• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
15

نهمین اردوی آموزشی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد برگزار شد

  • کد خبر : 5829
  • 25 اسفند 1395 - 19:16
نهمین اردوی آموزشی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد برگزار شد

مشکلات اقتصادی و معیشتی مهم ترین دغدغه مردم است. وی دسته بندی های مردمی که به صورت غالب به یک شخصیت رای می دهند را به هشت گروه دینی، طبقاتی، نخبه و توده، حزب الهی و لیبرال، شهر و پائین شهر، دانشگاهی و عالی، شهر و روستا، شهر بزرگ و کوچک تقسیم کرد. زعیم زاده معتقد است تنها ۳۰ درصد مردم به کارآمدی برجام اعتقاد دارند.

نهمین اردوی آموزشی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این اردو که از ۱۸ الی ۲۰ اسفندماه برگزار شد، مهمانانی از جمله سیدمحمدرضا حسینی از هیات موسسین اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، سیدیاسر جبرائیلی تحلیلگر مسائل سیاسی، محمد زعیم زاده(فعال سیاسی) و مهدی طوسی(فعال فرهنگی) به سخنرانی پرداختند.

 سیدمحمدرضا حسینی عضو هیئت موسس اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و رییس کنونی حوزه ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره)، با اشاره به کار جمعی گفت: خدا به کسی که برای او کار میکند وعده داده است نیروی او را دوچندان که هیچ، چندین برابر خواهد کرد. اگر شما پنج نفر باشید و برای خدا کار کنید انتظار بازده  پانصد نفری داشته باشید. اگر دیدید تاثیرگذاری تان کم شده برگردید ببینید ایمان و تقوایتان دچار چه آسیبی شده است. وی افزود: در تشکل آدم ها معیار نیستند آرمانها معیارند چرا که امکان تخطی افراد هست. در واقع در یک تشکل خدایی، اعضا برای آرمانهای خدایی کار میکنند و دغدغه و درد معنوی دارند که مدام دنباله رو و پیگیر حل آن ها هستند.

دومین سخنران این اردو، سیدیاسر جبرائیلی، تحلیلگر سیاسی، ضمن تحلیل فضای سیاسی اقتصادی به چهار محاسبه دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: اولین آنها اینست که میتوان با مذاکره و گفتگو تحریم ها را برداشت. دوم، قریب الوقوع دانستن جنگ با ایران بود و سومین خطای محاسباتی دولت یازدهم این بود که عقیده داشت برای توسعه و پیشرفت باید راه ترکیه را رفت (آزاد سازی تجاری و مالی حزب عدالت و توسعه در ترکیه) و چهارمین آنها، عقیده بر این باور بود که راه تامین امنیت، از حداکثر سازی منافع غرب از ایران میگذرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا به این نتیجه رسیده است که امکان استفاده از قدرت سخت علیه ایران روسیه و چین وجود ندارد و به روش قدرت اعمال فشار روی آورده است. قدرت اعمال فشار به سه صورت برنامه ریزی شده است: ۱- تسلط به شبکه مالی بین الملل ۲- حمله سایبری ۳-حمایت از اپوزیسیون

او همچنین به تبیین اقتصاد مقاومتی پرداخت و ساختار لبیرالی اقتصاد را مانع اجرای اقتصاد مقاومتی در ایران دانست. در پایان این جلسه چند دانشجو به ابراز نظرات خود درواکنش به صحبت های جبرائیلی پرداختند.

در سومین نشست از نخستین روز اردوی تشکیلاتی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد، که برگزار شد، دبیر سیاسی اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، محمد زعیم زاده با موضوعیت جریان شناسی سیاسی و انتخابات به ایراد روشنگری سیاسی پرداخت. زعیم زاده اذعان داشت: هر کس می خواهد در انتخابات پیروز شود باید با قاعده در انتخابات بازی کند. مشکلات اقتصادی و معیشتی مهم ترین دغدغه مردم است. وی دسته بندی های مردمی که به صورت غالب به یک شخصیت رای می دهند را به هشت گروه دینی، طبقاتی، نخبه و توده، حزب الهی و لیبرال، شهر و پائین شهر، دانشگاهی و عالی، شهر و روستا، شهر بزرگ و کوچک تقسیم کرد. زعیم زاده معتقد است تنها ۳۰ درصد مردم به کارآمدی برجام اعتقاد دارند.

در چهارمین و آخرین نشست که برگزار شد مهدی طوسی دبیر اسبق این اتحادیه دانشجویی، در رابطه با ضرورت و نحوه ی انجام کار فرهنگی توضیحاتی ارائه داد.

وی در رابطه با کار فرهنگی تشکیلاتی خاطر نشان کرد : در تشکیلات باید ابتدا عقبه ی تئوریک افراد از جمله در حوزه ی اصول و عقاید و ولایت فقیه و جریان سیاسی فکری و فرهنگی تقویت شود. سپس باید از تحلیل روز آمد و نحوه ی بروز خوب و تعامل با دیگر تشکلات و افراد برخوردار بود. افرادی که کار فرهنگی انجام می دهند باید اول مصرف کننده باشند و دوما بتوانند با زبان هنر و ادب از جمله کتاب و مستند و سینمای داستانی و رسانه و خیره صحبت کنند. وی جبهه های فرهنگی موجود در کشور را به دو دسته ی جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی و جبهه ی معارض تقسیم بندی کرد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.