• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

نامه‌ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز به هیئت نظارت بر برجام

  • کد خبر : 6467
  • 29 خرداد 1396 - 22:30
نامه‌ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز به هیئت نظارت بر برجام

به گزارشپایگاه خبری دانشجویان مستقل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در نامه‌ای به هیئت نظارت بر برجام در خصوص قانون اخیر تحریم های جدید علیه ایران خواستار رسیدگی به آن شدند. متن کامل کامل نامه به شرح زیر می‌باشد: بسم الله الرحمن الرحیم اعضای محترم هیئت نظارت بر برجام سلام علیکم پرواضح آنکه از زمان امضای برجام […]

به گزارشپایگاه خبری دانشجویان مستقل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در نامه‌ای به هیئت نظارت بر برجام در خصوص قانون اخیر تحریم های جدید علیه ایران خواستار رسیدگی به آن شدند.

متن کامل کامل نامه به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
اعضای محترم هیئت نظارت بر برجام
سلام علیکم

پرواضح آنکه از زمان امضای برجام تا به امروز، در موارد متعددی تخلف و نقض عهد در مسیر اجرای این تعهد صورت گرفته است. تصویب قانون اخیر موسوم به قانون مقابله با فعالیت‌های ثبات زدای ایران ۲۰۱۷، با رأی قاطع مجلس سنای آمریکا، نه تنها با متن و روح برجام در تعارض ست بلکه این تعهد را عملاً تبدیل به کاغذ پاره ای برای طرف مقابل کرده و هدف اصلی امضای برجام که شکسته شدن ساختمان تحریم بوده را به سخره گرفته است!
این قانون که حجم عظیمی از تحریم ها را برای کشور به دنبال دارد و ارکان مهم حاکمیتی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست کم سابقه تحریمی خود قرار می دهد و ادعاهای واهیِ موشکی و دفاع از گروه های تروریستی را تکرار می کند، به دنبال خنثی سازی قدرت نرم و قدرت سخت جمهوری اسلامی در ساحت داخلی و بین المللی ست. بدیهی ست این طرح جامع مانند همه نقشه های دیگر دستگاه استکبار، درصدد عقیم سازی توانایی های مختلف نظام اسلامی ست اما سوال جدی این جاست چرا مسئولان دولتی با بیان برخی توجیه ها نظیر ارتباط با اتحادیه اروپا، از اعلام موضع قاطعانه و سرسختانه و قدرت نمایی بین المللی، اکراه دارند؟

آن هیئت محترم باید به ملت شریف ایران که همواره عزت و شرف خود را بالاتر از منافع زودگذر مادی مطالبه کرده است، پاسخگو باشد که چرا علی رغم نقض عهدهای متعدد در برجام و رعایت نشدن شروط رهبری انقلاب، هنوز موضع ایجابی موثری نگرفته و در مقابل زیاده خواهی های مکرر و وقیحانه دشمن، از منافع ملی آن طور که شایسته ملت مقاوم ایران ست، پاسداری و حراست نکرده است؟
با تصویب این قانون اخیر و از بین رفتن هویت و ماهیت برجام، بیش از این انفعال در اتخاذ مواضع عزت مندانه موجب خدشه دار شدن چهره بین المللی انقلاب اسلامی می گردد و آقایان مسئول را مورد شماتت و سرزنش تاریخ قرار می دهد.
بار دیگر از آن هیئت محترم می خواهیم که به نقش تاریخی خود در این برهه حساس، عنایت داشته و با اخذ تصمیمی انقلابی، از هویت و منافع ملی حراست نماید و مواضع مقتدرانه نظام اسلامی را به رخ دشمنان بشریت بکشاند.

والعاقبه للمتقین

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.