• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
17
انجمن اسلامی دانشگاه یزد به همراه دیگر جنبش‌های دانشجویی در نامه ای به استاندار مطرح کرد؛

آیا جا نداشت در نشست شما با اقشار به جنبش دانشجویی هم تریبونی برای بیان دغدغه ها داده شود؟!

  • کد خبر : 14412
  • 01 دی 1400 - 14:21
آیا جا نداشت در نشست شما با اقشار به جنبش دانشجویی هم تریبونی برای بیان دغدغه ها داده شود؟!
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد به همراه دیگر جنبش‌های دانشجویی در نامه ای به استاندار پیرامون تریبون ندادن به جنبش های دانشجویی بیان کرد :نویسندگان این نامه و بعضی دیگر نامه ها،عمدتا فعالین دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی ای هستند که همین هفته ی پیش و در حمایت از حرکت عدالتخواهانه و تحولگرایانه ی شما در مورد پهنه ی صنعتی خرانق بیانیه ی حمایت صادر کردند آن هم در زمانی که بسیاری از مجوعه های دانشگاهی و غیردانشگاهی زبان سکوت در دهان گرفته و حمایتی از شما نکردند پس باید بدانید که آنچه ما در اینجا می‌گوییم حتما از سر دلسوزی و علاقه ای است که به شما و منش عدالتخواهانه و انقلابی پیشین شما داشته ایم و از باب قائده ی مشورت مومنانه و امربه معروف و نهی از منکر اسلامی می باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دلنشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد به همراه دیگر جنبش های دانشجویی در نامه ای به استاندار پیرامون ندادن تریبون به جنبش‌های دانشجویی بیان کردند: آقای فاطمی حقیقتا ما نگران آبرو و اعتبار شما هستیم و این نگرانی از آن باب است که ما شما را عصاره ی نابی از دل جنبش دانشجویی و انقلابی و تحولخواه دانسته ایماما اتفاقات رخ داده سوالات و انتقاداتی را در ذهن ما ایجاد نموده که ما برپایه شناخت و ارتباط قبلی آن را با شما و مشاور جوانتان در میان می‌گذاریم.

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
استاندار محترم یزد
جناب اقای دکتر فاطمی
سلام و احترام
ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و عرض خدا قوت بخاطر زحمات متحمله ی سفر رییس محترم‌ جمهور و هیات همراه به یزد،نیک مستحضرید که در روز جمعه مورخ ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۰ آیت الله رئیسی به همراه هیات دولت به یزد تشریف آورده و در عصر همین روز با اقشار مختلف مردم یزد نیز دیداری چند ساعته داشتند و همچنین می‌دانید که این سفر و دیدار نهایی دارای حواشی و علامت سوال های بسیاری بوده است و همچنین حتما مطلعید که شاید بعضی از سر عناد و دشمنی با شما مطالبی را در رسانه ها نشر دهند اما نویسندگان این نامه و بعضی دیگر نامه ها،عمدتا فعالین دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی ای هستند که همین هفته ی پیش و در حمایت از حرکت عدالتخواهانه و تحولگرایانه ی شما در مورد پهنه ی صنعتی خرانق بیانیه ی حمایت صادر کردند آن هم در زمانی که بسیاری از مجوعه های دانشگاهی و غیردانشگاهی زبان سکوت در دهان گرفته و حمایتی از شما نکردند پس باید بدانید که آنچه ما در اینجا می‌گوییم حتما از سر دلسوزی و علاقه ای است که به شما و منش عدالتخواهانه و انقلابی پیشین شما داشته ایم و از باب قائده ی مشورت مومنانه و امربه معروف و نهی از منکر اسلامی می باشد
آقای فاطمی حقیقتا ما نگران آبرو و اعتبار شما هستیم و این نگرانی از آن باب است که ما شما را عصاره ی نابی از دل جنبش دانشجویی و انقلابی و تحولخواه دانسته ایم اما اتفاقات رخ داده سوالات و انتقاداتی را در ذهن ما ایجاد نموده که ما برپایه شناخت و ارتباط قبلی آن را با شما و مشاور جوانتان در میان میگذاریم
چند پرسش ساده پیرامون سفر ریاست محترم جمهور به یزد

۱- آیا جا نداشت در نشست شما با اقشار به جنبش دانشجویی هم تریبونی برای بیان دغدغه ها داده شود؟!
۲- با وجود این تنوع بالای سیاسی و فکری جنبش دانشجویی در یزد آیا این درست است که از بعضی تشکلهای دانشجویی و گرایشات سیاسی حتی یک نفر هم به جلسه دعوت نشود؟!
۳-ساختار انتخاب نماینده ی دانشجویان برای سخنرانی چه بود؟! چرا هیچ شفافیت و اطلاعی از آن در دسترس جنبش دانشجویی نیست؟! بماند که همان یک نفر هم که نمیدانیم با چه ساختاری انتخاب شده بود اجازه ی صحبت نیافت.
۴- سهمیه های حضور دانشگاهیان در جلسه ی رییس جمهور و جلسه ی معاون رییس جمهور اقای صولت مرتضوی با چه معیار و ملاکی بود؟! چرا تشکلهایی که سالهاست کسی نامی از انها در صحنه ی دانشجویی استان نمی شنود نماینده داشتند و بعضا دو برابر تشکلهای فعال استان سهمیه حضور داشتند؟! این رانت توسط چه کسانی ایجاد شد؟! چرا بعضی تشکلها به کل حذف شدند؟!
۵- آیا حتی باور کنیم که برای اولین بار در طی سفرهای روسای جمهور به یزد حتی یک وزیر و معاون رییس جمهور در دانشگاه و بین دانشجویان حاضر نشد؟!
۶- چگونه به بدنه ی دانشگاه پاسخگو باشیم که دولتی که بسیاری از ما برای رای آوردنش این همه تلاش از جانب جریانات مختلف دانشجویی صورت دادیم امروز اینگونه با بی مهری نسبت به دانشگاه و دانشجو برخورد میکند؟!
۷- اصلا مسئول دعوت ها و تریبون ها و سهمیه ها برای جنبش دانشجویی در این سفر چه کسی بوده است؟! ایا پاسخی بابت این همه اهمال و رانت و بی توجهی دارد؟! آبرو و اعتبار ضربه دیده ی شما در بین دانشجویان را چه کسی میخواهد جبران کند؟

جنبش دانشجویی استان یزد

واسلام علی من تبع الهدی

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=14412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.