• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان پیرامون درگذشت مهسا امینی و اتفاقات اخیر

اصلاح روند اشتباه در رادیکالیسم ممکن نیست

  • کد خبر : 16104
  • 03 مهر 1401 - 16:02
اصلاح روند اشتباه در رادیکالیسم ممکن نیست
قطعا نیاز به بازنگری روندهای دستگاه‌های مرتبط با امر ترویج حجاب هست، چرا که برای احقاق این امر باید مسیری مبتنی بر ارزش‌های اسلامی که اتفاقا حفظ کرامت انسانی از اهم آن است صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان طی بیانیه‌ای پیرامون درگذشت مهسا امینی و اتفاقات اخیر اعلام کردند:

 

باسمه تعالی

 

اتفاقات و حوادث اخیر بر همه ما سخت گذشت؛

همه ما بابت فوت مرحومه امینی داغ‌داریم اما مسئله حجاب یکی از احکام الهی است که تاکیدات فراوانی در اسلام بر آن شده است. همچنین با رجوعی به وصیت‌نامه شهدای دفاع مقدس اهمیت موضوع حجاب را در نگاه شهدا در می‌یابیم. با همه تاکیدات بر مسئله حجاب باید این نکته را فراموش نکنیم که ترویج حجاب و عفاف امری فرهنگی و بلند مدت است. اولین سوالاتی که اذهان فعالین فرهنگی و حتی آحاد جامعه را درگیر کرده است این است که:

“دستگاه‌های متولی این امر در چند سال اخیر چه قدمی در راستای این امر برداشته اند؟”
“بودجه‌هایی که این چند سال به این دستگاه‌ها اختصاص یافته دقیقا در چه مسیری استفاده شده و چه تاثیری بر مقابله با تهاجم فرهنگ غربی و ترویج این امر داشته است؟”

 

قطعا نیاز به بازنگری روندهای دستگاه‌های ذی‌ربط هست، چرا که برای احقاق این امر باید مسیری مبتنی بر ارزش‌های اسلامی که اتفاقا حفظ کرامت انسانی از اهم آن است صورت بگیرد، نه اینکه دستگاه‌های متولی امر حجاب که بیش از ۲۰ دستگاه دولتی هستند خروجی مشخصی نداشته باشند و همه بار حفظ حجاب بر دوش آخرین ارگان یعنی گشت ارشاد بیفتد. پر واضح است که رفتارهای تند و خشونت آمیز در ترویج حجاب مورد تایید ما نیست و نتیجه‌ی عکس می‌دهد.

 

اما در باب اغتشاشات اخیر؛
این اغتشاشات که در برخی مناطق کشور و برخی دانشگاه‌ها در حال وقوع است، قطعا مردمی نیست و هدف این اغتشاش‌ها هم انتقاد از عملکرد و اشتباهات گشت ارشاد نمی‌باشد بلکه فوت مرحومه امینی را بهانه قرار دادند تا به اصل اسلام و نظام خدشه وارد کنند. اعمالی همچون توهین به اسلام و معصومین، از سر کشیدن چادر دختران محجبه و دزدیدن تلفن‌های همراهشان، سوزاندن پرچم ایران، سوزاندن روسری و مقنعه، آتش زدن آمبولانس و ماشین‌های شخصی عابرین و انبوهی از بی‌حرمتی‌ها که توسط لیدرهای انگلیسی-آمریکایی و کانون‌های شورشی مجاهدین خلق رخ می‌دهد قطعا با واکنش قاطع جنبش دانشجویی و مردم رو به رو خواهد شد.

 

ایجاد اصلاح در روندهای اشتباه با انتقاد صحیح ایجاد می‌شود اما وقتی ضد انقلاب بر این موج سوار می‌شود و فضا را رادیکال می‌کند و به اموال عمومی آسیب می‌رساند قطعا قضای اصلاح را می‌بندد و به خواست مردم آسیب می‌رساند. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان اقدامات اغتشاشگران را محکوم کرده از نیروی انتظامی تقاضا دارد با برخورد شدید با مسببین ناامنی و تخریب و تهدید هر چه سریع‌تر امنیت آرامش را به جامعه برگرداند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.