• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

چند نکته در مورد جبه های مردمی نیرو های انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 4904
  • 09 دی 1395 - 14:58
چند نکته در مورد جبه های مردمی نیرو های انقلاب اسلامی

بسمه تعالی قطعا اصل کار یعنی ایجاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فی نفسه یک اتفاق و ابتکار خوب در بین نیروهای دوستدار نظام و انقلاب هست اما بایست به چند نکته توجه داشت: اولا این جبهه فقط نباید با هدف وفاق و اجماع ایجاد شده باشد. توضیح اینکه فلسفه وجودی این جبهه نباید اتحاد […]

بسمه تعالی

قطعا اصل کار یعنی ایجاد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فی نفسه یک اتفاق و ابتکار خوب در بین نیروهای دوستدار نظام و انقلاب هست
اما بایست به چند نکته توجه داشت:

اولا این جبهه فقط نباید با هدف وفاق و اجماع ایجاد شده باشد.
توضیح اینکه فلسفه وجودی این جبهه نباید اتحاد مقطعی بین نیروهای انقلابی برای رسیدن به یک کاندیدای مورد اتفاق همه برای انتخابات اینده باشد، البته اینکه اجماع و اتفاق نظر روی فرد اصلح صورت بگیرد خوب هست اما نبایست این انتخابات و پیروزی در آن برای این جبهه هدف صرف واقع شود که دراینصورت دیگر تفاوتی با سایر طیف های فعال سیاسی که برای رسیدن به قدرت له له میزنند آن هم به هر قیمتی، نخواهند داشت.

دوما
هدف اصلی این جبهه بایست دادن جان انقلابی تازه و البته اصیل و همچنین با برنامه مشخص برای اداره کشور در تک تک حوزه ها من جمله فرهنگ، سیاست خارجه، وضعیت معیشتی ملت، رکود و… باشد.
با توجه به اینکه دهه ی چهارم انقلاب اسلامی به پایان رسیده است و ناکارآمدی خصوصا در اقتصاد و مشکلات فساد و آسیب های اجتماعی نمایان است،
این جبهه باید بتواند این ناکارآمدی را که آسیبی برای آینده ی انقلاب اسلامی است با ارائه برنامه مستدل و برنامه ریزی شده دچار و حل کند.
سوما
در صورتی که این جبهه برای انتخابات آینده بخواهد نماینده قشر انقلابی را معرفی نماید که البته تا بدین جا به نظر میرسد یکی از اهدافش نیز همین موضوع هست معتقدم لازم است تیم کاری نامزد موردنظر در حوزه های مختلف به مردم معرفی شود. باید مشخص باشد که رئیس جمهور آینده می خواهد با چه تیم کاری برنامه های کاری خود را اجرائی نماید. بر این اساس مردم باید دست کم عناصر کلیدی رئیس جمهور آینده خصوصا در بخش های اقتصادی را بشناسند.

چهارما
در ترکیب این جبهه البته سعی شده است تا از اقشار و اصناف مختلف حوزه انقلابی چون طالب زاده و حتی تحلیلگر برجسته و خوش فکری چون مهدی محمدی استفاده شود که البته از این لحاظ این اتفاق مثبت است چرا که محتمل همچین ترکیبی، میتواند گفتمانی از دل مشکلات جامعه و به طور خودمانی “کف بازاری” ارائه کند درنتیجه شاید فاصله عمیق ایجاد شده بین بدنه جامعه و ملت را که با سران انقلابی که از متن ملت جدا گردیده اند بتواند جبران نماید.

پنجم
این جبهه برای اینکه بتواند نظر تمامی یا حداقل نظر اکثریت قاطع اقشار انقلابی و دلسوز نظام را به خود جلب کند بایست درابتدا بتواند گفتمان ان شاءالله خیرخواهانه خود را با برنامه مشخص و مدون به طیف های رنج دیده و آن طبقه ای که بیش ترین ضربه را از بی مدیریتی ها و اتخاذ سیاست های غلط گذشته متحمل شده اند، منتقل کند که البته حرکات رسانه ای صحیح این جبهه نیز به شدت تاثیر گذار خواهد بود.

مرتضی دهقان، فعال دانشجویی دانشگاه چابهار

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.