• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
کیانی در گفتگو با فارس:

وزارت علوم نباید قربانی سهم‌خواهی جریان‌های سیاسی شود/ لزوم معرفی فردی توانمند و علمی برای وزارت علوم

  • کد خبر : 6851
  • 11 شهریور 1396 - 18:19
وزارت علوم نباید قربانی سهم‌خواهی جریان‌های سیاسی شود/ لزوم معرفی فردی توانمند و علمی برای وزارت علوم

مهدی کیانی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در خصوص معرفی وزرای علوم و نیرو در مهر ماه، گفت: وزارت علوم جزو وزارتخانه‌های بسیار مهم و حساس است و نیاز است که در انتخاب وزیر علوم آینده بسیار دقت شود. […]

مهدی کیانی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در خصوص معرفی وزرای علوم و نیرو در مهر ماه، گفت: وزارت علوم جزو وزارتخانه‌های بسیار مهم و حساس است و نیاز است که در انتخاب وزیر علوم آینده بسیار دقت شود.

وی در ادامه با اشاره به فشار برخی جناح‌ها و گروه‌ها به دولت برای تصاحب برخی وزارتخانه‌ها، افزود: وزارت علوم از جمله وزارتخانه‌هایی است که برخی به دنبال تصاحب آن هستند و قصد دارند با نفوذ در لایه‌های آن به صورت‌های مختلف از جمله ایجاد تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های دانشجویی و به کمک اساتید همفکر خود به جان از دست رفته اصلاح طلبی یک بار دیگر خون تزریق کنند.

کیانی ادامه داد: متاسفانه این جریان با ایجاد انحراف در حرکت کلان کشور، ایران را از رفتن به سمت آرمان‌ها دور نگه داشته و در طول زمان خسارت‌های جبران ناپذیری بر بدنه جامعه وارد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در دوره گذشته دیدیم که رضا فرجی‌دانا به عنوان وزیر از مجلس رای گرفت ولی طولی نکشید که با انتصاب اشخاص مساله‌دار و افرادی که در فتنه ۸۸ نقش داشتند به پست‌های معاونت وزارت علوم با واکنش منفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبه رو شد و ادامه این روند و اقدامات دیگر فرجی‌دانا باعث عزل وی شد و پس از وی محمد علی نجفی به عنوان سرپرست وزارتخانه و در نهایت هم محمد فرهادی وزیر علوم معرفی شد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: با روی کار آمدن محمد فرهادی بر مسند وزارت علوم شاهد نابسامانی‌هایی بودیم‌ و انگار هشدارهای رهبری نسبت به افت علمی دانشگاه‌ها در طول عمر ۴ساله دولت یازدهم کافی نبود.

وی در ادامه با اشاره به گلایه‌های رهبر انقلاب در خصوص وضعیت علمی کشور، تصریح کرد: سیاسی بازی در وزارت علوم دولت یازدهم مشکلات زیادی را ایجاد کرد. برای همین یک بار دیگر وزارت علوم نباید قربانی سهم خواهی جریان‌های سیاسی شود.

کیانی گفت: دانشگاهیان وزیر علومی به دور از دسته بندی سیاسی و حزبی می‌خواهند، فردی توانمند و کاملاَ علمی که بتواند جریان دانشگاه را به سمت تولید علم و فناوری سوق دهد. کسی باشد که عامل جهش زیر ساخت‌های علمی کشور باشد و بتواند آن شتاب علمی که در سال‌های گذشته شکل گرفته بود را برگرداند و دانشگاه‌ها و وزارت علوم را از حاشیه‌های سیاسی به دور نگه دارد.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: وزیر علوم آینده باید به نقشه جامعه علمی کشور توجه ویژه داشته باشد و گفتمان پیشرفت علمی را احیا کند.

وی گفت: از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود فردی بر مبنای شایسته سالاری را انتخاب کنند و اجازه ندهند فشارهای سیاسی در انتخاب وزیر علوم آینده تاثیرگذار باشد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.