• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
حاجی‌بابایی در شورای عمومی اتحادیه مستقل:

می‌خواهند ۳۱ استان را در حذف یارانه‌ها شریک کنند/تنها راه اصلاح بودجه شفافیت در منابع و مصارف است/ مجلس نباید زیر بار چنین ظلمی برود

  • کد خبر : 7588
  • 09 آذر 1396 - 22:18
می‌خواهند ۳۱ استان را در حذف یارانه‌ها شریک کنند/تنها راه اصلاح بودجه شفافیت در منابع و مصارف است/ مجلس نباید زیر بار چنین ظلمی برود

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در دومین شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به پیروزی انقلاب، گفت: انقلاب اسلامی با ورود به صحنه جهانی ساختار دنیایی که بر اساس تقسیم قدرت به شرق و غرب نامگذاری شده بود را به هم ریخت. وی افزود: همه دنیا […]

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در دومین شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به پیروزی انقلاب، گفت: انقلاب اسلامی با ورود به صحنه جهانی ساختار دنیایی که بر اساس تقسیم قدرت به شرق و غرب نامگذاری شده بود را به هم ریخت.

وی افزود: همه دنیا در هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل ما ایستاد، چون برایشان یک رقیب خیلی جدی پیدا شده بود و می خواستند این رقیب را در همان کودکی نابود کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: هشت سال جنگ بر ما سخت گذشت ولی ما خیلی رشد کردیم و هرچه داریم برای آن هست سال است؛ آن هشت سال دانشجویان و دانش آموزانی را تربیت کرد که تا امروز دارند به کشور خدمت می‌کنند، یکی مانند سردار سلیمانی یکی از آنهاست.

وی تصریح کرد: هر چه ما جلوتر رفتیم درگیری آمریکا با ما بیشتر شد. اساسا ما هر کاری کنیم آمریکا با ما مشکل دارد زیرا ما دو اردوگاه متفاوت هستیم و هر جا این دو اردوگاه با هم هم‌آوردی می‌کنند پیروز میدان جمهوری اسلامی است.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: آنها توطئه‌های فراوان و چندلایه‌ای را علیه ما به کار بردند؛ در عراق، سوریه؛ لبنان؛ یمن، بحرین و در همه نقاط دنیا شاهد این مسئله هستیم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: براساس اصول قرانی همه انسانها بدون استثنا آزمایش می‌شوند و خداوند به هیچ انسانی بدون آزمایش رتبه نمی‌دهد و هرچقدر در آزمون موفق شوی آزمون بعدی سخت‌تر است. لذا بر اساس این اصول ما هم هر چقدر جلو می‌رویم برای آمریکا مشکل‌تر می‌شویم و هم کار ما سخت‌تر می‌شود. الان داعش حذف شده و باید بدانیم یک توطئه سخت‌تر در راه است.

وی گفت: ایران امروز بایستی عاقلانه، عالمانه و قدرتمندانه در برابر کارهایی که هیات حاکمه آمریکا انجام می‌دهد بایستد، حاکمان آمریکا به جمع بندی رسیدند اوباما رئیس جمهور شود و با قدرت نرم در برابر ایران کارهایی را جلو ببرد، بعد از آن هم نیاز داشتند امتیازهای بیشتری بگیرند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: به همین دلیل امروز نیاز به یک کسی دارند که به تعهدات و خطوط قرمز بین المللی عمل نکند و برای گرفتن امتیاز بیشتر تلاش کند. به همین دلیل ما باید به همان ظرافتی که در چاه افتادیم به همان ظرافت از چاه بیرون بیائیم.

حاجی‌بابایی در ادامه با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور تاکید کرد: ما در برنامه ششم ۸ ماه زمان گذاشتیم، ۲۲ مشکل و اولویت را تعریف و برای آن نسخه پیچیدیم، رهبری هم فرمودند این برنامه جامعی است و باید همه برای اجرای آن آماده شوند.

وی  با اشاره به افزایش آمار بیکاری در سالهای آینده، ادامه داد: بر اساس برنامه ششم پنج ساله باید ۷ و نیم میلیون شغل ایجاد شود، در صورتیکه روی ۵ میلیون همه با هم دعوا می‌کردند و آخر هم کسی نتوانست اثبات کند که چگونه می‌شود چگونه این کاری را کرد ولی در برنامه ششم برای این مسئله برنامه ریزی شده است.

این نماینده مجلس گفت: دولت اعلام کرده که تا پایان سال یک میلیون شغل ایجاد می‌کند که در این صورت نه تنها آمار بیکاری کاهش پیدا نمی‌کند بلکه با توجه به تعداد ورود نیروی کار جدید به بازار آمار بیکاری رشد هم پیدا می‌کند.

حاجی‌بابایی با اشاره به افزایش نقدینگی افزود: یادتان است ۴ سال قبل یک بنده خدایی که خدا رحمتش کند، گفت بزرگترین خیانتی که در طول تاریخ به کشور شده این بوده که نقدینگی ۴ برابر شده، ولی امروز که نقدینگی ۳ برابر ۴ سال قبل شده هیچ خیانتی به کشور نشده است؟

وی تاکید کرد: بانکها قرار است پول مردم را برای اشتغال و رونق اقتصادی بگیرند ولی پول مردم را می‌گیرند و کار خودشان را پیش می‌برند. در موسسات مالی هم شاهد بودیم که چه اتفاقاتی رخ داد و حالا نظام باید هزینه این ندانم کاری را بدهد.

حاجی‌بابایی گفت: بالاخره بانک مرکزی یا به این موسسات مالی مجوز داده یا نداده است، اگر بانک مرکزی مجوز داده چرا بر عملکرد  آنها نظارت نکرده و اگر هم مجوز نداده است پس چرا جلوی آنها را نگرفته است.

این نماینده مجلس افزود: ۲۲ اولویتی که مشخص شده حدود ۴۰ آیین نامه دارد که باید دولت نوشته باشد، دیوان محاسبات هم ۴۰ نامه به دولت برای نوشتن این آیین نامه‌ها نوشته ولی تا امروز هیچ اتفاقی رخ نداه است.

وی اضافه کرد: فقط یک مورد از برنامه ششم به موقع اجرایی شد، آن هم دو الی سه برابری حقوق مستمری بگیران کمیته امداد که در فروردین بود و آن هم از برکات انتخابات است.

وی تصریح کرد: رییس جمهور می‌گوید قرار است یک تحول در بودجه کشور به وجود آید، مانند اینکه یارانه را استانی کنیم، ولی این باتلاقی است که هر چقدر بیشتر به سمت آن برویم بیشتر پائین خواهیم رفت.

*تنها راه اصلاح بودجه شفافیت در منابع و مصارف است

نماینده مردم همدان در مجلس اضافه کرد: تنها راه اصلاح بودجه شفافیت در منابع و مصارف است لذا باید به این موضوع توجه ویژه داشت.

حاجی‌بابایی گفت: ما چندین سال است به مردم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان می‌دهیم ولی خدمات و کالاهایی که یارانه آنها برداشته شده به مرور زمان ۲۰ برابر شده است. حالا می‌خواهند ۳۱ استان را در حذف یارانه‌ها شریک کنند تا معلوم نشود چه کسی این کار را کرده که این ظلم است و مجلس هم نباید زیر بار آن برود.

وی گفت: من قبول ندارم که می گویند تمام بودجه شده حقوق. اگر کسی قبول ندارد حاضرم با آن در رسانه ملی مناظره کنم. ما از دولت پشتیبانی می‌کنیم تا بودجه را شفاف کند.

حاجی‌بابایی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: اینکه گفته می‌شود اصلاح طلبی و اصولگرایی باید پوست اندازی کنند یکسری از مشکلات در گرو همین مسئله است و نیاز است تفکرات جدید انقلابی وارد شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مجلس در هر دوره از ۲۹۰ نماینده حداقل ۲۰۰ نماینده رای نمی‌آورد و افراد جدیدی می‌آیند که تجربه کافی را ندارند و یک فضای جدیدی بوجود می‌آید و این منجر به برخی تصمیم‌گیریها می‌شود، ساختار ما نیاز به یک نگاه نو تحولی دارد که البته این موضوع نیاز به یک کار پژوهشی دارد. ما باید کاری کنیم که جامعه به یک پختگی در این خصوص برسد.

وی افزود: جامعه را باید از یک مجموعه متفاوت سنی مدیریت کند و به صورت خودکار جایگزینی صورت گیرد. نسل انقلابی جوان باید با قدرت در جامعه ورود کنند و نباید توقع داشته باشند که تغییرات مدیریتی از بالا صورت گیرد.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.