• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
30
رمضانی؛ دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان :

معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها تشکل‌ها را درگیر حواشی نکنند

  • کد خبر : 12198
  • 18 شهریور 1398 - 18:17
معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها تشکل‌ها را درگیر حواشی نکنند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان گفت: از معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها انتظار داریم که تشکل‌ها را درگیر حواشی و مسائل بی‌اهمیت نکنند و در کارها تسهیل ایجاد کنند.

محمد رمضانی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه شهریورماه امسال شاهد یک‌سری تغییرات در مسئولیت‌های دانشگاه سمنان از سوی ریاست دانشگاه بودیم، اظهار کرد: یکی از این تغییرات متوجه معاونت فرهنگی دانشگاه بود. طبیعتاً یکی از معاونت‌هایی که می‌توان گفت تشکل‌های دانشجویی بیشترین مطالبه را از آن دارند، معاونت فرهنگی دانشگاه است و امیدواریم این تغییر به نفع تشکل‌های دانشجویی باشد.

وی افزود: هرساله مطالبات خوبی از طرف تشکل‌های دانشگاهی به معاونت مذکور در زمینه‌های مختلف فرهنگی دانشگاه وجود دارد و انتظار می‌رود معاون جدید با طرح و نگرشی نو به سمت این مشکلات و معضلات حرکت کند و بتواند گام مؤثری در این راستا بردارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان با بیان اینکه در مورد ناهنجاری‌های فرهنگی کاری مناسب و تأثیرگذار در دانشگاه‌ها صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کند و با انجام یک کار ستادی در جهت رفع این ناهنجاری‌ها قدم بردارد، ناهنجاری‌هایی از قبیل بدحجابی یا اعتیاد که مطمئناً بسیاری از دانشگاه‌ها درگیر این مشکلات هستند و انتظار می‌رود در وهله اول معاونت فرهنگی میزان دغدغه خود را در این زمینه بالا ببرد.

رمضانی تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد افول دغدغه در بین تشکل‌های دانشجویی بوده‌ایم. به نظر می‌رسد عامل اصلی، همین معاونت‌های فرهنگی است چراکه به شدت ذهن اعضای تشکل‌ها را درگیرمسائل بی‌اهمیت کرده است. معاونت فرهنگی می‌تواند با استفاده از ابزار و قدرتی که دارد و با داشتن دغدغه فرهنگی و مدیریت، اکثر برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی را اجازه برگزاری دهد و نگذارد که لغو شود.

وی ادامه داد: از معاونین فرهنگی انتظار داریم که ما را درگیر حواشی و مسائل بی‌اهمیت نکنند و در کارها تسهیل ایجاد کنند، نه اینکه با مصوبه‌هایی از طرف شورای فرهنگی و یا جلسات هیئت‌رئیسه دانشگاه، کار را برای ما سخت‌تر کنند. تقاضا داریم که این معاونت جریانات فرهنگی در سطح کشور را بشناسد و آن‌ها را تحلیل و آنالیز کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه از معاونت فرهنگی انتظار داریم برای رصد مشکلات فرهنگی، خود را به میان دانشجویان بیاورد، افزود: اعضای معاونت فرهنگی باید حداقل ماهی یک بار در همین راستا به خوابگاه‌ها سر بزنند و حرف دل دانشجویان را بشنوند. از معاونت فرهنگی انتظار داریم که حرف حق را بشنود و در برابر حرف‌های منطقی مقاومت غیرمنطقی نکند.

رمضانی با اشاره به اینکه انتظار داریم این معاونت شرایط تشکل‌ها را درک و به خواسته آنان توجه کند، تصریح کرد: در خصوص برنامه‌های دانشجویی با دید لغو به آنان نگاه نکنند و سعی در برگزاری آن‌ها متناسب با شأن دانشجو، دانشگاه و تشکل داشته باشند. انتظار می‌رود که معاونت فرهنگی از اختیارات خود استفاده کند و همه چیز را به شورای فرهنگی ارجاع ندهد و نگذارد که شورای فرهنگی در مورد مسائلی که اصلاً در شأن شورای فرهنگی نیست، مانند میزان مبلغ دریافتی برنامه‌ها و میزان تخصیص بودجه برای برنامه‌ها و از این دست موارد، بحث کند. بلکه باید شورای فرهنگی جایی برای پرداختن به مسائل عمیق اجتماعی و فرهنگی در سطح دانشگاه باشد.

وی افزود: انتظار داریم اولین سؤالی که معاونت فرهنگی در مقابل برنامه‌های پیشنهادی ما می‌پرسد این باشد که تأثیر فرهنگی این برنامه چه قدر است، نه اینکه چقدر هزینه دارد. معاونت فرهنگی باید در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مانند بدحجابی در دانشگاه‌ سازوکاری مناسب تدارک ببیند. برای این منظور قطعاً تشکل‌های دانشجویی نیز برنامه و طرح‌های مختلفی دارند که با همراهی این معاونت می‌توان قدم‌های مؤثری برداشت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان با بیان اینکه بحث بدحجابی و راه‌های مقابله  درست با آسیب‌های آن حساس است، گفت: کار فرهنگی کردن در این زمینه، امری بلند مدت است و راهکارهای مقابله با بدحجابی و ترویح عفاف و حجاب باید آموزش داده شود. با توجه به فعالیت‌هایی که دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ نرم برای تأثیرگذاری بر فرهنگ مردم داشته‌اند، باید برای مقابله با آن‌ها اقدامات مؤثری انجام داد و دانشگاه جایگاه مناسبی برای مقابله با این فعالیت‌هاست.

رمضانی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود رابطه‌ای مناسب و اصولی میان معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی شکل بگیرد و معاونت مذکور تلاش کند تا به تشکل‌ها در زمینه‌های مختلف یاری دهد و شرایط را برای فعالیت آنان فراهم کند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.