• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
محمدی در گفت‌وگو با فارس:

وجود جاسوس در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از عجایب تاریخ دیپلماسی بود/ مجازات ۵ سال حبس برای «دری» کافی نیست

  • کد خبر : 6953
  • 19 مهر 1396 - 23:20
وجود جاسوس در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از عجایب تاریخ دیپلماسی بود/ مجازات ۵ سال حبس برای «دری» کافی نیست

محمدرضا محمدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر بازداشت یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای، گفت: تاکنون فکر می‌کردیم دلیل فجایعی که در برجام رقم خورد، به دلیل کامل نبودن تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است و نبود حقوقدان در بین مذاکره‌کنندگان ایرانی باعث پیش […]

محمدرضا محمدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر بازداشت یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای، گفت: تاکنون فکر می‌کردیم دلیل فجایعی که در برجام رقم خورد، به دلیل کامل نبودن تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است و نبود حقوقدان در بین مذاکره‌کنندگان ایرانی باعث پیش آمدن خلاءهای غیرقابل‌قبول در متون حقوقی برنامه جامع اقدام مشترک بوده است ولی وجود جاسوس در این تیم، حقیقتاً یکی از عجایب تاریخ دیپلماسی کشور بود. این در حالی است که هیچ‌یک از دولتی‌ها و مسئولین وزارت خارجه در مورد این اتفاق تعجب‌برانگیز واکنش خاصی نشان نداده‌اند.

وی با اشاره به محکوم شدن دری‌اصفهانی به ۵ سال حبس، افزود: این مجازات برای کسی چنین خیانتی کرده و سالهای سال، جمهوری اسلامی درگیر با آن خواهد بود خیلی کم است. چه کسی می‌داند تا چه حد از ضرباتی که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در این مذاکرات خورده به دلیل همین جاسوسی بوده است! درهرصورت این مجازات برای این فرد قابل‌قبول نیست.

محمدی تصریح کرد: نکته‌ جالبی که در مورد کارنامه جناب دری اصفهانی وجود دارد این است که او قبل از انقلاب کارمند خزانه‌داری امریکا بوده و بعد از انقلاب هم که استخدام وزارت دفاع شد و مسئول وزارت دفاع ایران برای مطالبات حقوق ایران از امریکا شده بود، مشخص شد که به دلیل عدم ارائه مستندات در جلسات دادگاه باعث صدور آرا به نفع امریکا شده است که بعد از افشا شدن این امر از وزارت خارجه اخراج شد و همچنین در سالهای اخیر هم پرونده‌ قاچاق دارو و خارج کردن مبالغ زیادی ارز از کشور توسط او در قوه قضاییه باز بوده است ولی سؤالی که مطرح است این است که چرا چنین شخصیتی با این‌ همه سابقه سیاه باید مذاکره‌کننده هسته‌ای ما در جامعه بین‌المللی باشد؟!

وی گفت: آن زمانی که مذاکرات در حال پیگیری بود، چشم‌های تک‌تک ایرانی‌ها به اخبار بود و همه امیدوار به نتیجه‌ای بودند که به نفع جمهوری اسلامی باشد ولی چه کسی فکر می‌کرد که عمق فاجعه تا جایی باشد که حتی در تیم مذاکره‌کننده ما جاسوس هم باشد!

محمدی اظهار داشت: روح برجام هرگز شکل هم نگرفت، چون هرگز اجرا نشد ولی امروز دولت در حال شمارش معکوس برای لغو کامل برجام از سوی طرف آمریکایی است و آن‌وقت می‌توانیم ببینیم که تنها چیزی که برای ایران می‌ماند پامال شده حقوق هسته‌ای‌اش بوده است و اندکی سرخوردگی برای طرفداران مذاکره و بده بستان با امریکا.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.