• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی خطاب به سران قوا:

ادعاهای مطرح شده در استیضاح ربیعی را بررسی کنید/ ضرورت تصویب طرح گزارشگری مردمی

  • کد خبر : 10066
  • 19 مرداد 1397 - 19:58
ادعاهای مطرح شده در استیضاح ربیعی را بررسی کنید/ ضرورت تصویب طرح گزارشگری مردمی

در نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی آمده است: اتفاقاتی که دیروز در جریان استیضاح وزیر کار به وقوع پیوست سؤالات زیادی را درباره دستگاه های تحت نظر شما در اذهان عمومی ایجاد کرده است که محتمل است این افشاگری‌ها در استیضاح‌های بعدی نیز در مجلس تکرار شوند. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری […]

در نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی آمده است: اتفاقاتی که دیروز در جریان استیضاح وزیر کار به وقوع پیوست سؤالات زیادی را درباره دستگاه های تحت نظر شما در اذهان عمومی ایجاد کرده است که محتمل است این افشاگری‌ها در استیضاح‌های بعدی نیز در مجلس تکرار شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی در نامه‌ای خطاب به سران قوا، ضمن انتقاد از وجود تبعیض و رانت در ارتباط با برخی آقازاده‌ها، خواستار بررسی ادعاهای مطرح شده در جریان استیضاح علی ربیعی شد.

در این نامه آمده است: «مردم صالح نمی شوند مگر به اصلاح زمامداران و زمامداران اصلاح نمی شوند مگر با استقامت مردم»
خطبه ۲۱۶ نهج البلاغه

جناب آقای دکتر روحانی
جناب آقای دکتر لاریجانی
جناب آقای آیت الله آملی لاریجانی
مسئولین قوای سه گانه کشور
سلام علیکم

اینک در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. مردم سرافراز ایران در چهل سال گذشته با بصیرت انقلابی خود نشان داده اند که چگونه در صحنه های مختلف با نثار جان و مال خود، پای این نظام ایستاده اند.

در این برهه تاریخی، دشمنان داخلی و خارجی با تمام امکانات و توان خود در تلاشند تا با ایجاد و بلند کردن دیوار بی اعتمادی بین نظام جمهوری اسلامی و مردم و ایجاد ناامنی در اقصی نقاط کشور به مقاصد شوم خود برسند. همانند بلایی که بر سر مردم افغانستان و عراق و سوریه آوردند.

اما مشکل اصلی این درخت تنومند، دشمن خارجی نیست بلکه کرم‌ها و موجودات مضری هستند که از داخل، مشغول تهی کردن محتوا و استحاله این نظام اسلامی هستند و تیشه بر ریشه آن می‌زنند.

باور کنید که مشکل مردم همین زالوصفتان هستند. مردم شریف ما بیشتر از آنکه از اوضاع اقتصادی و معیشتی شان ناراضی باشند، از تبعیض‌ها و رانت ها و فسادهای برخی مسئولین و آقازادگانشان گله‌مندند.

زمانی این گله‌مندی مردم به نقطه انفجار خواهد رسید که تعلل شما را در برخورد با فساد مسئولین زیر دستتان و دانه درشت ها ببینند.

«مواظب اعوان و انصار و کارگزاران خود باش و اعمالشان را تحت نظر داشته باش و چنانچه یکی از آنان دست به خیانتی زدند… بدون تاخیر، خیانتکار را کیفر ده… آنگاه وی را در مقام خواری و مذلت بنشان و داغ خیانت بر پیشانی او بگذار و طوق رسوایی بر گردنش بیفکن!»
نامه امام علی (ع) به مالک اشتر

اتفاقاتی که دیروز در جریان استیضاح وزیر کار به وقوع پیوست سؤالات زیادی را درباره دستگاه های تحت نظر شما در اذهان عمومی ایجاد کرده است که محتمل است این افشاگری‌ها در استیضاح‌های بعدی نیز در مجلس تکرار شوند.

اجازه ندهید به مانند مناظرات تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری گذشته، این سؤالات به مانند سمی در ذهن افراد جامعه رسوب کند. ادعاهای مطرح شده را بررسی و با خاطیان در هر مقام و منصبی که هستند، برخورد قاطع و قانونی انجام دهید.

در پایان از شما انتظار می‌رود که علاوه بر اقدامات پیشگیرانه و اصلاحات ساختاری برای جلوگیری از وقوع فسادها، به تبعیت از امام خمینی (ره) و رهبر معظّم انقلاب (مدظله العالی) از ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با فساد استفاده کنید.

به عنوان راه حل پیشنهاد می‌شود که در جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی، طرح «گزارشگری مردمی» یا به اصطلاح «سوت زنی» را به عنوان یکی از روش‌های کارآمد برای مقابله با فساد، بررسی و تصویب و عملیاتی کنید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.