• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

نامه انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شهرکرد به معاونت آموزشی دانشگاه

  • کد خبر : 162
  • 20 خرداد 1394 - 12:24
نامه انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شهرکرد به معاونت آموزشی دانشگاه

متن این نامه به شرح ذیل است: بدین وسیله موفقیت به دست آمده در زمینه کسب رتبه نخست آموزشی در بین دانشگاه های هم طراز سراسر کشور را به شما مسئول محترم آموزشی دانشگاه؛ و همه همکارانتان تبریک عرض می کنیم. این مهم باعث می شود شما بزرگواران اولا نقاط قوت را حفظ کنید و […]

متن این نامه به شرح ذیل است:

بدین وسیله موفقیت به دست آمده در زمینه کسب رتبه نخست آموزشی در بین دانشگاه های هم طراز سراسر کشور را به شما مسئول محترم آموزشی دانشگاه؛ و همه همکارانتان تبریک عرض می کنیم. این مهم باعث می شود شما بزرگواران اولا نقاط قوت را حفظ کنید و ثانیا حساسیت خود را در زمینه حل نقاط ضعف آموزشی دوچندان کنید.

اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه طبق رسالت خود، براساس ماده ۶۱ اساسنامه این تشکل دانشجویی ”ارائه برنامه های آموزشی، ارزیابی مسائل آموزشی دانشگاه، اجرای طرح های آموزشی“ خود را موظف دانسته جهت روشن تر شدن راه ارتقاء و بهسازی مسائل آموزشی؛ شما و همکارانتان را از برخی مشکلات آموزشی فعلی موجود در دانشگاه مطلع سازد:

۱٫ باتوجه به اینکه دانشجویان استعداد درخشان جزء الگوهای دانشگاهی می باشد؛ معقول است حداقل از ۳ دانشجوی برتر کلاس ها در هر ترم تحصیلی تقدیر بعمل آید تا هم شناخته شده باشند و هم برای دانشجویان دیگر انگیزه ایجاد کنند.

۲٫ متاسفانه در بعضی موارد مشاهده می شود اساتید از منابع درسی بسیار سنگین که قابل مطالعه نیست جهت ارزشیابی پایانترم استفاده و حتی سوالاتی خارج از منبع درسی ارئه داده شده طرح می کنند که باعث دلسردی دانشجو نسبت به مطالعه درسی که به اطلاعات آن نیاز دارد می شود؛ در این زمینه پیشنهاد میکنیم از اساتید خواسته شود خودشان به تالیف کتاب یا جزوه متناسب بپردازند و حداقل ۹۵ درصد از سوالات را از منبع درسی ارائه شده طرح کنند.

۳٫ با توجه به اینکه فضای آموزشی (کلاس ها ) و امکانات آن (سالم بودن صندلی ها، وایت بردها، پروژکتورهای کلاس ها و استفاده از روشهای جدید آموزشی) نقش مهمی در رغبت دانشجو به تمرکز روی درس دارد تقاضامندیم این موارد در همه دانشکده ها بخصوص دانشکده پیراپزشکی و پرستاری بررسی و بودجه ای جهت تعمیر و جایگزینی این موارد اختصاص داده شود.

۴٫ لزوم برگزاری کارگاه های علمی آموزشی در زمینه های مختلف علوم پزشکی و زبان خارجه در دانشگاه بسیار احساس میشود.

۵٫ قدیمی بودن روشهای تدریس و گاها اطلاعات ناکافی اساتید ضربه آموزشی زیادی به دانشگاه و منزلت اساتید می زند و باعث عدم اعتماد دانشجویان به اساتید می شود. پیشنهاد می کنیم هیچگاه از کلاسهای تکمیلی جهت افزایش اطلاعات اساتید غافل نشوید.

امید است مسائل مطرح شده به پیشبرد راه کسب رتبه های عالی آموزشی برای دانشجویان و دانشگاه کمک کند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ممنون از انتشار این نامه داخل سایت اتحادیه..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.