• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

مقاومت مدافعان حرم، به سان دفاع حضرت عباس (ع) از خیمه‌ها است

  • کد خبر : 1146
  • 21 آبان 1394 - 4:03
مقاومت مدافعان حرم، به سان دفاع حضرت عباس (ع) از خیمه‌ها است

نشستی صمیمانه با حضور بلگین یالچین، فعال فرهنگی کشور ترکیه با محوریت نگاهی به داعش در ترکیه، حرکت جریان مقاومت و همچنین دین داری و حجاب در ترکیه، در دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان برگزار شد. این برنامه که با پخش، بخش هایی از مستند بلندی های غیرت، با حضور کارگردان این مستند، حسین نصیری همراه بود، در […]

نشستی صمیمانه با حضور بلگین یالچین، فعال فرهنگی کشور ترکیه با محوریت نگاهی به داعش در ترکیه، حرکت جریان مقاومت و همچنین دین داری و حجاب در ترکیه، در دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان برگزار شد.

این برنامه که با پخش، بخش هایی از مستند بلندی های غیرت، با حضور کارگردان این مستند، حسین نصیری همراه بود، در سالن حمصیان دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان برگزار شد.

حسین نصیری، کارگردان مستند بلندی های غیرت در ابتدای برنامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص داعش در ترکیه، گفت: ۹۵ درصد کشور ترکیه در آسیا و پنج درصد آن در اروپا قرار دارد که این کشور با ایران و ترکیه مرز مشترک دارد.

وی ادامه داد: رژیم عثمانی که در این کشور قرار داشت به مرور زمان تحلیل رفت. در دوران آتاتورک دین محدود شد؛ زیرا آتاتورک معتقد بود که دین را باید از بین برد و باید از بالا کنترل کرد؛ بنابراین دینداری در آن دوره بسیار سخت بوده است.

کارگردان مستند بلندی های غیرت در ادامه تصریح کرد: در کشور ترکیه چندین مرتبه  احزاب را از بین بردند و حتی آتاتورک زبان این کشور را تغییر داد.

نصیری بیان داشت: زبان هم به عنوان قلب فرهنگ هر کشوری به حساب می آید و این مسئله باعث قطع فرهنگ مردم کشور ترکیه شد.

وی با اشاره به اینکه در آن دوران منابع دینی برای عموم مردم وجود نداشت، گفت: این مسئله باعث ایجاد انحطاط فرهنگی در ترکیه شد و در طی این دوران اسلام در این کشور محدود شد.

کارگردان مستند بلندی های غیرت با ارائه آماری بیان داشت: بر طبق یک موسسه نظر سنجی و افکار سنجی و بر اساس بررسی غرب، در آینده رشد اسلام خواهی در غرب ۲۰۰ برابر خواهد شد و این آماری است که خود غربی ها آن را دریافتند.

نصیری ادامه داد: در دوران فعلی اردوغان نیز به جدایی دین از سیاست اعتقاد دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در دین ما دو بحث مهم و شیرین وجود دارد که خیلی مهم و قابل توجه است، جهاد در راه خدا و فرهنگ انتظار و رسیدن به جامعه مطلوب و آرمانی.

در بخش بعدی این برنامه، مستند بلندی های غیرت به کارگردانی نصیری پخش شد، که در این مستند فعالیت های بلگین یالچین و نحوه تبلیغ وی از اسلام و شیوه فعالیت های این بانو را نشان می داد.

بعد از پخش مستند بلگین یالچین، فعال فرهنگی کشور ترکیه با بیان اینکه محافظت از حرم حضرت زینب (س) خط قرمز ما است، گفت: این مسئله برای ما خیلی مهم است.

وی افزود: همدستان استکبار همچون قطر، اردن، عربستان و ترکیه با استفاده از کمک کشورهای دیگر پروژه سوریه را برای مقاصد سیاسی خود انتخاب کردند.

فعال فرهنگی کشور ترکیه در ادامه تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس در ایران، کشور سوریه به عنوان مهم ترین هم پیمان ایران به شمار می آمد؛ الان هم ایران مهم ترین هم پیمان سوریه به حساب می آید.

یالچین بیان داشت: اما چه چیزی باعث شده کشورهای بی رحمی در خاورمیانه این سیاست را اجرا کند، آیا کسی هست که مخالف این نظر باشد، محافظت از حرم حضرت زینب (س) خط قرمز ما می باشد و حفاظت از آن بر همه واجب است و لازم میدانم در این جا و در حضور شما از سربازان مدافع این حرم تشکر کرده زیرا آنها سربازان حضرت زینب (س) هستند.

وی با اشاره به گروه تروریستی داعش گفت: داعش از اسلام بویی نبرده است و گروهی از افراد جانی و قاتل هستند که دور هم جمع  شدند و این گروه را تشکیل داده اند.

فعال فرهنگی کشور ترکیه ادامه داد: داعشی ها هرچند در زبان مدافع اسلام هستند، اما به راحتی سر از بدن جدا می کنند و در قتل عام مسلمانان در فاجعه منا و بمب گذاری و کشتار مردم در آنکارا دست داشته اند.

یالچین تصریح کرد: این گروه تروریستی با استفاده از احادیث جعلی کارهای خود را توجیه می کند که در مقابل این عقیده، عقیده پاک اهل بیت قرار دارد.

وی افزود: آیت الله خامنه ای در دورنمایی دیدگاه های واقع گرایانه خود را در این خصوص اعلام کردند و باعث بیداری افراد زیادی شده اند.

فعال فرهنگی کشور ترکیه در پایان خاطرنشان کرد: درک ضرورت محافظت از حرم حضرت زینب بر هر مسلمانی واجب است و مقاومت و جانبازی سربازان سوریه به سان حضرت عباس (ع) است.

در  بخش پایانی این برنامه، یشیر از همراهان بلگین یالچین تصریح کرد: انقلاب امام خمینی (ره) فقط مربوط به انسان های دین دار نبود، بلکه مربوط به همه انسان ها می شد و  در واقع جنگ بین حق و باطل بود.

وی ادامه داد: انقلاب در ایران باعث بیداری همه از جمله مردم ترکیه شد و همین دولتی که در ترکیه روی کار است بارها تاثیر خود را از انقلاب ایران بیان کرده اند، در واقع این هیجان که در انقلاب ایران است به ما هم منتقل شده  است.

این فعال فرهنگی در پایان خطاب به دانشجویان تاکید کرد: پیام حضرت زینب (س) را فراموش نکنید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.