• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

چرا زور کسی به زنگنه نمی‌رسد؟

  • کد خبر : 12403
  • 24 آبان 1398 - 16:48
چرا زور کسی به زنگنه نمی‌رسد؟

هزینه ۳۰ هزار میلیاردی حذف کارت سوخت را چه کسانی باید پرداخت کنند؟ اگر کارت سوخت هوشمند کاری اشتباه است چرا دوباره اجرایی شده است؟ اگر کاری مفید است هزینه چند سال حذف این سیاست را چه کسانی باید بپردازند؟

حمزه دستیار دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: دولت نهم و دهم با تمام مزایا و معایبش با سهمیه بندی بنزین و افزایش پلکانی قیمت هم فشار احتمالی به جامعه را مدیریت کرد و هم توانست یشترین کاهش در وابستگی به واردات بنزین را به نام خود ثبت کند، سهمیه بندی بنزین نماد سیاستگذاری داخلی صحیح بدون کپی برداری خاص بود که توانست میزان مصرف و تقاضا را به بهترین شکل مدیریت کند.
وی افزود: اما با روی کارآمدن دولت روحانی ورق برگشت و سوخت دردسر بی پایان مردم شده است، سوال اینجاست آقای زنگنه که قبلا گفته بود: « بهتر است یک چیز به شما بگویم، کاری که هیچ کس در دنیا انجام نمی دهد و تنها ما انجام می دهیم را باید به آن شک کنیم و بر عکس کاری که در همه جای دنیا انجام می شود را اگر انجام ندادیم نیز باید به آن شک کنیم. هیچ کس در دنیا از سامانه هوشمند سوخت استفاده نکرده است.» و چند سال مملکت را از مواهب و تدبیر این سیاستگذاری صحیح محروم کرد، چرا نباید امروز پاسخگو باشد؟ چرا زور کسی به زنگنه نمی رسد؟ چرا باید مردم هزینه اشتباهات مستمر این وزیر ثروتمند و مافیایی دولت را بپردازند؟
دستیار یادآور شد: زنگنه و دولت در حالی سال ۹۴ کارت سوخت را کنار گذاشتند که طی ۹ سال اجرای آن، میزان مصرف بنزین از روزانه ۷۳ میلیون لیتر در سال ۸۵ به روزانه ۶۹ میلیون لیتر در پایان سال ۹۳ رسیده بود، اما با حذف این طرح استراتژیک، طی پنج‌سال اخیر میزان مصرف روزانه بنزین از ۶۹ میلیون لیتر در پایان سال ۹۳ به بیش از ۹۱ میلیون لیتر در فروردین سال جاری رسیده که حکایت از رشد ۳۱ درصدی مصرف روزانه بنزین طی این دوره است.
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: هزینه ۳۰ هزار میلیاردی حذف کارت سوخت را چه کسانی باید پرداخت کنند؟ اگر کارت سوخت هوشمند کاری اشتباه است چرا دوباره اجرایی شده است؟ اگر کاری مفید است هزینه چند سال حذف این سیاست را چه کسانی باید بپردازند؟
وی افزود: مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نشان می دهد که مسئولین ارشد کشوری فضای اقتصادی جامعه را متوجه نمی شوند، زیرا جهش تورم در سبد کالا‌های مصرفی خانوار را بواسطه این افزایش قیمت متوجه نمی شوند و لحاظ نکرده اند، آن هم در شرایطی که وضعیت اقتصادی ایران وضعیت نامطلوبیست؛ اولا می توانستند افزایش قیمت را به صورت پلکانی انجام دهند، ثانیا اینکه جو روانی اجتماعی را آماده می کردند نه اینکه دولت و وزیر نفت هرگونه افزایش قیمتی را منکر شوند و به یکباره در نیمه شب شوک روانی به جامعه وارد کنند.
دستیار تصریح کرد: موضوع مهم دیگری که مطرح است، دو نرخی بودن سوخت است. مگر نه اینکه روحانی دو نرخی شدن بنزین را فسادزا می‌دانست! پس چگونه است که همان فرآیندی که معتقد بود فسادزا است را مصوب و اجرایی می کند؟ دولتی ها الان در حال انجام فرآیندی فساد زاست یا قبلا دروغ میگفتند؟ و یا اشتباه می کردند؟ کدام یک؟ چه کسی باید افکار عمومی را در مقابل این همه تناقض در رفتار و گفتار مسئولین آگاه کند.
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن هاس اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های کشور در پایان گفت: بنده هدف گرفتن اعتماد عمومی نسبت به نظام اسلامی را هشدار می دهم، اعتمادی که با پشت سرگذاشتن ۴۰ سال شهید، خون و ایثار و تحمل انواع فشار و تحریم ملت به دست آمده است، امروز توسط عده ای از مسئولین که هیچ درکی از فضای اجتماعی، وضعیت معیشت و واقعیت جامعه ندارند، در حال فروپاشی است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.