• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

کمتر نمک به زخم مردم در شب های منتهی به عید بپاشید

  • کد خبر : 5705
  • 15 اسفند 1395 - 22:33
کمتر نمک به زخم مردم در شب های منتهی به عید بپاشید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، محمد صادقی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز در نامه ای به علی لاریجانی در خصوص تصویب حقوق‌های نجومی هشدار داد. متن نامه به شرح زیر است:   به نام خدا جناب آقای دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی   […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، محمد صادقی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز در نامه ای به علی لاریجانی در خصوص تصویب حقوق‌های نجومی هشدار داد.

متن نامه به شرح زیر است:

 

به نام خدا

جناب آقای دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی

و سایر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

 

سلام علیکم

یکی از مظاهر اشرافی گری مدیران در کشور که باعث آسیب جدی به اعتماد عمومی مردم به نظام اداری کشور و ضربه به سرمایه اجتماعمان گردیده بود، پدیده نامبارک دریافت‌های نجومی توسط تعدادی از مدیران بود؛ که حساسیت زیادی از سوی مردم و رهبری معظم انقلاب را در بر داشت و تبدیل به یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم و رهبری گشت.

حال با گذشت زمان زیادی از ماجرای حقوق های نجومی، مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب می کند که دست کمی از همان حقوق های نجومی دریافتی از سوی مدیران ندارد.

میزان حقوق یک کارگر در کشور حدود نهصد هزار تومان و حقوق یک معلم کمی بیشتر از آن است، حال آنکه تصویب حقوق ماهیانه بیست و چهار میلیون تومان برای مدیران دولتی در قیاس با حقوق کارگران و بسیاری دیگر نجومی محسوب می شود.

چه بسیار مطلوب است که ائمه اطهار علیهم السلام را کمی بصورت عملی وارد زندگی کنیم، مدیر و مسئولی که بیست و چند برابر عموم مردم کشور که زیر دستان او هستند حقوق می گیرد، آیا واقعا فردی همچون علی علیه السلام را الگو و سرمشق خود قرار داده است؟

این قانون به هیچ وجه قابل قبول عموم مردم نخواهد بود و بار دیگر شاهد اعتراضات آن ها خواهیم بود، که البته در شرایط اقتصادی کنونی کشور حق را می بایست به مردم داد که گلایمند نسبت به این قانون باشند.

سال نو نزدیک است و بازار خریدها داغ اما وقتی عده ای مردم تنها نظاره گر خریدهای چند میلیونی عده ای مدیر اشرافی هستند، در حالیکه خودشان توان خرید ابتدایی ترین وسایل و امکانات را ندارند، چه حسی نسبت به مسئولین، مدیران و نظام کشور پیدا می کنند؟

آیا با این دست قانون ها که مجوز قانونی به کسانی می دهد تا بصورت آشکارا و قانونی دست به تاراج بیت المال بزنند، می توانیم به افقی که برای جامعه اسلامی ایران ترسیم شده است که محوری ترین اصل آن، عدالت و قسط است، رسید؟!

فی الحال، به نمایندگی از دانشجویان و قشر عظیمی از مردم خواهشمند است که غم و غصه مردم را در شب های منتهی به عید و سال نو، بیش از پیش نکنید.

 

محمد صادقی
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.