابسته به تحولات بین‌الملل نبوده یا حداقل به میزان کمی باشد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان، دانشجویان را نوک پیکان مطالبات مردمی دانست و درباره ایفای نقش دانشجویان در اقتصاد مقاومتی گفت: در حال حاضر باید پیرامون بحث اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها بیشتر روشنگری شود و اگر از طرف نهادهای حکومتی در این زمینه کم‌کاری صورت گرفت این دانشجویان هستند که باید آن را مطالبه کنند.

وی ابراز داشت: تمام دانشجویان از جمله تشکل‌ها و آحاد جوامع دانشجویی باید سعی کنند با استفاده مفید از نظر صاحب‌نظران به صورت خودجوش فضا را برای به وجود آوردن راهکارهای اجرایی فراهم کنند؛ دانشجویان می‌توانند با تشکیل کارگروه‌ها و اتاق‌های فکر، مدل‌های عملیاتی برای اقتصاد مقاومتی ارائه دهند.

مرادی در پایان با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه برای بهبود اقتصاد کشور و بهبود معیشت مردم است گفت: در سال گذشته برنامه‌های مربوط به اقتصاد جزئی از برنامه‌های تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان بوده است ولی در سال جدید قطعاً توجه و نگاه به مسائل اقتصادی بسیار جدی‌تر از سوی انجمن پیگیری خواهد شد و در قالب کرسی‌های آزاداندیشی تلاش می‌کنیم تا در این زمینه روشنگری کنیم.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=2800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.