• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

روز دانشجو را به تو تبریک نمی گویم؛تو را به این روز تبریک می گویم!

  • کد خبر : 7701
  • 16 آذر 1396 - 17:02
روز دانشجو را به تو تبریک نمی گویم؛تو را به این روز تبریک می گویم!

روز قلم های تیز، روز فکر های خلاق روز اندیشه های نو،روز تو،روز دانشجو مبارک…اما نه…یک لحظه… روز دانشجو را به تو تبریک نمی گویم؛تو را به این روز تبریک می گویم که این روز بی تو،و بی حس آرمان خواهی و ایمانت به حق طلبی،وجودی بی معناست. امروز شانزدهم آذر روز دانشجوست،روز به خاک […]

روز قلم های تیز، روز فکر های خلاق
روز اندیشه های نو،روز تو،روز دانشجو مبارک…اما نه…یک لحظه… روز دانشجو را به تو تبریک نمی گویم؛تو را به این روز تبریک می گویم که این روز بی تو،و بی حس آرمان خواهی و ایمانت به حق طلبی،وجودی بی معناست.

امروز شانزدهم آذر روز دانشجوست،روز به خاک و خون نشستن سه دانشجو،روز دانشجوی آرمان خواه و استکبار ستیز،روز دانشجوی شجاع و حق طلب؛نسل سوم انقلاب نسل سکوت نخواهد بود.

قرار ما با سیاست مداران کی خواهد بود؛که فقط یک روز از سال را برای امواج سخنان گاه ارام و گاه خروشان ما دانشجویان ساحل شوند؟
ای کاش سیاست مداران و دولت مردان از رهبرمان یاد می گرفتند که باید ساعت ها و روزهای متعدد برای شنیدن سخنان دانشجویان وقت گذاشته شود تا دردودل آن هارا شنید و از مشکلاتشان آگاه شد.

اما این دلیلی برای ساکت نشستن مانیست،بیایید کمی دانشجو باشیم؛آیه۱۱سوره رعد اشاره مستقیمی به وضع کنونی ما دارد که می فرماید:(ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم)خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه خودشان بخواهند؛مشکلاتی چون تشکیل نشدن شورای صنفی دانشگاه،انتقال مشکلات به صورت مجازی؛اینکه پیامی حاوی مشکلات خودمان را در کانالی به صورت نمادین قرار دهیم و خودمان هیچ اقدامی انجام ندهیم و بدتر از آن انتظار معجزه نیز داشته باشیم نشان دهنده ی بی تدبیری ماست؛
این گره ها فقط به دست ما و با رمزحق طلبی و آرمان خواهی باز می شود.

حضرت آقا نیز بر همین موضوع تاکید دارند و ما جوانان و دانشجویان را توصیه به ارمان خواهی و مطالبه گری میکنند و می فرمایند:  فرق شمای جوان و دانشجو و صادق و پاکیزه‌دل، با یک آدم سیاسی‌کار باید در همین باشد؛ حرفتان را صریح بزنید؛ آنچه را که میزنید، از دل بزنید؛ و اگر چنانچه معلوم شد که اشتباه است، سریع پس بگیرید؛ راحت. این، به نظر من یکی از بهترین شاخصه‌های دانشجوئی است.

 

ذبیحی

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.