• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
در گفتگویی با 10 دبیر انجمن‌های اسلامی مطرح شد؛

۹ دی پیش‌بینی وطن فروشی امروز حامیان فتنه ۸۸ هم بود

  • کد خبر : 4857
  • 07 دی 1395 - 18:28
۹ دی پیش‌بینی وطن فروشی امروز حامیان فتنه ۸۸ هم بود

دور برگردان نهم دی ماه یکی از بارزترین نمادهای مشروعیت و مقبولیت حاکمیت دینی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران است که دهان تمام معاندین انقلاب اسلامی را دوخت؛ واقعه‌ای که تمام اقشار کشور را یکپارچه به خیابان‌ها کشاند تا به حرمت امام حسین(ع) و خون‌های شهدایی که پای این شجره طیبه ریخته شده‌اند، بار دیگر […]

دور برگردان نهم دی ماه یکی از بارزترین نمادهای مشروعیت و مقبولیت حاکمیت دینی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران است که دهان تمام معاندین انقلاب اسلامی را دوخت؛ واقعه‌ای که تمام اقشار کشور را یکپارچه به خیابان‌ها کشاند تا به حرمت امام حسین(ع) و خون‌های شهدایی که پای این شجره طیبه ریخته شده‌اند، بار دیگر حقانیت ایران اسلامی را ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بی شک یکی از مهمترین نقاط موثر در روشنگری حوادث غبارآلود فتنه ۸۸، دانشگاه‌ها و فعالین دانشجویی بودند که به عنوان خط مقدم جبهه نبرد حق علیه باطل، از دیرباز، فعال بودند.

بر همین اساس با ده نفر از مسئولین تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، به گفتگو نشستیم تا نقطه نظراتشان را پیرامون حماسه عظیم ۹ دی، جویا شویم.

در بخش اول، مواضع ۱۰ تن از فعالین دانشجویی را می‌خوانید:

۱- اصغر احمدی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار:
حادثه عاشورای ۸۸ و دیگر حوادث سال۸۸ برگی بود بر تاریخ که ثابت کرد با طبل تو خالی بودن نمیتوان دلسوز کشور بود، وقایعی که هنوز مسببان آن که خود را مطیع رهبر هم میدانند حضور پرشور مردم را در راهپیمایی ۹دی فراموش کرده و اکنون هم در برابر خط قرمز فتنه ایستاده اند و کسانی که زمانی اغتشاشات خیابانی را رهبری میکردند دلسوز معرفی میکنند!

کجاست آن یک رو بودن این جماعت با مردم شریف ایران که اگر یکی از آنها زبان بگشاید و اعمال فجیعشان را بازگو کند دل سنگ هم آب میشود به مظلومیت سید علی.

۲- ابولفضل محرمی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم:
حماسه ۹ دی که برخاسته از وقت شناسی و دشمن شناسی و بصیرت ملت همیشه درصحنه ایران بود، تبلور شعار هیهات منا الذله و مبین تجلی اراده ملی مردمان سرزمینی است که در هر برهه از زمان با عزمی برآمده از ایمان به آرمان ها دربرابر مشکلات ایستادگی و استقامت ورزیده اند.

یک عده به سهم خواهی از انقلاب هم چون طلحه و زبیر در صدر اسلام به ساحت نظام جمهوری اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت اهانت نمودند که امام عظیم الشأنمان فرمود قیام برضد حکومت اسلامی در حکم کفر است. پیام ۹ دی به رفاه طلبان این است که قدم اول در راه عزت کشور جز با تکیه بر قدرت عظیم توده ها و تبعیت محض از امر ولی میسر نیست و هر نسخه ای غیر از این شفا دهنده نخواهد بود. وظیفه تشکل های دانشجویی این است که از کارهای نمادین و شعارگونه در رابطه با فتنه فاصله بگیرند و به گفتمان سازی ابعاد آن بپردازند تا عمال فتنه نتوانند خودشان را تبرئه کنند.حماسه ۹ دی را باید هر ساله گرامی داشت و اعلام کرد که دلسوزی نسبت به سران و عمال فتنه امری غیر ممکن خواهد بود

۳- فردین کیانی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ایذه:
نُه دى سال ٨٨، این نکته را خاطرنشان میکند که وقتى توطئه ى براندازى نظام(انقلاب مخملى) در بین برخى مسئولین و خواص شکل میگیرد، مردم تا چه اندازه هوشیار و بیدارند! دستگاه هاى امنیتى و سرویس هاى جاسوسى با حمایت عوامل خودفروخته داخلى، نتوانستند به خواسته ى خود برسند، چرا که انقلاب و نظام اسلامى با گوشت و پوست و استخوان مردم در هم آمیخته شده و مردم ثابت کردند که پیوندشان با ولایت یک پیوندِ عمیق است.

در حماسه نُه دى ٨٨ این مردم عامه بودند که درس ولایت پذیرى و انقلابى گرى را به خواص و مسئولین یاد دادند! و به واقع مردم نظام و انقلاب و آرمان خود را بیمه کردند! در حوادث فتنه گون که همیشه ى  تاریخ از صدر اسلام تا کنون بوده و هست، شناخت دوست و دشمن سخت خواهد بود که اگر افراد جامعه شناسایى دقیق نسبت به جوانب و داشتن بصیرت لازم در  پرتو راهنمایى و ولایت پذیرى را به عنوان سلاح خود برگزینند قطعا بر فتنه غلبه خواهند کرد و در سال ٨٨ این عملى شد

۴- محمدطاهری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز:
تنها برهه بعد از انقلاب که همه گروه های معاند با همه تفاوت های فکری و اجرایی در یک نقطه جمع و برای ضربه به انقلاب متحد شدند فتنه ۸۸ بود. از جبهه ملی و نهضت آزادی و منافقین و سلطنت طلب و   بهاییت و وهابیت تا آمریکا و اسراییل و انگلیس.

به این لیست سیاه باید اصلاح طلبان رادیکال داخلی را هم اضافه کرد که برای همیشه این ننگ تاریخی بر پیشانی شان ماند که شورش و طغیانی علیه نظام آفریدند که انقلاب را تا لبه پرتگاه پیش برد. این فتنه از وجه های گوناگونی برای نظام هزینه های سنگینی را ایجاد کرد.

چه در بعد امنیت ملی و چه در بعد نگاه های بین المللی. همچنین در حوزه اقتصادی، علاوه بر تخریب های اموال عمومی نظیر بانک ها و موسسات و … باعث شد تا تحریم های جدید اقتصادی علیه جمهوری اسلامی وضع شود و به دلیل آشوب ها، میل به حضور سرمایه گذاران خارجی کمرنگ شود. از بعد علمی نیر دانشگاه ها درگیر حواشی فتنه شدند و متاسفانه در روند علمی کشور خدشه وارد شد. اما در کنار همه هزینه های ایجاد شده، انقلاب توانست در عمر سی سالگی خود با حضور حماسی آحاد جامعه و تجلی اراده ملی و نمایش قدرت مردم سالاری در یوم الله نه دی، ثبات خود را اثبات و قوام خود را بیمه نماید.

 در این میان نقش جنبش دانشجویی درین برهه حساس، علاوه بر حضور پر قدرت در میدان تبیین و شفاف سازی، یک نقش فعال و موثر بود و عملکرد آن در فتنه از نقاط درخشان کارنامه تاریخی این جنبش به حساب می آید.

۵- علی قائدرحمت، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز:
دین فروشی که کنی دنیایت هم بر باد میرود و دین خدا را که آبرو ببری در دنیا هم رسوا خواهی شد. برخی ها تحت تفکرات به اصطلاح روشنفکرانه شان فکر نمیکردند که چنین شکست خورده و رسوا شوند و این به دلیل ضعف ایمان است که نمیدانند خداوند حامی این انقلاب و این ملت حسینی ست.

سال ۸۸ بود که فتنه ای بزرگ و سازماندهی شده با پشتیبانی های عظیم و همه جانبه خارجی و خود فروختگان داخلی در کشور رقم خورد. فتنه ای که بهانه آن انتخابات بود ولی شعار سر دادند که انتخابات بهانه و اصل نظام نشانه. دشمنی با نظام و انقلاب حسینی از این واضح تر؟

اما چه شد که کسانی که خود را متعلق به نظام میدانستند و دارای سابقه بودند از آنها برائت نکرده و آب به آسیابشان ریختند؟ به راستی چه شد که سران محصور در فتنه و ممنوع التصویرهایی از هرب خواهش و تقاضا کردند که تحریم ها علیه ایران را بیشتر کنند تا فشار اقتصادی بر مردم زیادتر شود و از نظام ناراضی تر شوند؟

چه شد که کسانی که داعیه سعادتمندی دانشجو را داشتند در دانشگاه ها و در جمع دانشجویان آنها را فریب دادند و تحریکشان کردند تا به اهداف خود برسند؟ چه شد که برخی اساتید تحریک شدند به جای بحث درس، دانشجو را به رفتن به خیابان ها تحریک کنند؟ مگر میشود قلباً به فکر سعادت دانشجو بود ولی آنها را قربانی کرد؟ این چه نوع دوست داشتنی ست؟

فتنه انگیزی ها پشت سر هم در حال اجرا و توطئه ها فراوان و اغتشاشات پشت سر هم و توهین به مقدسات و اعتقادات یک ملت. تا این که گستاخی ها از حد گذشت و فتنه گران به مقدس ترین مقدسات یک ملت، یعنی سید و سالار شهیدان در روز عاشورا اهانت کردند و به جشن و شادی در این روز پرداختند( و هذا یوم فرحت به آل زیاد و آل مروان).

در این هنگام انتظار میرفت که سران محصور در فتنه از آنها برائت کنند اما چنین نکردند و نزدیکان آنها، مروانیان زمان را برادران مجاهد خواندند… هیچ کدامشان نه بیانیه و نه جمله ای در باره آنها صادر نکردند و کسی از آنها انگار از توهین به سالار شهیدان آزرده نشده بود.

اما ملت شجاع و غیور ایران این بی حرمتی را تاب نیاوردند و از فتنه و سران فتنه به خشم آمدند و یکدل و یکصدا همچون روزهای نخستین انقلاب به صحنه آمدند و آنچنان سیلی محکمی بر سران فتنه و فتنه گران زدند که آنها را خار و خفیف کرده و بر زمین انداختند، و آتشی که چند ماه زبانه میکشید را خود ملت و مردم خاموش کردند و ثابت کردند که پای نظام و انقلاب تا آخر ایستاده اند و خواهند ایستاد.

و این روز عظیم در تقویم ایران ثبت شد و تجربه ای شد که دیگر کسی به فکر فتنه گری نباشد که خداوند حامی انقلاب و این نظام مقدس است.

۶- علیرضا فیروزی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک:
۹ دى روز تردیدسوزى و فتنه سوزى است که اوج عظمت و اقتدار ملت بزرگ ایران و پیوند امام و امت را در جنگ طاقت سوز و نفس گیر احزاب نشان داد و به رخ جهانیان کشید.

 از همین رو نباید به ثبت آن در تاریخ کشور و یک آیین محدود و تزیینى بسنده کرد، بلکه باید تبدیل به یک حرکت آگاهى بخش و بصیرت افزاى مستمر و مداوم و هدفمند شود.

در فتنه سال ۸۸ برخی افراد که سوابقی هم در انقلاب داشتند مردود شدند و برخی خواص هم با سکوت معنادار سبب تقویت آنان شدند اما به برکت رهبری و ولایت و جوشش جوانان این سرزمین در نهم دی ماه ، انقلاب اسلامی درخششی دگر بار یافت و ارادت و تعهد نسل جوان به نظام و مبانی انقلاب بار دیگر تثبیت و جلوه گر شد.

۷- ابولفضل شاهکوهی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آیت‌الله بروجردی:
حماسه نه دی یقیناً مشت محکمی بود بر دهان آنهایی که گمان میکردند میتوانند مانع راه انقلاب باشند. اگرچه فتنه گران زحماتی را به کشور تحمیل کردند اما این دوره برکاتی هم داشت که یکی از این برکات این بود که مردم انقلابی ایران اسلامی به همه ی بدخواهان نظام فهماندند که انقلاب همچنان ادامه دارد.

۸- حیدر رئیسیان، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان:
پاسخ مردم در ۹ دی ماه ، در واقع خیزش میلیونی جامعه علیه ضد ارزش هایی بود که در مدت ۸ ماهه ی بعد از انتخابات ، بی حرمتی را به اوج رسانیده بودند که نتنها ریشه ی جمهوری اسلامی بلکه اصول و پایه های اسلام را هدف داشتند و در افکار خودشانچیزی تا پایان حاکمیت جمهوری اسلامی نماندهرا می پروراندند اصلی ترین اشتباه استراتژیک صاحبان این تفکر به نظر بنده همین بود که این جریان چهره ی واقعی خودشان را در روزهای محرم و علی الخصوص روز عاشورا به طور کامل شناساندن و مردم متوجه شدند که اساسا دعوای اینها سر قضیه ی انتخابات و امثالهم نیست اینها مشکلشان با جمهوری اسلامی و اسلام است.

کما اینکه در جلسات خصوصی به این نکته هم معترف شده بودند که در انتخابات تقلبی صورت نگرفته است.

اگه ما به تاریخ تحریم ها هم نگاه اجمالی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که دقیقا بعد از دروغ تقلب در انتخابات ، تحریم ها رشد صعودی زیادی به خود میگیرد و حدود یکسال بعد با تلاش های شبانه روزی برخی از عناصر اپوزیسیون داخلی و خارجی مثل محسن مخملباف و مهدی هاشمی با انجام رایزنی ها و سخنزانی در مجامع سران کشور های اروپایی و آمریکا و تکرار این جملات که ایران از لحاظ قدرت در پایین ترین حد خود قرار دارد که با اعمال تحریم های فلج کننده خصوصا در بحث اقتصادی میتوان باعث نافرمانی های گسترده مردم شده و با ترکیب شدن این شرایط با شرایط سیاسی فعلی نظام جمهوری اسلامی سقوط خواهد کرد، قطعنامه ی ۱۹۲۹ که از نظر کارشناسان مهمترین و بزرگترین تحریم ها و محدودیت ها را علیه ایران ایجاد کرده بود را تصویب میکنند .

در واقع فتنه ی ۸۸
عامل اعمال سنگین تحریم ها گشت تا شاید خواب پنبه دانه ای شتران داخلی و خارجی تعبیر شود، متاسفانه جزئی از این جریان فتنه را بخشی از جریان غیر انقلابی دانشگاه تشکیل میدادند که دچار بی بصیرتی شده و فریب این جریان را خورده بودند؛ اما جوانان مومن انقلابی دانشجویی مثل همیشه ی تاریخ انقلاب در صحنه حضور داشتند و به شفاف سازی و روشنگری فضای غبار آلود فتنه پرداختن و در آشکار سازی نیت واقعی فتنه گران کمک شایانی کردند.

۹– محمدرضا نظری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان:
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در  بهمن ۵۷ و قطع شدن دست قدرت های شرق و غرب از دخالت در کشورمان، دشمنان قسم خورده این نظام تصمیم گرفتند که به نظام به هر طریقی ضربه وارد کرده و آن را از حرکت بازدارند. یکی از این حربه ها به وجود آوردن فضای فنته آلود هست که بتوانند اهداف شوم خود را به نتیجه برسانند. اتفاقی که متاسفانه بازیگران اصلی آن در درون کشور مسئولینی بودند که ادعای انقلابی و حتی در اوایل انقلاب مسئولیت های کلانی داشتند.

اما آنچه نباید میشد، اتفاق افتاد و این افراد با زیر سوال بردن قانون که رهبری فرمودند قانون فصل الخطاب است، کاری کردند که دشمنان داخلی و خارجی این نظام همصدا شده و برای سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی دست به کار شوند، که می توان به: جریان اپوزیسون، عمال شرق و غرب داخلی، منافقین و … اشاره کرد.

از آنجایی که نظام و رهبری با آنها مدارا کرد و مهلت چند ماهه ای به این افراد داد تا توبه  ابراز پشیمانی کنند، متاسفانه این فرصت را غنیمت نشمرده و بر تصمیم خود مصمم بودند که سرانجام در عاشورای سال ۸۸ برابر ۹ دی پا را از گلیم خود دراز تر کرده و به سرور و سالار شهیدان، اصل دین مبین اسلام، قرآن مجید، امام راحل(ره) و رهبری بی احترامی و اهانت کردند که البته خدا روشکر با پاسخ دندان شکن مردم همیشه در صحنه، فهیم، پشتیبان دین، امام، رهبری و انقلاب حماسه ۹ دی ماه که واقعا حادثه عجیبی بود، در تاریخ انقلاب ماندگار شد و درس بزرگی به دشمنان این نظام مقدس داد که فکر براندازی این نظام را از سرشان بیرون کنند.

اکنون ما برای نشان دادن اینکه ما مردم امروز از نسل همان مردم ۹ دی ۸۸ هستیم و بصیرت و ایمانمان را به رخ جهانیان بکشانیم، حماسه ۹ دی را هرچه با شکوه تر نسبت به سالهای گذشته برگزار خواهیم کرد. در آخر به دشمنان این نظام توصیه دوستانه می کنم که فکر ضربه زدن به این نظام مردمی را از ذهن خود بیرون کنند.

۱۰- امیررضا بشیری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
روز نهم دی ۸۸ که قطعا باید آن را جزء ایام­ا… در­نظر بگیریم؛ پایان فتنه­ای بود که علاوه بر ایجاد یک شکاف در اتحاد و انسجام ملی باعث شد تا دشمن از فضای ایجادشده سوء استفاده کند و تلاش کند نظام جمهوری اسلامی را با شرایط سختی مواجه کند. کاندیدا­های معترض برای پیگیری اعتراضاتشان از راه های غیرقانونی به اردوکشی خیابانی روی آوردند که این موضوع باعث خسارت­های انبوه سیاسی، مالی، اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی شد. از جمله خسارت­های اقتصادی می­توان به آسیب های زیادی به اموال عمومی وآثار زیانبار ناشی از تشدید تحریم­های بعد ازفتنه که منتهی به گرانی و تورم و فشار به مردم وکاهش رشد سرمایه گذاری خارجی را اشاره کرد.

مردم کار خود را به بهترین شکل ممکن در نهم دی در جواب به هتاکان به مقدسات انجام دادند و اکنون وظیفه ما درجنبش دانشجویی اولا پاسداشت و صیانت از آن است و در مرحله بعد بتوانیم ابعاد این حماسه را برای قشر دانشجو تبیین کنیم وسوالات آن­ها را پاسخ دهیم  و به این نکته توجه کنیم ۹دی یک جشن ملی است و متعلق به یک حزب یا جناح خاصی نیست و همه افرادی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند در آن شریک هستند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.