• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
15
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج در گرامیداشت حماسه ۹ دی ماه:

۸ ماه بخاطر خودخوایی‌ها، جناح بازیها و قدرت طلبی‌ها کشور به پرتگاه برده شد

  • کد خبر : 10707
  • 10 دی 1397 - 21:43
۸ ماه بخاطر خودخوایی‌ها، جناح بازیها و قدرت طلبی‌ها کشور به پرتگاه برده شد

«بسم الله الرحمن الرحیم» «اَحَسِبَ النّاسُ اَنْ یُتْرَکُوا اَنْ یَقُولُوا آمَنّا وَ هُمْ لا یُفْتَنُونَ» مردم گمان مى کنند، همین که گفتند: ایمان آوردیم، رها مى‌شوند و آزمایش نخواهند شد. (سوره عنکبوت،آیه ۲) انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه دولتی یاسوج به مناسبت فرا رسیدن حماسه نهم دی ماه بیانیه‌ای را خطاب به دانشگاهیان، دانشجویان، اساتید […]

«بسم الله الرحمن الرحیم»
«اَحَسِبَ النّاسُ اَنْ یُتْرَکُوا اَنْ یَقُولُوا آمَنّا وَ هُمْ لا یُفْتَنُونَ» مردم گمان مى کنند، همین که گفتند: ایمان آوردیم، رها مى‌شوند و آزمایش نخواهند شد. (سوره عنکبوت،آیه ۲)
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه دولتی یاسوج به مناسبت فرا رسیدن حماسه نهم دی ماه بیانیه‌ای را خطاب به دانشگاهیان، دانشجویان، اساتید و اقشار آگاه جامعه در چهار بند به شرح ذیل اعلام می دارد:
بند۱: دانشگاهیان و دانشجویان فرهیخته به عنوان رصد کنندگان مرزهای اعتقادی و سیاسی کشور، با بینشی عمیق و تحلیلی درست از شرایط کنونی کشور، منطقه و جهان؛ ضمن حمایت قاطع از حماسه‌‌ بی‌بدیل و غرور آفرین ملت ایران در نهم دی ماه و برچیدن بساط فتنه‌گران و آشوب‌طلبان مخل نظم و امنیت عمومی در آن سال، مراتب قدردانی و سپاس خود را نسبت به ملت شریف و بصیر ایران – اسلامی خصوصاً مردم شجاع و دلیر استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام می‌دارد. و انزجار و تنفر خویش را نسبت به عاملان هتک حرمت و توهین‌کنندگان به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین علیه السلام در روز عاشورای حسینی سال ۸۸ و مخدوش کردن چهره‌ی قانونی نظام جمهوری اسلامی ایران توسط براندازان مزدور که باعث جریحه‌دار شدن احساسات مردم خدا جو و متدین ایران شد را محکوم می‌کند.
بند۲: مدعیان دروغین مردم سالاری و قانون مداری هنگامی که در محرز انتخاب ملت قرار گرفتن، دست رد به سینه‌ی آنها زده شد و چهره واقعی و پلیدشان بر همگان آشکار شد. ۸ ماه بخاطر خودخوایی‌ها، جناح بازیها و قدرت طلبی‌ها کشور را به پرتگاه بردند. حتی در شعارهایشان به صراحت می‌گفتند: «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» آنها با علم کردن تخلف و تقلب در انتخابات به دنبال براندازی نظام بودند. با تهمت های ناروایی چون: حمله و تجاوز به زندانها و بازداشت‌گاه‌ها بدون ارائه حتی یک سند و مدرک، و تضعیف نهادهای قضایی و نظارتی، پروژه مرگهای ساختگی و شرکت در مراسم ختم آنان توسط سران فتنه و کشاندن پای مجاهدین خلق و منافقین و همجنس گرایان از پاریس تا ریاض، لندن تا واشنگتن همگی به دنبال تشویش و نامنی نظام و انقلاب بودند تا شاید بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند اما ملت ایران با حماسه‌ی غرور آفرین خود در نهم دی ماه آن سال اهداف شوم آنان را به یأس و نامیدی مبدل کرد.
بند۳: بدون ترید جامعه زمانی که دچار فضای آشفته و فتنه‌گون می‌شود اکثر نگاه ها متوجه نخبه‌گان و خواص جامعه می‌شود تا با تحلیل، تبیین و آگاهی بخشی به موقع احساس آرامش و امنیت را به جامعه برگردانند. در شرایط در هم تنیده فتنه که تشخیص حق از باطل سخت می‌شود و امتحان بزرگ الهی است؛ به فرموده مولا علی علیه السلام” نگویید خدایا پنا بر تو از فتنه؛ چون همه شما بدون استثنا دچار فتنه خواهید شد ،چرا که باید امتحان پس دهید. و باید مشخص شود که شما صادقید یا کاذب” در این شرایط حساس که دوران شک و تردید و اختلافات است؛ نقش نخبگان و خواص باید محرز و مشخص شود. و با اعلام مواضع و تحلیل درست خود عوام و توده‌های جامعه را به آرامش دعوت کنند. اما متأسفانه در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ علی رغم حماسه سیاسی و مشارکت بیش از ۴۰ میلیونی ملت ایران در پای صندوق‌های رأی که یکی از دموکراتیک ترین انتخابات تاریخ، نه ایران و منطقه، بلکه جهان را رقم زدند انتطار می رفت خواص جامعه؛ نقش خود را به خوبی ایفا کنند. و این حماسه شیرین را به کام ملت تلخ نکنند. اما برخی از خواص و نخبه‌گان با سکوت خود، بیشتر بر این بحران دامن زدند و برخی هم با مواضع غلط خود با تریبون هایی که نظام از روی اعتماد در اختیارشان گذاشته بود از فلان آیت الله ها گرفته تا دکتر و مهندس و مسئول … همه بذر بی اعتمادی را نسبت به نظام و انقلاب کاشتند و از این امتحان و آزمون؛ نمره قبولی نگرفتند و پشت ولی زمان خود را خالی کردند. اما ملت آگاه و هوشیار ایران- اسلامی که به گفته امام خمینی(ره) از مردم زمان پیامبر هم آگاه‌تر و بهتراند جور همه‌ی این بی‌مسؤلیتی‌ها را کشیدند.
بند۴: در پایان به استحضار می رساند انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه دولتی یاسوج ضمن دعوت از همه اساتید، دانشجویان، حوزویان و اقشار فهیم جامعه به پاسداشت نهمین سال حماسه نهم دی ماه، تاکید می‌کنیم. اکنون پس از ۹ سال از حماسه نهم دی ماه، زمان آن رسیده است تا نهادهای قضایی و امنیتی با سران فتنه و قاتلین خون جوانان بی‌گناه که تاکنون از اقدامات نادرست خود اعلام برائت نکردن، بر اساس عدالت رفتار کند و آنان را به اشد مجازات برساند. خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با راهبری‌ها و رهنمودهای رهبری حکیم و دانا، در آستانه‌ی چهلمین سال پر برکت خود قرار دارد. با توان و قدرت اول امنیتی- دفاعی، علمی و مشارکت سیاسی در منطقه‌ی بی ثبات خاورمیانه، ما اکنون علاوه بر برطرف کردن نیازهای خود در این حوزه‌ها می‌توانیم نیاز سایر ملت‌های دیگر را هم برطرف کنیم. به حول قوه الهی و با امید به آینده روشن انقلاب اسلامی ایران، مشکلات و مسائل اقتصادی را هم با حمیت جمعی و اتحاد داخلی مرتفع خواهیم کرد و با قرار گرفتن ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران در ریل سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت. تمدن نوین اسلامی را بنیان خواهیم نهاد.

وسلام علیکم و رحمت‌ا…

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.