• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14
حجت‌الاسلام رستمی در نشست سالیانه اتحادیه مطرح کرد

نقد مشفقانه، حمایت بی‌دریغ و نظارت جدی

  • کد خبر : 15891
  • 01 شهریور 1401 - 15:19
نقد مشفقانه، حمایت بی‌دریغ و نظارت جدی
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نقد مشفقانه، حمایت بی‌دریغ و نظارت جدی جریان تشکل انقلابی در عملکرد کارگزاران نظام قطعا موثر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل دانشجویان مستقل، حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در همایش تشکل مستقل در ششمین روز از بیست و سومین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور مطرح کرد: ما در دوره‌ای به سر می‌بریم که حرکت جریان الهی و جریان طاغوت به نقطه نهایی نزدیک شده است. هیچ دوره‌ای از تاریخ پیامبران، به اندازه دوره ما در معرض هجمه قوای باطل نبوده است. اگر زمانی طواغیت فرصت به بردگی کشاندن جسم مردم را پیدا می‌کردند، امروز فرصت طاغوت بسیار گسترده‌تر و تاثیر آن بر افکار و قلب‌هاست.

وی افزود: در این فضا فردی که مسلط به میدان است و خود را برای چنین صحنه‌ای آماده کرده باشد، پیروز خواهد شد. صحنه‌های رزمی برا شما فراهم است که دشواری‌های قبل در مقابل آن ناچیز است و شما بایستی خود را برای آن آماده کنید. همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره نمودند، عده‌ای در جنگ شمشیر پیروز بوده؛ اما در جنگ شبهه و در معرض رقابت سیاسی و دنیوی، زمین خوردند.

رستمی ضمن بیان این‌که دانشجو در سنی است که انتظار کارهای بزرگ از او می‌رود، افزود: ابتدا خود را برای قرار گرفتن در صحنه‌های بزرگ آماده کنید. میدان اول ما دانشگاه و سال تحصیلی جدید است؛ صحنه‌ای که شما باید بتوانید مجموعه‌ای از دانشجویان را در مسیر اهداف انقلاب و قیام برای ظهور آماده کنید. کما اینکه دشمن نیز خود را آماده کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: بعد از انقلاب، دولت فعلی اولین دولتی است که در آن هماهنگی با گفتمان رهبر عالی انقلاب دیده می‌شود. اگرچه ممکن است انتقادات زیادی در حوزه‌های مختلف وارد باشد که بحث دیگریست اما باور و التزام دولت برای تحقق مطالبات ولی فقیه بصورت جدی وجود دارد. این ظرفیتی است که علی‌رغم فرصت‌های بزرگ، گاهی ممکن است انفعال تشکل‌های دانشجویی را به دنبال داشته باشد. لذا باید در نظر بگیریم که در مقابل اشتباهات دولت چه رویکردی داشته باشیم. بدان معنا که بدانیم نقد مشفقانه، حمایت بی‌دریغ و نظارت جدی که جریان تشکل انقلابی باید در عملکرد کارگزاران نظام داشته باشد، در میدان چگونه‌است. قطعاً نقد و نظارت در کنار حمایت موثر خواهد بود.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد: یک تشکل انقلابی بایستی در هر عرصه برای اعضای خود تعریف مسئولیت داشته باشد و نسبت به مسائل جامعه موضع حکیمانه و به موقع بگیرد.

رستمی در پایان خاطر نشان کرد: گاهی یک فرد، جریان عظیمی از حکمت، عرفان و معرفت در جامعه ایجاد می‌کند. شما نیز تلاش کنید از افرادی باشید که به دست شما خیر در جامعه جاری می‌شود. تلاش کنید با حق باشید و برای حق تلاش کنید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=15891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.