• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سومین روز از نشست سالیانه اتحادیه دانشجویان مستقل سراسر کشور

  • کد خبر : 3577
  • 04 شهریور 1395 - 12:13
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سومین روز از نشست سالیانه اتحادیه دانشجویان مستقل سراسر کشور

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سومین روز از نشست سالیانه اتحادیه دانشجویان مستقل سراسر کشور در خصوص اقتصاد مقاومتی به اعاده سخن پرداخت. امیر آبادی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند:”اقتصاد مقاومتی با رویکرد جهادی،انعطاف پذیری،فرصت ساز،برون گرا و پیش رو است.”گفت:رویکرد ابزارها که در اختیار دولت است […]

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در سومین روز از نشست سالیانه اتحادیه دانشجویان مستقل سراسر کشور در خصوص اقتصاد مقاومتی به اعاده سخن پرداخت.
امیر آبادی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند:”اقتصاد مقاومتی با رویکرد جهادی،انعطاف پذیری،فرصت ساز،برون گرا و پیش رو است.”گفت:رویکرد ابزارها که در اختیار دولت است به عنوان موانعی هستند که نمی گذارند اقتصاد مقاومتی پیش رود.
وی در خصوص اقتصاد مقاومتی بانک ها افزود: نظارت بسیار ضعیف است و قوانین به روز نیست و اختیارات مدیران بانک بسیار زیاد است.

IMG_1513
امیر آبادی ادامه داد:عواملی که مانع اقتصاد مقاومتی می شوند عبارتند از:
۱٫مشکلات انتخابات ۲٫خویشاوند سالاری ۳٫مالیات ۴٫حمایت مسئولین و دولت ۵٫کمبود ارز و دلار و فساد سیستمی

وی تصریح کرد:در این وضعیت کمبود ارز و دلار،سیاست های غلط و فساد سیستم نمی توان به مبحث اقتصاد مقاومتی پرداخت تا این پنج ابزار اقتصادی که دست دولت است سالم سازی نشود،نمی توان اقتصاد مقاومتی را پیش برد. در این بین وظیفه شما دانشجویان این است که در برابر این مسائل بایستید.
امیرآبادی گفت:یکی از موضوعاتی که باید حتما یه آن پرداخته شود بحث خویشاوند سالاری در دولت است آن هم خویشاوندانی که تجربه هیچ گونه کار سیاسی ندارند و این درصورتی است که باید شایسته سالاری باشد نه خویشاوند سالاری.جلو این فساد سیستم را باید گرفت البته باید حرمت و ابروی افراد حفظ شود.اما وقتی که طرف بیت المال به راحتی از بین می برد و همه را به یک کشور ولایی بدبین می کند نباید سکوت کرد.
او همچنین گفت اگر مجلس سالم باشد و سالم بماند ،هم دولت و هم قوه قضائده سالم می ماند و اگر بخواهیم مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، درون زا ، پیشرو، درون گرا و … درست شود باید ابزارها را درست کنیم، دولت بدهکارترین سازمان به صندوق بازنشستگی است و اگر همین گونه پیش رود وضعیت صدوق تامین اجتماعی نیز مانند نیروهای مسلح می شود .

IMG_1510
وی بااشاره به صنعت نفت و گاز گفت ما اولین گشوری هستیم که دارای نفت و گاز هستیم ولی هیچ کاری در این زمینه انجام نداده ایم ، ما باید به فکر چاه های نفت مشترکمان باشیم و اگر روی صنعت نفت کار کنیم پای خارجی ها را از قراردادهای نفتی خواهیم برید.او تاکید کرد برای اینکه بخواهیم این اتفاق بیفتد و هم اینکه سود کنیم باید به ظرفیتهای داخلی تکیه کنیم و در جهت پیشرفت کشور تلاش جهادگونه داشته باشیم همانگونه که در صنایع موشک سازی این مسئله محقق شده ولی در صنعت خودروسازی متاسفانه به دلیل رانت خواری و مسائلی از این قبیل هنوز عقب هستیم.
پرسش و پاسخ:
سوال: شما که به دانشجویان توصیه می کنید در برابر فساد سیستم بایستند چرا خودتان در مجلس چنین حرکتی نمی کنید؟
پاسخ: اتفاقا در مسئله بابک زنجانی ما به سران سه قوه نامه نوشتیم و در پیگیری مفاسد اقتصادی هم ما پیگیر بودیم.

IMG_1379
سوال۲:نظرتان در مورد آمارهای نادرست رشد اقتصادی چیست؟ باتوجه به این که به نظر می سد که این آمار ها برای فریب مردم است)
پاسخ: تاکید بر این است که باید به آمارهای رسمی کشور اعتماد کنیم ، راه های مختلفی برای به دست آوردن آمار وجود دارد .
سوال۳: به نظر شما چرا آمار نقدینگی اینقدر بالا رفته است؟ راهکار مجلس برای از بین بردن رکود چیست؟
پاسخ: وظیفه مجلس دادن برنامه نیست، ما هر طرحی که به مجلس می دهیم شورای نگهبان به دلایل مختلف آن را رد می کند. به عنوان مثال بنده و آقای توکلی و تعدادی دیگر از آقایان نماینده تنها افرادی بودیم که طی ۵ جلسه با آقای زنگنه اشکالات را مطرح کردیم و ایشان هم قبول کردند و بنا بر اصلاح گذاشته شد ولی در عمل اتفاقی نیفتاد، به هر حال ما به وظیفه خود عمل کردیم و بنده موضع خودم را مشخص کردم و نظرم را در مورد برجام صریحا گفتم.
امیر آبادی در پایان تاکید کرد من اصولگرا و اصلاح طلب را قبول ندارم ، در حال حاضر مردم یا انقلابی اند یا ضد انقلاب.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.