• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
22
پناهی؛دبیر کمیته بین الملل اتحادیه مستقل:

مهم‌ترین فعالیت‌های واحد بین‌الملل دانشجویان مستقل در سال ۹۹/ از تشکیل کمیته ضداستبکاری تا برقراری ارتباط با دانشگاهیان خارج کشور

  • کد خبر : 13243
  • 13 اردیبهشت 1400 - 4:09
مهم‌ترین فعالیت‌های واحد بین‌الملل دانشجویان مستقل در سال ۹۹/ از تشکیل کمیته ضداستبکاری تا برقراری ارتباط با دانشگاهیان خارج کشور
تشکیل کمیته متحد ضدآمریکایی، ضد صهیونیستی رویکرد کلی ای بود که ما در اتحادیه در دستور کار قرار دادیم که این موضوع بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویی سال 95 انتخاب شد. در این باره ما در سالگرد شهادت سردار سلیمانی، یک سری نامه به اساتید و دانشجویان کانادا و اروپا ارسال کردیم که در این نامه مطالبی جهت روشن شدن ماجرا بیان شده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل،امیرحسین پناهی دبیر کمیته بین المللی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره فعالیت‌های مهم این واحد در سال ۹۹ گفت.

پناهی گفت: تشکیل کمیته متحد ضدآمریکایی، ضد صهیونیستی رویکرد کلی ای بود که ما در اتحادیه در دستور کار قرار دادیم که این موضوع بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویی سال ۹۵ انتخاب شد.

وی ادامه داد: در این باره ما در سالگرد شهادت سردار سلیمانی، یک سری نامه به اساتید و دانشجویان کانادا و اروپا ارسال کردیم که در این نامه مطالبی جهت روشن شدن ماجرا بیان شده بود.

پناهی تصریح کرد: همچنین درباره عادی سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی یک سری نامه برای اساتید دانشگاه های کشورهای عربی ارسال کردیم و در باره ریشه شکل گیری رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم مطالبی را بیان کردیم.

این فعال دانشجویی گفت: ما همچنین ارتباطاتی با دانشجویان کشورهای خارجی من جمله دانشجویان روسیه که در سالگرد شهادت سردار سلیمانی یکسری تجمعاتی در مقابل سفارت آمریکا در مسکو داشتند و پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زده بودند، ایجاد کردیم. یکسری همکاری هم با دانشجویان ایرانی منطقه بریتانیا داشتیم، که این همکاری ادامه خواهد داشت.
پناهی یادآور شد: ما همچنین دوره آموزش میعاد بین المللی را برگزار کردیم که این دوره با حضور ۴۰ نفر از دانشجویان عضو و با موضوع نگاه بر شرق، برجام و لزوم فعالیت دانشجویی در حوزه بین الملل و… برگزار شد.

وی گفت: ما یکسری حلقه‌های مطالعاتی و پژوهشی را هم تشکیل دادیم و عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی، موجب شد تا ما برنامه‌ای را پیرامون این موضوع و این که سیاست خارجی از نگاه امامین انقلاب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد را برگزار کنیم. یکسری جزوات هم در این باره آماده شده که آماده ارائه است.

این فعال دانشجویی اظهار داشت:‌ با توجه به مسئله امنیت، سیاسی، اقتصادی و اقتصاد بین المللی ما یکسری سلسله جلسات را در این حوزه داشتیم و فرصت‌های اقتصادی منطقه را بررسی کردیم.

پناهی اظهار داشت: ما همچنین بعد از اهانت صورت گرفته به مسلمانان در فرانسه تجمعی در مقابل سفارت این کشور در تهران با کمک سیج دانشجویی داشتیم و پس از انفجار دانشگاه کابل، با حضور در مقابل سفارت افعانستان با مردم این کشور ابراز همدردی کردیم.

وی گفت: همچنین بعد از ترور شهید فخری‌زاده جلساتی در باره اینکه رویکرد نظام در قبال ترور چگونه باید باشد برگزار کردیم و به بررسی مسائل این حوزه پرداختیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.