• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
19
‍ ‍ نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی خطاب به اعلمی آل آقا، ریاست این دانشگاه

آقای اعلمی،مشاوران تکنوکرات و لیبرالتان شما را به بیراهه اشاره می دهند…

  • کد خبر : 8101
  • 07 دی 1396 - 13:34

جناب آقای دکتر اعلمی آل آقا ریاست محترم دانشگاه رازی کرمانشاه سلام علیکم   آنچه که مارا بر این واداشت تا این مسئله را بنابر خواستگاه مطالبه گری و شفاف سازی جنبش دانشجویی برای چندمین بار با شما درمیان بگذاریم،غالب شدن مشی تکنوکراتی دربین مدیران شماست.   متأسفانه آنچه که به عنوان یک رویه خاص […]

جناب آقای دکتر اعلمی آل آقا

ریاست محترم دانشگاه رازی کرمانشاه

سلام علیکم

 

آنچه که مارا بر این واداشت تا این مسئله را بنابر خواستگاه مطالبه گری و شفاف سازی جنبش دانشجویی برای چندمین بار با شما درمیان بگذاریم،غالب شدن مشی تکنوکراتی دربین مدیران شماست.

 

متأسفانه آنچه که به عنوان یک رویه خاص در قاموس مدیریتی شما روز به روز عیان تر می شود و تبعات آن قطعا در آینده متوجه آیندگان می گردد،عملگرایی مفرط شما در توسعه کمی محیط آموزشی است و براساس همین رویکرد، چینش مدیران  و مشاوران را انجام داده اید.

 

اگر گفته می شود،دانشگاه کارخانه آدم سازی است،معنایش آنست که،محیط آن باید پردازشگر تربیتی،عقیدتی،مهارتی و علمی برای جامعه دانشجویی باشد،اما مدیران شما،دانشگاه را تماما با دید اقتصادی که منافع کوتاه مدت دانشگاه را تأمین می کند نگاه می کنند و دیرهنگام نیست که دانشگاه رازی به بنگاه بساز بفروش ها تبدیل شود.

 

درمسئله توسعه کمی دونکته بسیار حائز اهمیت است:

ضرورت بررسی و انتشار پیوست فرهنگی و اجتماعی توسعه محیط آموزشی.

ازجهات مختلفی باید به این مسئله پرداخت؛

تناسب محیط کسب و کار با توسعه گروه های آموزشی

بررسی جامع  زیربنای فرهنگی مطابق با شرایط خاص بومی

 

ضرورت انتشار اسناد و تعرفه های مالی در واگذاری پروژه های ساخت و ساز به شرکت های خصوصی.

متاسفانه آنچه که دراین خصوص مشاهده می شود،عدم شفاف سازی در قیمت گذاری مزایده های خصوصی است بطوریکه بنابر رصدهای فعلی،دانشگاه رازی بدون دلیل،هزینه های مازاد هنگفتی را دراین مسیر از دست داده است.

 

این درحالی است که روز گذشته درجلسه شورای اداری در مطالبه ای از نمایندگان مجلس،خواستار تخصیص اعتبارات و منابع مالی بیشتری برای دانشگاه رازی شده اید.

منابع بیاید که مدیران تکنوکرات شما بسازند وفقط بسازند بدون آنکه کمترین دقت و ارزشی برای تدوین نقشه جامع فرهنگی برای دانشگاه و یا استان داشته باشید.

وبازهم این درحالی است که بودجه تحقیقات درونی دانشگاه رازی در ۲۰سال اخیر کمترین میزان خود را داشته است،که فضای بی رمق کارگاه ها و آزمایشگاه ها نتیجه این رویکرد میباشد

 

جناب آقای دکتر آل آقا

احتمال زیاد  منطق  کارگزارانی ها در توسعه چرخ های تولید و سازندگی  رابه خاطر می آورید،که رئیس دولت درآن وقت،درتوجیه سیاست های اقتصادی دولت عنوان می کرد:

اگر سد بزرگی ساخته شود و درکنار آن پانصدمیلیون اختلاس شود ایرادی ندارد چون این سد است که برای مردم می ماند وثمره این مدیریت در لجام گسیخته شدن تورم ۵۰درصدی درکشور را همگان به خاطر دارند.

آنچه که رویه مشاوران اقتصادی شما اعم از رئیس دفترتان،معاون ادرای مالی و نیز مسئول دفتر فنی را شکل داده است نتیجه ای جز افزایش تبعات منفی فرهنگی و اجتماعی برای نسل های آینده جامعه دانشجویی ندارد،چراکه منطق توسعه گرایان،صرفا توسعه است،درحالیکه شکل گیری هویت اقشار جامعه ما دربستر فرهنگی صورت می پذیرد.

 

به همین جهت واحد علمی و آموزشی انجمن اسلامی این آمادگی را دارد تا توضیحات مبسوط تر خود که حاصل تحقیقاتی چند دراین زمینه بوده را به خدمت حضرتعالی ارائه دهد.

 

والسلام علیکم و الرحمه الله و برکاته.

واحدعلمی آموزشی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=8101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.