• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12
بیانات نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج؛

سرکارخانم بازیار در جلسه با استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

  • کد خبر : 14314
  • 18 آذر 1400 - 18:08
سرکارخانم بازیار در جلسه با استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یاسوج :تشکل های دانشجویی، بخصوص انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج در جهت آرمان های انقلاب و رفع فساد و آگاهی بخشیدن به عموم جامعه ،راسخانه قدم برمی دارد تا حق جایگاه خود را ادا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل،نماینده انجمن اسلامی مستقل دانشگاه یاسوج در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:۱۶ آذر ماه را به نام دانشجو نامیده اند تا نمادی باشد بر بیداری اسلامی و عینیت بخشیدن به آرمان های عملی و غرهنگی.

متن بیانات به شرح زیر است:

۱۶ آذر ماه را به نام دانشجو نامیده اند تا نمادی باشد بر بیداری اسلامی و عینیت بخشیدن به آرمان های علمی و فرهنگی. جنبش های دانشجویی همواره نقش تعیین کننده ای در مبارزات آزادی خواهانه مردم بیدار کشورمان داشته اند و حضور آگاهانه دانشجویان مسلمان همراه با مردم انقلابی اجازه نداده تا دشمنان در امور داخلی و خارجی کشورشان دخالت کنند.
تشکل های دانشجویی، بخصوص انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج در جهت آرمان های انقلاب و رفع فساد و آگاهی بخشیدن به عموم جامعه ،راسخانه قدم برمی دارد تا حق جایگاه خود را ادا کند.
همچنین کمال تقدیر و تشکر را ازشما به جهت فراهم کردن همچین محفلی را در این روز داریم.
اما بعد؛
قبل از برگزاری انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری گفتمانی با واژه ی برنامه ریزی در میان عموم شکل گرفت ، حال این گفتمان بر حق، به دوره ی استانداری شما رسیده است و به همین تناسب از شما خواهان ارائه برنامه و طرحی صحیح برای حکمرانی بر استان هستیم . همچنین از شما درخواست داریم عملکرد دو ماهه ی خود را برای مردم استان شرح داده،تا مردم به طور شفاف آگاه از امورات استان شوند.
شفافیت و آگاهی مردم، سبب رفع فساد در سیستم(که در اداره های استان هم دیده می شود)خواهد شد پس از مطالبات اساسی قشر دانشجو هم خواهد بود.
رعایت اصل شایسته سالاری و نفی قومیت گرایی در انتصابات از موارد مهم و قابل توجه در استان است و همچنین فراهم آوردن بستری برای شناخت مدیران جوان و حرکت به سمت جوان گرایی به جهت سپردن مسئولیت به جوانان توانا و نه صرف جوان بودن (همان طورکه در بیانیه ی گام دوم مطرح شده بود)، خصوصا در این برهه ای که بیشتر مدیران استانی را با سنین بالا میبینیم .
همان طور که رهبری در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۶در جمع نمایندگان مجلس یازدهم فرمودند:((یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرائی است؛ فرض بفرمایید وارد شدن در اینکه مدیرکلّ فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلاً فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل. حالا یک وقت در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد استثنائی را من کاری ندارم امّا به طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرائی باید کناره بگیرند، وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرائی در این زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال اینها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود.))
نباید اجازه داد که نمایندگان به مسائل اجرایی استانی ورود کنند و باید با این مورد به شدت مخالفت کرد.
به جهت تحقق شعار سال(تولید،پشتیبانی،مانع زدایی ها) پیشنهاد داریم که؛
۱. شرکت های فعال ،نیمه فعال یا حتی غیر فعال سطح استان شناسایی رصد شود وحمایت های مختلف برای احیای این کارخانه ها انجام گیرد
۲. استفاده از منابع طبیعی که الحمد الله استان به خوبی دارا است مورد استفاده قرار گیرد به طور مثال؛گیاهان دارویی موجود در استان شناسایی و جمع آوری شود وزمینه صادرات آن فراهم شود.
۳۰ صنعت گردشگری که امروزه بسیار مورد توجه است باید در استان هم ملاک قرار گیرد چرا که یاسوج را با نام پایتخت طبیعت یاد می کنیم اما کاری برای جذب گردشگر به طور مشخص انجام نمی دهیم.
۴. استان یک آمار قابل توجهی درخصوص خودکشی زنان دارا است ،همین آمار ضرورت پرداختن به حوزه ی زنان در استان را نشان می دهد و می طلبد یک کارپژوهشی و کارآمد در این مورد انجام شود تا آسیب ها شناسایی شده و به جهت رفع مشکل قدم برداشته شود.(امیدواریم که استاندار محترم شخصی با کفایت و دغدغه مند را به عنوان معاون زنان انتخاب نمایند. )
۵.همان طور که بیان شد استان دارای منابع طبیعی گسترده ای است اما دیده می شود که با صدور مجوز های نا به جا ساخت و سازهایی صورت می گیرد که هم منابع را نابود می کند و هم می توان گفت حق عموم به تاراج می رود.
چند مورد دیگر است که به صورت تیتر وار بیان می کنیم؛
۱.شفافیت در پرداختن به بودجه و انتخاب معاونین و…
۲.پاسخگویی و همرایی قشر دانشجو
۳.مطالبه ی ساده زیستی مسئولین و شروع آن از استانداری،نفی وجود نگاه بالا به پایین مسئولین در استان ، پرداختن به بخش های محروم استان و رفع نیاز های حداقلی رفاهی
۴.فعال شدن سینماهای غیر فعال در شهر یاسوج
۵.پرداختن به مسائل تربیتی در مدارس استان،نظارت بر مدارس غیر انتفاعی
۶.حمایت از نهادهای فرهنگی استان
۷.شورای فضای مجازی جلسات مستمر داشته باشه و تعطیل نباشد.
حمایت از جامعه ی رسانه ای استان
گفتنی است تمام موارد بیان شده حضور میدانی و عمل با روحیه ی انقلابی را می طلبد که امیدوار هستیم شما چنین باشید و نه از قشر مدیران پشت میزنشین.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=14314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.