• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
سومین بیانیه انتخاباتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل:

نسبت به هرگونه دهن کجی به قانون و نهادهای قانونی هشدار می دهیم/ برگزاری نشست میز انتخابات

  • کد خبر : 6048
  • 28 فروردین 1396 - 20:05
نسبت به هرگونه دهن کجی به قانون و نهادهای قانونی هشدار می دهیم/ برگزاری نشست میز انتخابات

سومین بیانیه انتخاباتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور منتشر شد. در این بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در سومین بیانیه خود پیرامون انتخابات سال۹۶ از نامزدهای انتخاباتی دعوت می کند در نشست آخر هفته خود در دانشگاه علامه طباطبایی حضور داشته باشند. متن این بیانیه به شرح زیر […]

سومین بیانیه انتخاباتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور منتشر شد. در این بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در سومین بیانیه خود پیرامون انتخابات سال۹۶ از نامزدهای انتخاباتی دعوت می کند در نشست آخر هفته خود در دانشگاه علامه طباطبایی حضور داشته باشند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، در بیانیه های پیشین خود ضمن تاکید بر اهمیت بالای حضور پرشور مردم پای صندق های رای، تلاش برای شکل گیری انتخاباتی پرشور را وظیفه روشن همگان دانسته بود. بر این اساس در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و اکنون که ثبت نام نامزد های محترم انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده و صحنه رقابت های انتخاباتی شفاف تر شده است، ضمن دعوت مجدد از آحاد ملت شریف و آگاه ایران، گروه هاو شخصیت های سیاسی فعال و قانون مدار برای حضور در انتخابات ۲۹ ام اردیبهشت ماه نکات ذیل را قابل طرح می داند:

۱ – رئیس جمهور مجری قانون اساسی و شخصیت دوم جمهوری اسلامی است. از این رو پایبندی به قانون و رای و نظر نهادهای قانونی و احترام به ساختار سیاسی کشور یکی از لوازم حضور در رقابت های انتخاباتی است. ولایت پذیری و توجه به توصیه ها و جایگاه رفیع رهبر انقلاب اسلامی شاخص مهم دیگری است که به گواهی تاریخ بی توجهی به آن، آن هم از سوی کسانی که سال ها در ساختار سیاسی کشور مسئولیت داشته اند پایانی جز کنار رفتن همیشگی از صحنه سیاست و اجتماع ایران نخواهد داشت. مسئله ی امروز کشور خودشیفتگی و جاه طلبی برخی از سیاست مداران نیست.

دلسوزان واقعی مردم این روز ها به فکر تغییر دادن شرایط بد اقتصادی به سود مردم هستند و دیگر تلاش ها به حفظ وضع موجود کمک می کنند که در حقیقت بی توجهی آشکار به منافع ملی است. اکنون که ثبت نام از نامزد های انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده است ، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن آنکه نهاد های قانونی از جمله شورای نگهبان قانون اساسی را ملزم به حرکت در چهارچوب اختیارات و وظایف خود می داند، نسبت به هرگونه دهن کجی به قانون و اقدام نهاد های قانونی هشدار داده و حمایت از قانون و مردم را وظیفه خود می داند.

۲ – تداوم شرایط موجود یعنی تداوم رکود، افزایش بیکاری، کاهش سرمایه گذاری، افزایش واردات بی رویه ی کالاهای مصرفی، برداشت های گسترده از ذخایر ارزی کشور، افزایش دردناک هزینه های جاری، بی برنامگی و رهاشدگی در فعالیت های عمرانی، کاهش شیب رشد علمی کشور و شیب توسعه علم و فناوری، افزایش ضریب جینی و شکاف طبقاتی و دستاورد تراشی های نمایشی و رسانه.

تداوم وضع موجود یعنی تداوم دفاع از فساد مدیران نجومی بگیر، فساد های گسترده و چندهزار میلیارد تومانی، تاراج منافع ملی در پرونده های نفتی پر ابهام همچون کرسنت و ده ها آسیب دیگر. معتقدیم برای اصلاح وضعیت کنونی کشور و بازگشت زندگی کریمانه به سراسر ایران اسلامی تفکر مدیریتی حاکم باید اصلاح شود و این جز با شکل گیری کابینه ای متفاوت و ایده هایی  نو امکان پذیر نیست.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل از ماه ها پیش مطالبه گری فعالانه خود را ناظر به انتخابات ریاست جمهوری آغاز نموده است. ما در جلسات متعدد خود با نمایندگانی از تمامی سلایق سیاسی کشور و جریانات و گروه های مختلف دیدار نموده و در جلسات پرتعداد خود چالش اصلی پیش روی کشور را ناکارآمدی دانسته و دردهای اقتصادی مردم و ناراحتی آن ها از فساد گسترده اقتصادی را منعکس نمودیم. ما هرگونه تلاش برای انکار وضعیت بد اقتصادی و تداوم فساد گسترده اقتصادی در سال های اخیر را مقابله با مردم و آسیبی بزرگ برای آینده کشور می دانیم.

اما آنچه هنوز منتظر پاسخ آن هستیم آن است که جریانات و شخصیت های مختلف سیاسی چه برنامه ای برای پایان دادن به رنج های اقتصادی مردم دارند؟ این روزها که واحد های بزرگ و کوچک تولیدی قربانی رکود می شوند، بیکاری کابوس جوانان این سرزمین شده است و اخبار فساد پیوند میان مردم و نظام اسلامی را نشانه رفته است چه راهکاری برای خروج از وضعیت فعلی وجود دارد؟ ما دو نکته اساسی را ضامن بهبود شرایط موجود می دانیم: «داشتن راهکار عملیاتی»  و «معرفی عناصر کلیدی کابینه»  دولت دوازدهم.

۳ – اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل پیگیری مطالبات مردمی را وظیفه روشن خود می داند. از این رو از شخصیت های شاخص و نامزد های مطرح حاضر در رقابت های انتخاباتی دعوت نموده است تا با حضور در نشستی تحت عنوان «میز انتخابات ایده ها و راهکارهای خود را با دانشجویان مطرح نمایند. این نشست دو روزه ۳۱ ام  فروردین و  ۱ ام اردیبهشت در دانشگاه علامه طباطبائی و با حضور نامزد های انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور مجددا از تمامی نامزد های انتخابات ریاست جمهوری دعوت می نماید با حضور در این نشست دو روزه ایده های خود را با دانشجویان و نیز از طریق رسانه ها با مردم شریف ایران در میان بگذارند. شعار و تلاش ما در این همایش شکل گیری «دولتی کارآمد در مسیر انقلاب، مبارزه بافساد، بهبود اقتصاد» خواهد بود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.