• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
شریفی فر در جلسه اول رسانه

هرچه مردم در جامعه از لحاظ فرهیختگی، سطحی تر باشند، میزان مصرف و تاثیرپذیری آنها از رسانه ها افزایش خواهد یافت.

  • کد خبر : 5694
  • 13 اسفند 1395 - 1:37
هرچه مردم در جامعه از لحاظ فرهیختگی، سطحی تر باشند، میزان مصرف و تاثیرپذیری آنها از رسانه ها افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، اولین جلسه از سلسله جلسات «آدم حسابی رژیم می‌گیرد» با موضوع رسانه به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان برگزار شد. در این جلسه شریفی فر از اساتید دانشگاه با تقسیم بندی رسانه ها به دو دسته مدرن و سنتی گفت: رسانه های سنتی شامل روزنامه و مجله و نامه و…می […]

به گزارش خبرگزاری دانشجو، اولین جلسه از سلسله جلسات «آدم حسابی رژیم می‌گیرد» با موضوع رسانه به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان برگزار شد.

در این جلسه شریفی فر از اساتید دانشگاه با تقسیم بندی رسانه ها به دو دسته مدرن و سنتی گفت: رسانه های سنتی شامل روزنامه و مجله و نامه و…می شوند و رسانه های مدرن فضای مجازی و اینترنت و ماهواره و …را در برمی گیرد و به هر چیزی که پیامی را منتقل کند رسانه گفته می شود.

وی پیام های را که از رسانه ها دریافت می کنیم به سه دسته خبری، آموزشی و سرگرمی تقسیم کرده و افزود: پیام هایی که با عنوان سرگرمی مطرح می شوند دارای دو ویژگی هستند،‌ اول اینکه حجم اینگونه پیامها بسیار بیشتر از حجم پیام های خبری و آموزشی است و دوم این مسئله که در اکثر مواقع، برای بیشتر دیده شدن خبرها و پیام های آموزشی، آنها را در قالب سرگرمی منتشر می کنند و تاثیر سرگرمی بر زندگی افراد خیلی بیشتر است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: هرچه مردم در جامعه از لحاظ فرهیختگی، سطحی تر باشند، میزان مصرف و تاثیرپذیری آنها از رسانه ها افزایش خواهد یافت؛‌ متاسفانه بزرگترین مشکل مردم جهان این است که در مقابل رسانه ها به صورت منفعل عمل می کنند و نه فعال؛‌ اگر بخواهیم انسان فعالی باشیم باید از خود بپرسیم کدام شبکه را دارم می بینم؟ از طریق کدام رسانه اخبار رادریافت می کنم؟

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.