• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

پُز آزادی و سرکوب مخالفان حاکی از رفتار دوگانه دولت است

  • کد خبر : 356
  • 16 مرداد 1394 - 6:27
پُز آزادی و سرکوب مخالفان حاکی از رفتار دوگانه دولت است

علی عبدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به توقیف رسانه‌های منتقد دولت، گفت: در دو سالی که از عمر دولت یازدهم تا امروز گذشته شاهد یک روند غلط از سوی آن هستیم و این روند همان روندی است که پیش از این فضای عمومی و اجتماعی کشور در دوره دولت کارگزاران شاهدش بود. […]

علی عبدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به توقیف رسانه‌های منتقد دولت، گفت: در دو سالی که از عمر دولت یازدهم تا امروز گذشته شاهد یک روند غلط از سوی آن هستیم و این روند همان روندی است که پیش از این فضای عمومی و اجتماعی کشور در دوره دولت کارگزاران شاهدش بود.

وی ادامه داد: در آن زمان فضای عمومی و اجتماعی کشور  دچار نوعی خفقان سیاسی و اجتماعی شده بود که به دلیل برخوردهای سلبی از سوی دستگاه‌های دولتی کشور با احزاب، گروه‌ها و رسانه‌های کشور صورت می‌گرفت.

مسئول سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: در طول مدتی که از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد همواره شاهدیم که مجموعه رسانه‌های منتقد دولت مکررا با تذکرهای شدید و حتی در مراحل بعدی با توقیف مواجه می‌شوند به طور مثال شاهد هستیم که چندین مرتبه هفته نامه ۹ دی توقیف شده، روزنامه کیهان و وطن امروز تذکر کتبی گرفته و حتی در برخی موارد به توقیف نیز انجامیده‌اند.

عبدی در ادامه افزود: این اتفاقات دقیقا در شرایطی رخ می‌دهد که کمترین میزان حمایت‌ها به لحاظ مالی از رسانه‌های منتقد دولت صورت می‌گیرد و بیشترین کمک مالی از سوی دولت و وزارت ارشاد متوجه رسانه‌های حامی آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر کسی ادعای شعار زنده باد مخالف من را می‌دهد باید شیب کمک‌های خود را به سمت مسائل مادی و معونی نسبت به رسانه ها و افراد مخالف و منتقدش سوق دهد، تاکید کرد: منتقدین باید بیش از رسانه‌های مجیزگوی دولت از این کمک ها بهره مند شوند و از سوی دیگر نه تنها نباید با این رسانه ها برخورد شود بلکه از آنها در جهت اصلاح ضعف‌ها، کاستی‌ها و برطرف کردن نقاط ضعف کمک گیرد.

عبدی با بیان اینکه در این دو سال شاهد یک خفقان رسانه‌ای در کشور بوده‌ایم اضافه کرد:  این دیکتاتوری رسانه ای تا آنجا پیش می‌رود که حتی رسانه ملی که در دو سال گذشته کمترین میزان انتقاد را نسبت به دولت و برنامه‌های هسته‌ای داشته است با برخورد دولت مواجه می‌شود این در حالی است که گروه های سیاسی داخلی در زمانی که مذاکرات هسته‌ای در جریان بود به رسانه ملی نامه زدند و اعلام کردند که چرا صدا و سیما به صورت ملی عمل نمی‌کند و به رسانه دولت تبدیل شده است.

وی ادامه داد: البته این مسئله انتقاد ما نیز بود که چرا نباید به منتقدین توافق نامه ژنو و توافق نهایی در وین اجازه صحبت در خصوص بحث هسته‌ای و همچنین گفتگوی رودررو با مردم داده شود و از سوی دیگر رسانه ملی تمام وقت تریبون مسئولان دولتی و وزارت خارجه باشد؟

مسئول سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تصرریح کرد: امروز حتی شاهد هستیم که رئیس جمهور در برابر نقدهای کوچکی که راجع به توافق هسته‌ای از صدا و سیما پخش می شود برخوردهای سلبی شدیدی نشان می‌دهد این امر بیانگر آن است که دولت ظرفیت کوچکترین نقدی را حتی از سوی رسانه ملی که دو سال تماما از دولت تدبیر و امید حمایت کرده ندارد.

عبدی افزود: معتقدیم  چنانچه این روند ادامه یابد نتیجه‌ای جز همان مسئله‌ای که عاید دولت کارگزاران و سازندگی شد برای دولت تدبیر و امید نخواهد بود؛ همان گونه که دولت اصلاحات آمد و دولت کارگزاران و سازندگی را کنار زد و باعث شد مسئولان آن دولت به عنوان انسان‌های دیکتاتور مآب در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شود این مسئله در صورت ادامه این روند برای دولت روحانی رخ خواهد داد.

مسئول سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه سر دادن شعار و پز آزادی اندیشه و زنده باد مخالف من از سوی دولت تدبیر و امید نشان از رفتار دو گانه آن دارد، خاطرنشان کرد: بزرگترین نمونه این مسئله را می‌توان در ابتدای سال تحصیلی گذشته دید که در زمان حضور رئیس جمهور در دانشگاه هیچ یک از مجموعه های منتقد دولت اجازه صحبت کردن در مقابل وی را نداشتند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.