• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

نباید شورای امنیت جایگزین مجلس در بررسی «برجام» شود +تصاویر

  • کد خبر : 420
  • 31 مرداد 1394 - 7:33
نباید شورای امنیت جایگزین مجلس در بررسی «برجام» شود +تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ وی در ابتدا با بیان این مطلب که برگزاری این نشست ها قابل تقدیر است، گفت: تنها یک گله مندی به نشست هایی است که طی چندسال اخیر در دانشگاه بیشتر شده، که به جای اینکه گردهمایی ها بیشتر به سمت بحث های فلسفی و فکری برود، به روزمرگی افتاده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مستقل»؛ وی در ابتدا با بیان این مطلب که برگزاری این نشست ها قابل تقدیر است، گفت: تنها یک گله مندی به نشست هایی است که طی چندسال اخیر در دانشگاه بیشتر شده، که به جای اینکه گردهمایی ها بیشتر به سمت بحث های فلسفی و فکری برود، به روزمرگی افتاده است که این نشانه خوبی نیست.

مطهری افزود: امروز هرجایی میرویم یا فحش به احمدی نژاد می دهند یا به هاشمی که این در دانشگاه ها یک آفت است. چون اگر در کارهای سیاسی یک نوع تحلیل و تفکر وجود نداشته باشد، همچون سال های اول انقلاب افراد وارد گروه های مخالف می شوند.

وی با بیان این مطلب که رهبری هم به این مسئله همیشه اشاره کرده اند که از کارهای سطحی پرهیز کنید، ادامه داد: هر انقلاب یک خطر خاصی تهدید می شود، همیشه عده ای بعد از یک حرکت اجتماعی و انقلابی شسکت میخورند، به صورت طرفداران آن حرکت در می آیند و دنبال فرصتی هستند که زهر خود را بریزند که این مسئله از صدر اسلام و بعد از فوت پیامبر دیده می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نباید اینگونه فکر کنیم که چون رهبری داریم و خیالمان از حوادث آینده راحت باشد، چشم بینا و محتوا بین باید همیشه وجود داشته باشد که باعث حفظ حرکت فکری شود.

مطهری ادامه داد: وظیفه ما از انقلاب اسلامی این است که رصد کنیم که انقلاب از آرمان ها دور و انحراف پیدا نکند، همین اتفاقاتی که برای توقیف نشریات افتاد خوب نبود، من نقد را اتفاقی مبارک می دانم، اجازه دهید در روزنامه ها مخالفان حرف بزنند، که این یک مسئله ای است که باعث می شود نقاط ضعف برطرف شود.

وی با اشاره آیات و روایات به ۴ عاملی اشاره می کند که جامعه را به انحطاط می کشاند: ۱- عامل ظلم در جماعه است. ۲- فساد اخلاقی ۳- تفرق و ۴- ترک امر به معروف و نهی از منکر.

علی مطهری در ادامه برنامه به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

وی در پاسخ به شعار امسال نشست این اتحادیه دانشجویی (آرمان کارفرما، پیشرفت درون زا با استکبار ستیزی کارگزار) که چطور ارزیابی میکنید گفت: ابتکار جالبی است که برگرفته شده از بیانات مقام رهبری ست. استکبار ستیزی می تواند زیر مجموعه عدالتخواهی باشد، و فقط مربوط به خارج نیست و مسائل داخل نیز شامل می شود.

این نماینده مردم تهران در ادامه پرسش های دانشجویان درباره تفاوت میان موضع گیری های سیاسی و فرهنگی نیز گفت: کسانی این موضوع را مطرح می کنند که بین آزادی بیان و آزادی فردی و اجتماعی تمایزی نمی بینند، همانطور که غربی ها به این مسئله واقف هستند. اما بدون شک تفاوتی میان آزادی بیان که همان آزادی های سیاسی، دفاع از حقوق شهروندی و … است، اما مسئله آزادی فردی همچون حجاب در اسلام تعریف شده است، به طور مثال اگر کسی بخواهد در خانه خود شراب مصرف کند نمی تواند چون مصلحت جامعه، فرد و آینده جامعه آن را قبول نمی کند.

وی ادامه داد: همین مسائل است که اصلاح طلبان با مواضع فرهنگی من مخالف و اصولگرایان با مواضع سیاسی مخالف هستند. که این نوعی نقص در بین این گروه های سیاسی است.

وی در ادامه به مسئله ستار بهشتی وبلاگ نویس حامی فتنه اشاره می کند و آن را مصداق  یک ظلم معرفی میکند.

مطهری در ادامه و در پاسخ به سوالی دیگر درباره اتفاقات بعد از انتخابات ۸۸ نیز گفت: بحث من این بود که باید با معترضین درست برخورد می شود، کسانی که در تجمع ۲۵ خرداد بیرون آمدند، برانداز نبودند و باید آنها را قانع می کردیم و صدا وسیما باید روشنگری می کرد.

وی در همین رابطه افزود: باید با آشوب گران برخورد می شود و باید با تدبیر این کار را میکردیم. که این مسئله بدرستی مدیریت نشد.

نماینده مردم تهران در ادامه درباره موضوع برجام در مجلس نیز گفت: اینکه این متن به صورت لایحه به مجلس بیاد خودم مطرح کردم، و من اعتراض داشتم که شورای امنیت نباید جایگزین بررسی متن شود، این همان کاری است که در قضیه حصر اتفاق افتاده، یعنی به جای اینکه قوه قضاییه موضوع را پیگیری کند دستور شورای امنیت مبنی بر حصر است. که این اشتباه است.

وی ادامه داد: مجلس نمی تواند وارد جزئیات متن شود و فقط می تواند آن را رد و یا موافقت کند. البته مجلس نباید عجله کند، اگر آن را رد کند بهتر است توپ در زمین آنها باشد که این به نفع ما است. البته ما به توافق نامه متعهد هستیم نه قطع نامه.

وی در ادامه به سوالات چالشی دوتن از دانشجویان دیگر نیز پاسخ داد که طی روزهای آینده فیلم این پرسش و پاسخ منتشر می شود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.