• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1
گفت و گو با علیرضا نعمتی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی:

چرا باید چهار وزارتخانه دولت درگیر اجرای سندی۲۰۳۰بدون هیچ شرح و تفسیری شوند؟؟

  • کد خبر : 6387
  • 14 خرداد 1396 - 23:35
چرا باید چهار وزارتخانه دولت درگیر اجرای سندی۲۰۳۰بدون هیچ شرح و تفسیری شوند؟؟

جریان تصویب مخفیانه این سند در کشور عمومی شده و ترس دولت مردان را فراگرفته، بندهایی از این سند که کاملا مغایر با ارزش های اسلامی و ایرانی است منتشر شده است و دولت محترم به جای پاسخ به ایرادات وارده به این سند کاملا سکولار،منتقدان را مورد هجمه…

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذر،علیرضا نعمتی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در مصاحبه با آذرنامه اظهار کرد: همیشه از روحانیت منهای اسلام و اسلام منهای روحانیت ضربه خورده ایم. چیزی که در این دولت به وضوح مشاهده میکنیم روحانیت منهای اسلام است. شخص اول اجرایی کشور علاوه بر سیاست های لیبرالی که در حوزه های مختلف بکار گرفته است در راستای سکولاریزه کردن کشور هم قدم برداشته و سعی در حرکت آهسته و بی سروصدا در این راه دارد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: کشور ما کشوریست با فرهنگی اصیل و اسلامی که آنرا در طول زمان ها و تغییر انواع حکومت ها و سر کار آمدن افراد متفاوت با طرز فکر و اندیشه های متفاوت حفظ کرده است.فرهنگ کشور من حتی در برابر رضا خان که او را قلدر میخواندند سر تعظیم فرود نیاورد.چرا؟؟چون که فرهنگ هر کشور و ملتی با عقاید و باور های آن ملت رابطه مستقیم دارد و نمیشود مردمی را وادار به کاری کرد که به آن اعتقاد ندارند.

نعمتی ادامه داد: مردم قبول نمیکنند که سازمانی از آنطرف دنیا بلند شود و سندی آماده کند تحت عنوان سند۲۰۳۰ و آنرا به کشوری که فرهنگی اصیل و اسلامی دارد تحمیل کند.همانگونه که شیطان گناهان را زیبا جلوه میدهد،غربی ها هم این سند را با سرفصل هایی بزک کرده و فریب دهنده آراسته اند که بر خلاف سر فصل های زیبایش باطنی پلید و قصدی پلیدتر در پشت این سند نهفته است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه سند ۲۰۳۰سندی است که با شکست طرح هایی چون نظم جهانی،پست مدرنیسم و نئولیبرالیسم از طرف غربی ها طرح ریزی شده است  اضافه کرد: وقتی که غرب با نیروی نظامی و جنگ سخت نتوانست به قصد شوم خود برسد و دید که نمیتواند،حال با این روش یعنی به روش پخت قورباغه میخواهد کم کم تمامی عقاید و فرهنگ ما را از بین ببرد و اینگونه بتواند بر ما مسلط شود. پذیرش این سند،پذیرش بردگی فرهنگی یک کشور است که در پی این بردگی،بردگی سیاسی و اقتصادی و سپس مستعمره شدن کشور صددرصد اتفاق خواهد افتاد.

این فعال دانشجویی با طرح این سوالات که آیا حافظه تاریخی مسئولان مربوطه پاک شده است؟؟؟ آیا هنوز اصرار دارند که آزموده را بیازمایند؟؟ آیا با وجود اسناد بسیار مهمی چون تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند نقشه جامع علمی کشور و…باز به سراغ ۲۰۳۰ می روند و اصرار بر اجرای آن دارند؟؟؟ چرا باید چهار وزارتخانه دولت تدبیر و امید درگیر اجرای سندی چون این در سکوت رسانه ای و بدون هیچ شرح و تفسیری شوند؟؟ اگر واقعا کاسه ای زیر نیم کاسه ی این سند و شما نیست،بسیار خب آنرا علنی میکردید و برنامه هایی را در شبکه های مختلف برای توضیح آن ترتیب میدادید؟؟
پس چرا این کار را نکردید؟؟ ادامه داد: باز میگویم این سند ،سند بردگی نه تنها ایران بلکه سند بردگی هر کشوریست که آنرا بپذیرد.سندی که حتی فرانسه که بعضا اشتراکات فرهنگی و تقریبا فرهنگی سکولار دارد نیز آن را قبول نکرد.
نعمتی تصریح کرد: جریان تصویب مخفیانه این سند در کشور عمومی شده و ترس دولت مردان را فراگرفته، بندهایی از این سند که کاملا مغایر با ارزش های اسلامی و ایرانی است منتشر شده است و دولت محترم به جای پاسخ به ایرادات وارده به این سند کاملا سکولار،منتقدان را مورد هجمه قرار میدهد و میخواهد با استفاده ابزاری از فرهنگیان و معلمان از پاسخگویی سر باز زند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: شاید این آشفتگی دولت رو بتوانیم بخاطر ترس از مردم بدانیم چون مردم ایران هنوز هم که هنوز است به ارزش های اسلامی و البته ارزش های اخلاقی و تربیت درست فرزندانشان اهمیت می دهند و شاید اگر اکثر توده مردم خبر داشته باشند که در بطن این سند در ظاهر بزک شده، چه چیزها و نقشه های برای آموزش فرزندانشان بر مبنای اومانیسم و سکولاریسم کشیده شده است شاید صدای اعتراضشان بلندتر به گوش رییس جمهور و دولت محترم برسد. چرا که مردم هنوز هم بر این باورند که نباید به دختر و پسر ۴ ساله در مهد کودک آموزش جنسی داد، مردم هنوز هم همجنس بازی را یک عمل شنیع و حرام و جز گناهان کبیره میدانند؛ چیزی که در این سند باید به رسمیت شناخته شود.

این فعال دانشجویی ضمن تشریح اصالت اسلام و روحانیت اظهار کرد: ما همیشه از روحانیت منهای اسلام و اسلام منهای روحانیت ضربه خورده ایم. چیزی که در این دولت به وضوح مشاهده میکنیم روحانیت منهای اسلام است. شخص اول اجرایی کشور علاوه بر سیاست های لیبرالی که در حوزه های مختلف بکار گرفته است در راستای سکولاریزه کردن کشور هم قدم برداشته و سعی در حرکت آهسته و بی سروصدا در این راه دارد. این سند آنقدر حرمت شکنی میکند که رهبر انقلاب در تاریخ ۱۷ اردیبهشت روز یکشنبه در دیدار با معلمان و فرهنگیان، رسما به این مسئله ورود کرده و گفتند که جمهوری اسلامی کشوری نیست که همچین سندهایی را قبول کند، و از مسئولان و شورای عالی انقلاب فرهنگی گله جدی کردند.

نعمتی تصریح کرد: فصل چهارم این سند که در مورد آموزش است کاملا بر مبنای سکولاریسم و اومانیسم طراحی شده و بصورت آشکار سعی در تغییر فرهنگ ایرانی اسلامی به فرهنگ منحط غربی دارد. اما این روزها امضای این سند در زمینه آموزشی که در ابتدا گفته شد الزام آور نیست و اکنون مشخص شده است اگر امضا کنند و اجرا نکنند پرونده کشور در سازمان ملل به جریان میفتد و ذیل تحریمهای حقوق بشر قرار میگیریم.این سند مرا به یاد برجام میندازد و مسلما این یکی از آن برجامهایی است که قرار است مثل برجام یک اجرا شود به بهانه تعامل هر چه بیشتر با جهان!!!!!!. و با کمی اغماض میتوان به این سند عنوان برجام دو را داد. در این میان دولت ترجیح میدهد بجای جوابگویی به خلافهایی که برای تصویب بدون اجازه این سند صورت گرفته و همچنین ماهیت سکولار این سند،دو قطبی معلمان و منتقدان را تا جایی که میتواند تقویت کند تا بتواند اذهان عمومی را منحرف کرده و در پشت پرده کار خود را به پیش برد. اما آنچه که مسلم است حتی قریب به اتفاق اکثر معلمین موافق تصویب چنین سندی با ایرادات بسیار نبوده اند. ولی همیشه قشر فرهنگی چون رسانه آنچنانی در اختیار ندارند صدایشان به جایی نمیرسد و فقط از نام شریفشان استفاده ابزاری میشود.

این فعال دانشجویی در آخر  عنوان کرد: از آقای روحانی و دولتشان تقاضا میکنم به جای اینکه به این دو قطبی ها دامن بزند ،پاسخگوی نقدها و تخلفات وارده به این سند باشد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.