• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

نامه ی سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در پی حادثه ی پلاسکو به ریاست محترم قوه قضائیه

  • کد خبر : 5157
  • 10 بهمن 1395 - 10:52
نامه ی سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در پی حادثه ی پلاسکو به ریاست محترم قوه قضائیه

بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا از میان مؤمنان مردانى‏ هستند که به عهد خود با خدا صادقانه وفا کردند؛ برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و عهد آن ها بی هیچ […]

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
از میان مؤمنان مردانى‏ هستند که به عهد خود با خدا صادقانه وفا کردند؛ برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و عهد آن ها بی هیچ تغییری پابرجاست.

 

حضرت آیت الله آملی لاریجانی، ریاست محترم قوه‌ی قضاییه
سلام علیکم
دریای اندوه و غم ما در سوگ حادثه ی آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو جوشان و اشک های ما پایان ناپذیر است. حقیقتاً اجر و جزای جانفشانانی که به دل آتش زدند،‌ ورای محاسبات دنیایی و تنها نزد خداوند است. اکنون که روزی چند از وقوع این حادثه ی تلخ میگذرد، ضمن ابراز همدردی با همه ی مردم ایران خصوصاً خانواده ی معظم آتش نشانان شهید این حادثه،‌ از محضر حضرت عالی به عنوان عالی ترین مقام قضایی کشور، بررسی علل این حادثه و تشخیص دقیق مقصرین را سرلوحه ی کار خویش قرار داده و با تاکید بیشتر بر اجرای قوانین ساختمان، راه تکرار این حادثه ی تلخ را مسدود بفرمایید.

همچنین مقتضی است در اسرع وقت با تشکیل پرونده قضایی با خاطیان و بانیان این واقعه شدیداً برخورد شود. بر هیچکس پوشیده نیست که در حادثه پلاسکو خطاها و کوتاهی هایی انجام گرفته است. خلأ های قانونی باید برطرف و قوانین متروکه باید به کار گرفته شود. جای این سوال باقیست که تا کی باید پس از اتفاق افتادن حادثه به فکر چاره و پیدا کردن کاستی ها باشیم؟! ذکر این نکته واجب و مهم است که دانشجویان کشور،‌ ضمن حفظ یاد و خاطره ی شهدای آتشنشان و مردم عادی فوت شده در این حادثه تأکید میکنند که پیگیری علل حادثه تا حصول نتیجه ی روشن و واضح را از جانب قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهند کرد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.